Nee, dat doe ik niet. Wij krijgen een zogenaamde mobiliteitsvergoeding en je mag zelf bekijken hoe je die besteed; leaseauto of andere vormen van vervoer. Is je leaseauto duurder dan dit bedrag, betaal je een stukje extra van je loon. Is je leaseauto goedkoper dan dit bedrag, ontvang je een stukje extra loon.
Mijn V40 zit iets boven het bedrag, maar voor exact het bedrag kun je een heel aardige leaseauto rijden. Wellicht dat de berekening dan iets veranderd (auto van 32k ipv 36k ongeveer), maar heel veel invloed zal dat niet hebben.
V40 - De ervaringen
- Poekoek
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 11.07.2013 - 23:32
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Dus je krijgt er ongeveer €157,- (en ik neem aan dat je werkgever dit excl. Brandstof leased, met brandstof is duurder)per maand netto bij,... Daar kun je geen auto voor rijden,.. Zeker geen nieuwe,..
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.05.2008 - 13:08
Vergeet niet de kilometers die je weer mag declareren ivm je prive auto. Al met al is mijn rekensom zo geweest dat ik uiteindelijk betaal voor mijn lease auto en aan het eind (vergeet dit ook niet) zonder auto zit. Een prive auto kan je weer verkopen.
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Klinkt als CapgeminiPoekoek schreef:Nee, dat doe ik niet. Wij krijgen een zogenaamde mobiliteitsvergoeding en je mag zelf bekijken hoe je die besteed; leaseauto of andere vormen van vervoer. Is je leaseauto duurder dan dit bedrag, betaal je een stukje extra van je loon. Is je leaseauto goedkoper dan dit bedrag, ontvang je een stukje extra loon.
Mijn V40 zit iets boven het bedrag, maar voor exact het bedrag kun je een heel aardige leaseauto rijden. Wellicht dat de berekening dan iets veranderd (auto van 32k ipv 36k ongeveer), maar heel veel invloed zal dat niet hebben.

V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- JustinK
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45
Min of meer... Sogetitwcoolen schreef:Klinkt als CapgeminiPoekoek schreef:Nee, dat doe ik niet. Wij krijgen een zogenaamde mobiliteitsvergoeding en je mag zelf bekijken hoe je die besteed; leaseauto of andere vormen van vervoer. Is je leaseauto duurder dan dit bedrag, betaal je een stukje extra van je loon. Is je leaseauto goedkoper dan dit bedrag, ontvang je een stukje extra loon.
Mijn V40 zit iets boven het bedrag, maar voor exact het bedrag kun je een heel aardige leaseauto rijden. Wellicht dat de berekening dan iets veranderd (auto van 32k ipv 36k ongeveer), maar heel veel invloed zal dat niet hebben.

Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Dat is buiten NL vrijwel hetzelfdeJustinK schreef:Min of meer... Sogetitwcoolen schreef:Klinkt als CapgeminiPoekoek schreef:Nee, dat doe ik niet. Wij krijgen een zogenaamde mobiliteitsvergoeding en je mag zelf bekijken hoe je die besteed; leaseauto of andere vormen van vervoer. Is je leaseauto duurder dan dit bedrag, betaal je een stukje extra van je loon. Is je leaseauto goedkoper dan dit bedrag, ontvang je een stukje extra loon.
Mijn V40 zit iets boven het bedrag, maar voor exact het bedrag kun je een heel aardige leaseauto rijden. Wellicht dat de berekening dan iets veranderd (auto van 32k ipv 36k ongeveer), maar heel veel invloed zal dat niet hebben.

