Hoi iedereen!
Zoals ik in mijn voorstellingstopic reeds had aangehaald, wil ik op zeer korte termijn een V40 phase II aanschaffen (liefst eentje van 2003/2004). Een 1.9D met leren zetels zou het moeten worden. Ik plande een budget van ongeveer 3.500 euro, wat me niet onredelijk lijkt. Is dit realistisch?
Ik meen dat er in de phase II standaard window airbags vooraan en achteraan zitten. Klopt dit? Dit is een van de voornaamste redenen dat ik een phase II wil.
Daarnaast geloof ik dat de distributieriem om de 120.000 km vervangen moest worden. Is het aangewezen om dit eerder te laten doen? Is een niet-vervangde distributieriem een reden om een anders perfecte auto te laten staan? (Uiteraard zou ik dit dan zelf laten doen, maar hoeveel kost dit?)
Tenslotte misschien nog een wat banalere vraag. Ik ben al enkele S40's een maand geleden gaan bekijken, en daar ben ik drie soort sleutels tegengekomen. Een oudere, enkele sleutel (ik vermoed vroege phI)? Eentje met een los 'kastje' bij en nog een 'uitklapsleutel'. Ik vond die uitklapsleutel heel mooi, bij welke S/V40 zit die? (Uiteraard is dit geen doorslaggevende factor).
Alvast bedankt!
Aankoop V40 phase II
-
- Starter
Het budget lijkt me zeker niet slecht.
Wellicht zou je dan een uit 2002 moeten pakken omdat sommige van 2003 of 2004 toch nog erg prijzig zijn.
Verder moet inderdaad de distributie om de 120.000km gedaan worden.
Dit is wel echt een must!
Doe je dit niet optijd dan loop je de kans dat de riem knapt en dan is de auto overleden. (Motor revisie of sloop blok)
ik ga dit bij een beunhaas laten doen en dat gaat met voor een V40 1.8 uit '97 300,- kosten.
Dit is volgens mij geen reden om een perfecte wagen te laten staan, als je dit hebt gedaan kan de riem er weer een tijdje tegenaan kan.
Zorg wel als je gaat kijken naar een wagen dat je precies weet wanneer de riem gedaan is. Heb je geen bon of vertrouw je de zaak niet, dan DIRECT laten vervangen.
Volgens mij krijg je die sleutel vanaf de modellen 2003 en 4 maar dat denk ik en is nergens op gebaseerd!
Wellicht zou je dan een uit 2002 moeten pakken omdat sommige van 2003 of 2004 toch nog erg prijzig zijn.
Verder moet inderdaad de distributie om de 120.000km gedaan worden.
Dit is wel echt een must!
Doe je dit niet optijd dan loop je de kans dat de riem knapt en dan is de auto overleden. (Motor revisie of sloop blok)
ik ga dit bij een beunhaas laten doen en dat gaat met voor een V40 1.8 uit '97 300,- kosten.
Dit is volgens mij geen reden om een perfecte wagen te laten staan, als je dit hebt gedaan kan de riem er weer een tijdje tegenaan kan.
Zorg wel als je gaat kijken naar een wagen dat je precies weet wanneer de riem gedaan is. Heb je geen bon of vertrouw je de zaak niet, dan DIRECT laten vervangen.
Volgens mij krijg je die sleutel vanaf de modellen 2003 en 4 maar dat denk ik en is nergens op gebaseerd!