Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Dat is hoe een klantgericht bedrijf zou werken inderdaad.

Wij hebben inderdaad 300 euro betaald voor iGo dat je voor +/-50 euro in de market kunt krijgen (en daar is niets anders aan dan aan de SCT versie). En dan mag je geen wensen hebben?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

heren, wat ik bedoel is dat er een update gemaakt wordt waarin bij Volvo bekende bugs hopelijk verholpen worden. Dat is iets anders dan de wensen van Pvdveen.

Hij wil graag zoomen in de 3D functie. Dat dat blijkbaar niet kan, is lastig maar oeft niet een fout in het systeem te zijn. En dat de knoppen niet werken na het bellen is ook lastig maar is al jaren zo. Als bij mijn 2002 V70 de telefoon actief is (dus schermpje aan op de voorgrond, is normaal actief op de achtergrond), dan zijn de knoppen op het stuur in dienst van de telefoon. Gaat de telefoon weer naar de achtergrond, kan ik de radio weer bedienen.

Volvo luistert wel degelijk naar de klanten, mits zij dit direct aan Volvo kenbaar maken, maar kan gewoon niet alle specifieke wensen bedienen. Die wil dit en die wil dat. En voor die mag de tint groen als achtergrond nét een frutseltje meer cyaan bevatten. Dat is wat ik bedoel. En dan vind ik de reactie van Pvdveen een beetje overtrokken.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Walter schreef:...Als bij mijn 2002 V70 de telefoon actief is (dus schermpje aan op de voorgrond, is normaal actief op de achtergrond), dan zijn de knoppen op het stuur in dienst van de telefoon. Gaat de telefoon weer naar de achtergrond, kan ik de radio weer bedienen.
Hij heeft het toch over na het bellen, niet over tijdens het bellen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

IkeV70 schreef:
Walter schreef:...Als bij mijn 2002 V70 de telefoon actief is (dus schermpje aan op de voorgrond, is normaal actief op de achtergrond), dan zijn de knoppen op het stuur in dienst van de telefoon. Gaat de telefoon weer naar de achtergrond, kan ik de radio weer bedienen.
Hij heeft het toch over na het bellen, niet over tijdens het bellen?
ik moet na het bellen ook er voor kiezen om telefoon weer op stand by te zetten
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

Hier nog even een snapshot. Ik heb nu gebruikt:
- ADWlauncher EX ( status balk verbergen, add shortcut for app tray, hide app tray, veranderde screen size, gewijzigde icoon grootte, XDA neon theme)
- ACU achtergrondje, resolutie moet nog gewijzigd worden van de png
- Via LCD Density Modder Pro de resolutie gewijzigd naar 200dpi (niet iets anders zomaar kiezen!!!!!!!)
- BW (Beautiful widgets) geinstalleerd en achtergrond op transparant gezet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

NICE!!
@Walter, volgens mij zijn beide wensen van Paul danwel een bug danwel een "belofte" van Volvo en dus is het niet erg raar dat verwachtte dat deze in de update zouden zitten danwel niet zouden ontstaan.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Als het door Paul bij Volvo bekend is gemaakt en Volvo de belofte heeft gedaan, dan zou het aangepast moeten zijn. Maar ik ken de hele voorgeschiedenis niet. En met Volvo bedoel ik niet een dealer of een van diens medewerkers.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
twcoolen
3rd Gear member
Berichten: 353
Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45

Ik heb in Juli een waslijst aan comments/bugs aan Volvo Cars NL gestuurd.

Met name het niet automatisch starten van Navigatie vond ik een groot gemis. Immers, indien je Sensus RTI gebruikt, dan is bij het starten van de auto ook de navigatie direct beschikbaar.

Tot in ieder geval gisteren is dat verzoek niet gehonoreerd door Volvo. Of de update van gisteren daar verbetering in brengt kan ik nog niet zeggen.

Nu moet ik na het handmatig starten van iGo gemiddels 30-40 seconden wachten alvorens ik een bestemming kan invoeren. Dat betekent dat inclusief de tijd die nodig is om SCT te starten, ik 1,5-2 minuten moet wachten alvorens ik kan starten met navigatie. Dat kan niet gebruiksvriendelijk genoemd worden.

Daarnaast is er voor gebruikers die SCT als fabrieks optie hebben besteld (ja, hij staat op de prijslijst onder de opties, niet accessoires) geen alternatief zoals RTI. Je hebt uitsluitend de beschikking over SCT.