V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Hebben jullie ook dat de achterklep 'zwaar' dicht gaat? Ik moet 'm best een flinke zwieper geven om 'm goed te laten sluiten. In het begin deed ik de achterklep (voor mijn gevoel) normaal dicht. En dan valt 'ie maar voor de helft in het slot. Hij gaat niet meer open, maar is ook niet echt dicht. Het gevolg: melding op het dashboard en geklapper.
Mijn V40: D2 Summum
- Poekoek
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 11.07.2013 - 23:32
Klopt, had ik ook. Trucje om te kijken of ie dicht zit: de achterlampen gaan uit als ie goed dicht zit. Verrekte handig, want ik reed de 1e keren ook steeds weg met de kofferklep half in het slot.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Alleen als het "donker" is gaan de achterlichten aan. Gewoon aan wennen dus?Poekoek schreef:Klopt, had ik ook. Trucje om te kijken of ie dicht zit: de achterlampen gaan uit als ie goed dicht zit. Verrekte handig, want ik reed de 1e keren ook steeds weg met de kofferklep half in het slot.
Mijn V40: D2 Summum
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30.05.2007 - 13:38
Bij mij sluit de achterklep netjes onder zijn eigen gewicht; ik laat de klep gewoon los halverwege bij het sluiten en dan valt hij van zelf helemaal toe.
2016 - .....: MY2017 S60 D3 Summum Crystal White GearTronic
2015 - 2016: MY2015 V40 D2 Summum R-Design Caspian Blue
2013 - 2014: MY2013 V40 D2 Summum Ice White
2011 - 2012: MY2012 S40 D2 Momentum Ice White
2007 - 2011: MY2008 C30 1.6d Kinetic Black Sapphire
2015 - 2016: MY2015 V40 D2 Summum R-Design Caspian Blue
2013 - 2014: MY2013 V40 D2 Summum Ice White
2011 - 2012: MY2012 S40 D2 Momentum Ice White
2007 - 2011: MY2008 C30 1.6d Kinetic Black Sapphire
- JustinK
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45
Ik heb het al wel een keer gehad ja, maar je kunt dat toch zien in je display als de melding "Gordels en portieren" verschijnt? Toen was de rand om de achterklep geel. Dus dan kun je vrij snel opmaken dat ie niet goed dicht zit.spacewagon schreef:Hebben jullie ook dat de achterklep 'zwaar' dicht gaat? Ik moet 'm best een flinke zwieper geven om 'm goed te laten sluiten. In het begin deed ik de achterklep (voor mijn gevoel) normaal dicht. En dan valt 'ie maar voor de helft in het slot. Hij gaat niet meer open, maar is ook niet echt dicht. Het gevolg: melding op het dashboard en geklapper.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 10:41
Nog nooit problemen gehad dat de achterklep niet goed/lastig dicht gaat, valt altijd gelijk in het slot. En nee, ik sla hem niet dicht 
Maar ongemerkt wegrijden terwijl de achterklep niet juist gesloten is, dat lijkt mij erg raar.. Dan staat er inderdaad een redelijk duidelijke melding in je dashboard, hetzelfde wanneer een deur open is. Gaat er niet ook iets piepen als je gaat rijden terwijl hij niet goed gesloten is, net zoals wanneer iemand de autogordel niet om heeft?

Maar ongemerkt wegrijden terwijl de achterklep niet juist gesloten is, dat lijkt mij erg raar.. Dan staat er inderdaad een redelijk duidelijke melding in je dashboard, hetzelfde wanneer een deur open is. Gaat er niet ook iets piepen als je gaat rijden terwijl hij niet goed gesloten is, net zoals wanneer iemand de autogordel niet om heeft?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
In het begin las ik over de 'bug' dat er de melding Gordels & Portieren op het display bleef staan. Dus toen mijn achterklep niet goed dicht zat, had ik dat daarom niet direct door.
Nu weet ik het een gooi ik 'm extra goed dicht. Misschien de dealer maar eens vragen dat wat soepeler te maken.
Nu weet ik het een gooi ik 'm extra goed dicht. Misschien de dealer maar eens vragen dat wat soepeler te maken.
Mijn V40: D2 Summum
- JustinK
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 13:45
Ik heb tegenwoordig de Collision Warning uitstaan. Ik werd gek van het om de haverklap piepen en van dat ding. Als ik ook maar een beetje sneller optrek dan de voorligger begint ie al te piepen. Ook als je uitvoegt op de snelweg en je rijdt dan sneller dan diegene die op de rechterbaan rijdt gaat ie piepen. Ik had de instellingen al gewijzigd, maar dat hielp ook niet dus nu maar helemaal uitgezet.
Ervaren meer mensen dit, of ligt het aan mijn rijstijl en zou ik die moeten aanpassen?
Ervaren meer mensen dit, of ligt het aan mijn rijstijl en zou ik die moeten aanpassen?
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Vraag jezelf af of je nog op tijd denkt te kunnen remmen als die voorganger plotseling in de ho-ijzers gaat. Waarschijnlijk kom je veel te dichtbij voor het systeem. Dat is op zich een teken...JustinK schreef:Ervaren meer mensen dit, of ligt het aan mijn rijstijl en zou ik die moeten aanpassen?


- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
Ik heb in de eerste twee weken echt mijn rijstijl moeten aanpassen, de CW staat op de ruime afstand ingesteld en ik hoor 'm misschien 1x per dag. (Ik rij zo'n 85K Km/Jr. Dus daar ligt het niet aanJustinK schreef:Ervaren meer mensen dit, of ligt het aan mijn rijstijl en zou ik die moeten aanpassen?
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ik denk dat het echt wel aan ons ligt. Juist met ervaren bestuurders krijg je dat je eigenlijk veel teveel risico neemt. Die computers 'rijden' volgens het boekje. Hoeveel mensen zeggen niet dat ze er niets aan konden doen als ze bij iemand achterop knallen? Nee, ik reed niet te hard... Ja, maar je zit er wel op; hoe kan dat dan? Tsjaa..weetiknie... 
Ik rij altijd (of zoveel mogelijk) op de CC en dan heb je wel eens dat je een auto nadert die langzamer rijdt, terwijl je zelf nét ingehaald wordt. Als ik inschat dat ik het net kan halen, blijf ik gewoon rijden en zodra ie voorbij is, ga ik naar rechts. Ik kan me voorstellen dat de computer in een aantal gevallen ingegrepen of gepiept zou hebben (ik heb geen CW). Want eerlijk is eerlijk, als die gast ineens remt, zit ik er op. Klaar. Kan ik nog zoveel ervaring hebben, je reactiesnelheid is wat ie is. Die wordt er niet sneller van. Vooral niet als je op CC rijdt en je pootjes dus niet op de pedalen hebt
Ik had vanavond onderweg naar huis in de file een momentje volgens City Safety. Ik was al aan het remmen voor de voorligger die afremde. Onder de 50, dus het was nog lang geen noodstop en toen ik ietsje harder remde, voelde ik ineens dat er vol werd geremd (ABS kicked in) en kreeg ik een 'i' in beeld met de mededeling dat City Safety mijn leven had gered (dat zei ie niet letterlijk natuurlijk).
Ergo: de marges die de computer aanhoudt zijn veel groter dan die van een ervaren bestuurder. Maar dat wil niet zeggen dat ie overdrijft. Misschien had ik er ook wel op gezeten als die voorligger ineens volop had geremd. Vooral in de file rijden we allemaal veel te dicht op elkaar. Kijk maar eens goed morgen. Zodra het even kan, willen sommigen al meteen weer 140 gaan karren. En dat terwijl de boel nét begint te rijden. Gekkenwerk! En ga het hen vragen, dan zeggen ze allemaal dat ze perfect rijden en weetik hoeveel km per jaar. Het zegt allemaal geen reet.
Mijn instructeur zei het al: afstand houden...

Ik rij altijd (of zoveel mogelijk) op de CC en dan heb je wel eens dat je een auto nadert die langzamer rijdt, terwijl je zelf nét ingehaald wordt. Als ik inschat dat ik het net kan halen, blijf ik gewoon rijden en zodra ie voorbij is, ga ik naar rechts. Ik kan me voorstellen dat de computer in een aantal gevallen ingegrepen of gepiept zou hebben (ik heb geen CW). Want eerlijk is eerlijk, als die gast ineens remt, zit ik er op. Klaar. Kan ik nog zoveel ervaring hebben, je reactiesnelheid is wat ie is. Die wordt er niet sneller van. Vooral niet als je op CC rijdt en je pootjes dus niet op de pedalen hebt

Ik had vanavond onderweg naar huis in de file een momentje volgens City Safety. Ik was al aan het remmen voor de voorligger die afremde. Onder de 50, dus het was nog lang geen noodstop en toen ik ietsje harder remde, voelde ik ineens dat er vol werd geremd (ABS kicked in) en kreeg ik een 'i' in beeld met de mededeling dat City Safety mijn leven had gered (dat zei ie niet letterlijk natuurlijk).
Ergo: de marges die de computer aanhoudt zijn veel groter dan die van een ervaren bestuurder. Maar dat wil niet zeggen dat ie overdrijft. Misschien had ik er ook wel op gezeten als die voorligger ineens volop had geremd. Vooral in de file rijden we allemaal veel te dicht op elkaar. Kijk maar eens goed morgen. Zodra het even kan, willen sommigen al meteen weer 140 gaan karren. En dat terwijl de boel nét begint te rijden. Gekkenwerk! En ga het hen vragen, dan zeggen ze allemaal dat ze perfect rijden en weetik hoeveel km per jaar. Het zegt allemaal geen reet.
Mijn instructeur zei het al: afstand houden...


- Rob M
- 5th Gear member
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
- Locatie: Westerwolde
En juist dat afstand houden heeft mijn CW in de eerste week (opnieuw) aan mij geleerd!
En naast het CW-systeem, wat ik nu vrijwel nooit meer hoor doordat ik (nog meer) afstand hou heb ik ook van het BLIS-systeem geleerd dat ik toch te snel terug ging naar rechts. Ik wacht nu tot het lampje uitgaat en ga dan terug naar rechts. Ben ik een betere chauffeur geworden hierdoor? Een nettere chauffeur wel!
En naast het CW-systeem, wat ik nu vrijwel nooit meer hoor doordat ik (nog meer) afstand hou heb ik ook van het BLIS-systeem geleerd dat ik toch te snel terug ging naar rechts. Ik wacht nu tot het lampje uitgaat en ga dan terug naar rechts. Ben ik een betere chauffeur geworden hierdoor? Een nettere chauffeur wel!
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Mike Philippens schreef:...
Mijn instructeur zei het al: afstand houden...
En vooral dat afstand houden is een regel
waar velen schijnbaar nooit van gehoord hebben.