Verlagen c30 R-design
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Oh...das duidelijk minder! Dan moet ik me nog maar eens heel goed achter mijn oren krabben...
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
De R uitvoeringen van de 30-40-50 serie hebben geen stuggere dempers / verlaagd onderstel af fabriek.
Deze modellen verlagen is denk ik heel persoonlijk en afhankelijk hoeveel km je rijdt. Als je veel km rijdt in een stuiterbak ben je het al snel moe.
De XC90 bv. heeft dat wel en is aanzienlijk stugger dan de V50, zeker op korte oneffenheden. Voor mij echt wel een grensgeval al is het leuk om hard de bocht door te gaan met een XC90.
Deze modellen verlagen is denk ik heel persoonlijk en afhankelijk hoeveel km je rijdt. Als je veel km rijdt in een stuiterbak ben je het al snel moe.
De XC90 bv. heeft dat wel en is aanzienlijk stugger dan de V50, zeker op korte oneffenheden. Voor mij echt wel een grensgeval al is het leuk om hard de bocht door te gaan met een XC90.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04.04.2013 - 00:03
Ik heb mijn auto gekocht in julie met 92K op de teller, we zijn nu bijna 6 maand verder en ik sta op 110k met een auto dat in het tuning seizoen (maart-oktober) rond de 3cm hang en in de winter op 9cm hang en ik heb enkel tijdens het tuning seizoen een hobbelige rit 
ik hang met mijn schroefset lager dan met mijn originele veren en ik rij zachter met de schroefset

ik hang met mijn schroefset lager dan met mijn originele veren en ik rij zachter met de schroefset
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Sorry mensen, heb dit onderwerp niet meer bijgewerkt, maar mijn c30 is inmiddels verlaagd. Heb alleen nieuwe veren genomen, is wel iets stugger geworden, maar bochten rijden zijn een stuk leuker geworden om te nemen...
Bij voorstellen staat het hele verhaal....
Bij voorstellen staat het hele verhaal....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

- c30peter
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28.01.2012 - 14:42
- Locatie: Venlo
En heb je nu ook gemeten hoeveel je uiteindelijk gezakt bent?
Ik heb een DrivE (10mm lager) en zit ook te twijfelen voor alleen veren (theoretische verlaging van 30mm zou bij mij dus 20mm verlaging betekenen...)
Of een complete schroefset, maar die zijn weer aanzienlijk duurder...
Ik heb een DrivE (10mm lager) en zit ook te twijfelen voor alleen veren (theoretische verlaging van 30mm zou bij mij dus 20mm verlaging betekenen...)
Of een complete schroefset, maar die zijn weer aanzienlijk duurder...
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27354
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
3 cm verlagen gaat goed met de originele schokdempers, bij meer moet je aan een setje andere gaan denken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Ik heb t niet gemeten, maar t verschil is zeeeeer duidelijk te zien.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 04.04.2013 - 00:03
Je hebt gelijk maar het zal u eigenlijk duurder uit om een verlagingset bij volvo te kopen dan een schroefset te kopen van bvb APc30peter schreef:En heb je nu ook gemeten hoeveel je uiteindelijk gezakt bent?
Ik heb een DrivE (10mm lager) en zit ook te twijfelen voor alleen veren (theoretische verlaging van 30mm zou bij mij dus 20mm verlaging betekenen...)
Of een complete schroefset, maar die zijn weer aanzienlijk duurder...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
- Locatie: Amersfoort
Hier twee foto's van mijn auto, de eerste is zonder verlaging en de twee is met verlaging.




Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 08.12.2013 - 18:04
- Locatie: Diepenbeek limburg
- Calimero
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 07:57
Toch ligt deze wel erg mooi laag....
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla
R-design: niet de pk's, maar wel de looks
R-design: niet de pk's, maar wel de looks

-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 19:50
Ik vraag me eigenlijk af hoe je in godsnaam nog over drempels kunt rijden? Je rijdt toch gewoon je voorbumper af bij een drempel 

- freke1213
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02.12.2013 - 20:58
Gewoon die middelste pedaal wat feller induwen voor je er op rijdt!volvofan90 schreef: Ik vraag me eigenlijk af hoe je in godsnaam nog over drempels kunt rijden? Je rijdt toch gewoon je voorbumper af bij een drempel![]()
Laatst gewijzigd door freke1213 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo c30 R-design 2007 To-do list: blinderen