Bovenstaande is geheel gebaseerd op een standaard SCT module. Wat er allemaal gewijzigd kan worden na een root neem ik natuurlijk niet mee in mijn verhaal.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24661
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Kan me heel goed voorstellen dat dat erg vervelend is, zeker niet gebruikersvriendelijk. Geen idee waarom Volvo dat niet meegenomen heeft.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
twcoolen
3rd Gear member
Berichten: 353
Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45

In principe heeft een 'app' gecentreerd in-dash systeem de toekomst. Echter is de hardware van SCT niet krachtig genoeg om een vloeiende gebruikerservaring te faciliteren.

De op dit moment verkrijgbare pads zijn binnen enkele seconden opgestart, zelfs vanuit een cold-boot. Het starten van zware apps zoals TomTom duurt ook niet meer lang.

Echter het OS en de hardware van SCT zijn van enkele jaren terug. Gingerbread OS (aanwezig op SCT) dateert al van eind 2010, wat nu 3 jaar geleden is.
Dit draagt niet bij aan de algemene user-experience.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

En dan TS bedenken dat dit systeem nog 5 jaar mee moet (voordat ik de auto afschrijf). Zitten we in 2018 nog met Android 2.3 te werken. Alsof je nu nog iOS 1.x zou draaien (of Windows Mobile 2003)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

RichieB schreef:En dan TS bedenken dat dit systeem nog 5 jaar mee moet (voordat ik de auto afschrijf). Zitten we in 2018 nog met Android 2.3 te werken. Alsof je nu nog iOS 1.x zou draaien (of Windows Mobile 2003)
We zouden Android to Android screen mirroring werkend moeten krijgen.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Mike Philippens
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
Locatie: Gorinchem

noten093 schreef:Ik heb er ook zo naar gekeken maar kon niemand vinden die een tablet wilde inbouwen. En als je al een goede partij vindt gaat dit ook echt geld kosten. Dan heb je nog compleet geen integratie met de rest van Volvo. Google op FC6100 of kijk in Vida 2013d en je ziet dat het toch veel aangepaste hardware is. Dit wordt in kleine oplage geproduceerd en is geen miljoenen consumenten productie.
Nogmaals ik vind het een goede poging van Volvo maar Parrot gaat zo een klant verliezen.
Maar in hoeverre is SCT dan geïntegreerd met de auto? Het is niet alsof RTI zo'n geweldig systeem is hoor. Die updateprocedure (5 uur!) is niet van deze tijd/wereld en hoe het systeem werkt is ook een soort horrorscenario voor interfacespecialisten. Onlogisch en omslachtig.
En een merk als Opel, waar vele Volvo rijders op neerkijken denk ik zo, heeft het tenminste voor elkaar dat de navi aan je vraagt of ie naar een tankstation moet navigeren als ie 'ziet' dat je tank bijna leeg is. Heel simpel, maar wél erg gebruikersvriendelijk.

SCT is voor zover ik weet niet veel verder in de auto geïntegreerd dan dat je de knopjes op je stuur kunt gebruiken. Maar weer niet de voice control, hoewel dat bij Android wel kan. Dus écht heel veel werk en heel veel custom spul zit er gewoon niet in. Het zal best een apart model zijn, maar dat is waarschijnlijk om 'm makkelijker dicht te kunnen kitten ter bescherming tegen klanten die meer willen dan hetgeen er geboden wordt.

Kijk, wat er in een auto gebeurt is niet echt hele grote raketwetenschap. Je kunt relatief simpel door een ODB dongle en wat hele goedkope hardware (tientjeswerk) een Arduino project in elkaar sleutelen die allerlei info aan de auto onttrekt. Plak er een GPS chippie op en je hebt positie- en reisinformatie tot je beschikking. Koppel het aan een goedkope Chinese Android kloon en je hebt al bijna een SCT kloon. Het is wat programmeer en soldeerwerk, maar een beetje gevorderde hobbyist kan dit in een paar maanden tijd in elkaar knutselen. Er zijn heel veel Arduino projecten en je kunt al heel veel code copy/pasten en een beetje aanpassen. Ik ben zelf al bezig om zoiets voor mijn motor te maken (real time verbruikmonitor). Een bedrijf als Volvo (en Parrot) hebben a)veel meer geld b)een stel slimme ontwikkelaars en c)toegang tot alle informatie. Dus waarom kunnen ze dan niet met iets komen dat niet zo krakkemikkig is? Zo moeilijk is het niet. Ze máken het moeilijk. Voor ons.
Afbeelding
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

Mike Philippens schreef:
noten093 schreef:Ik heb er ook zo naar gekeken maar kon niemand vinden die een tablet wilde inbouwen. En als je al een goede partij vindt gaat dit ook echt geld kosten. Dan heb je nog compleet geen integratie met de rest van Volvo. Google op FC6100 of kijk in Vida 2013d en je ziet dat het toch veel aangepaste hardware is. Dit wordt in kleine oplage geproduceerd en is geen miljoenen consumenten productie.
Nogmaals ik vind het een goede poging van Volvo maar Parrot gaat zo een klant verliezen.
Maar in hoeverre is SCT dan geïntegreerd met de auto? Het is niet alsof RTI zo'n geweldig systeem is hoor. Die updateprocedure (5 uur!) is niet van deze tijd/wereld en hoe het systeem werkt is ook een soort horrorscenario voor interfacespecialisten. Onlogisch en omslachtig.
En een merk als Opel, waar vele Volvo rijders op neerkijken denk ik zo, heeft het tenminste voor elkaar dat de navi aan je vraagt of ie naar een tankstation moet navigeren als ie 'ziet' dat je tank bijna leeg is. Heel simpel, maar wél erg gebruikersvriendelijk.

SCT is voor zover ik weet niet veel verder in de auto geïntegreerd dan dat je de knopjes op je stuur kunt gebruiken. Maar weer niet de voice control, hoewel dat bij Android wel kan. Dus écht heel veel werk en heel veel custom spul zit er gewoon niet in. Het zal best een apart model zijn, maar dat is waarschijnlijk om 'm makkelijker dicht te kunnen kitten ter bescherming tegen klanten die meer willen dan hetgeen er geboden wordt.

Kijk, wat er in een auto gebeurt is niet echt hele grote raketwetenschap. Je kunt relatief simpel door een ODB dongle en wat hele goedkope hardware (tientjeswerk) een Arduino project in elkaar sleutelen die allerlei info aan de auto onttrekt. Plak er een GPS chippie op en je hebt positie- en reisinformatie tot je beschikking. Koppel het aan een goedkope Chinese Android kloon en je hebt al bijna een SCT kloon. Het is wat programmeer en soldeerwerk, maar een beetje gevorderde hobbyist kan dit in een paar maanden tijd in elkaar knutselen. Er zijn heel veel Arduino projecten en je kunt al heel veel code copy/pasten en een beetje aanpassen. Ik ben zelf al bezig om zoiets voor mijn motor te maken (real time verbruikmonitor). Een bedrijf als Volvo (en Parrot) hebben a)veel meer geld b)een stel slimme ontwikkelaars en c)toegang tot alle informatie. Dus waarom kunnen ze dan niet met iets komen dat niet zo krakkemikkig is? Zo moeilijk is het niet. Ze máken het moeilijk. Voor ons.
Zie bijlage.
Kijk een brakke Acer laptop voor 300 euro is toch heel wat anders dan een high tech Lenovo of een Mac Book.
Jou kennis op dit gebied behoort waarschijnlijk bij de groep van minder dan 0,1% vd bevolking en is geen reeele doelgroep.

Customizable electronics worden in de toekomst heel belangrijk. Het probleem is echter veiligheid op de weg en regelgeving.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Gebruikersavatar
Autowina
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
Locatie: Groningen

Heert iemand behalve een video-ingang al verschillen kunnen ontdekken tussen 1.47.96 en 1.47.88? Ik zelf nog niet.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
Gebruikersavatar
Get!em
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30

Ik heb het op bestandsniveau even voor je in een rapport gezet. Alle genoemde bestanden zijn dus geupdate. Alle overige dus niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

Autowina schreef:Heert iemand behalve een video-ingang al verschillen kunnen ontdekken tussen 1.47.96 en 1.47.88? Ik zelf nog niet.
Ik heb 47.88 en gps 08.14.2013_226
Maaruh... ik had al het video in appje...?
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Ik ook. Is niet nieuw dus (of er moet een nieuwe versie van zijn, maar waarom ze daar aan zouden sleutelen?)

@Get!em: is obv de inhoud van de update te bepalen of deze compatible is met de laatste "gebruikersmogelijkheden"?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Gebruikersavatar
noten093
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2013 - 17:12

noten093 schreef:
RichieB schreef:En dan TS bedenken dat dit systeem nog 5 jaar mee moet (voordat ik de auto afschrijf). Zitten we in 2018 nog met Android 2.3 te werken. Alsof je nu nog iOS 1.x zou draaien (of Windows Mobile 2003)
We zouden Android to Android screen mirroring werkend moeten krijgen.
Meteen even gekeken of screen mirroring kan. En toen was er MirrorOp

Beetje lastig om met een filmpje te demonstreren als je moet filmen met de source.
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Dat werkt dus goed zo t zien ... Mooi!

Zij het wat traag, maar dat is natuurlijk livevideo wat gereproduceerd wordt. Hoe werkt het in het gebruik van je android "desktop"?

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog steeds vrijwel niets gedaan heb na googlemaps. Nog niet eens de voicesearch. Druk druk
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”