Geachte forummees,
Kan ik de accu (S60) wisselen zonder dat ik de garage een software reset etc. moet laten doen? En moet ik ergens speciaal op letten bij het wisselen?
Alvast fijne dagen en bedankt.
Accu wisselen
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Let erop dat het contact in stand II staat als de klemmen erop gaan. Zo staat het in het instructieboekje althans. Een aantal leden kon namelijk aan een nieuw aircobedieningspaneel toen ze dat niet hadden gedaan...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En het is beter de accu pas los te koppelen na de complete shutdown van de auto. Dus tussentijds geen portieren openen of sluiten, auto moet compleet in rust zijn alvorens de accu los te koppelen. Je verliest zo absoluut geen data en probeer niet te voorzichtig de accupolen weer aan te sluiten op de klemmen, want dat geeft juist een extra vonkenregen. Gewoon hop d'r weer op en vastdraaien. En let op: vast is vast!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- cabra246
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37
Thxs. Ik heb nog ff wat gegoogled en dit heb ik op een US website gevonden en vertaald.
Accu wisselen bv. Volvo S60 (zie instructieboekje)
De procedure:
1) Zet radio en AC OFF,
2) Wacht minstens 15 min voor het losmaken van de accu, (cooling down systems)
3) Plaats sleutel in pos II bij het aansluiten. (Hard reset systems)
PS
Sluit de accu altijd af als je aan de A/C module en/of systeem gaat werken (ivm verbranden van de bedieningsmodule)
Nou dat spreekt voor zich denk ik.
Accu wisselen bv. Volvo S60 (zie instructieboekje)
De procedure:
1) Zet radio en AC OFF,
2) Wacht minstens 15 min voor het losmaken van de accu, (cooling down systems)
3) Plaats sleutel in pos II bij het aansluiten. (Hard reset systems)
PS
Sluit de accu altijd af als je aan de A/C module en/of systeem gaat werken (ivm verbranden van de bedieningsmodule)
Nou dat spreekt voor zich denk ik.
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
2,4/ 140 PK
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Yup!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 18:12
- Locatie: Slochteren
Goedemiddag, ik sta voor hetzelfde en wil mijn accu ook vervangen Volvo v70 2004), maar nu staat in mijn Volvo instructieboekje als eerste "zorg dat het contact is afgezet". Dit in tegenstelling tot wat door de ervaringsdeskundigen hierboven wordt beweerd (stand II). Ik ga twijfelen. Wat te doen??
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Je bedoelt neem ik aan dat de eerste stap is dat het contact is afgezet? Toen ik schreef dat je het contact in stand II moet zetten, had ik het over het plaatsen van de accuklemmen als de nieuwe accu erin zit.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Contact op stand 2 is voor het aansluiten. Losmaken kan/moet zonder sleutel. Auto op of van slot, dan even wachten en dan de min en pus losmaken. Nieuwe accu er in, sleutel op stand 2, dan aansluiten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 18:12
- Locatie: Slochteren
Okee bedankt allebei, ik zal het doen volgens jullie instructie, alhoewel er in mijn instructieboekje niets over staat.
Dus sleutel eruit, accu eruit, sleutel op II accu er weer in en aansluiten pluskabel eerst. Nogmaals bedankt
Dus sleutel eruit, accu eruit, sleutel op II accu er weer in en aansluiten pluskabel eerst. Nogmaals bedankt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
- Locatie: Sneek
Spring even bij in je topic.
Heb zelf ook een paar de accu losgekoppeld en weer aangesloten zonder deze eerst op stand II te zetten...is dit zo noodazakelijk dan i.v.m. piekspanning ?
Vraag me ook af of dit andere storingen kan veroorzaken zoals aan mijn PDC welke af en toe wel dan weer niet werkt, heel af en toe de melding "anti skid tijdelijk uitgeschakeld" en het slot van de benzinetank welke af en toe niet open wil, 1 vd lampjes van de ECC heeft het begeven.
Ik moet denk ik ook maar eens een software reset/update bij de Volvo dealer gaan doen.
Heb zelf ook een paar de accu losgekoppeld en weer aangesloten zonder deze eerst op stand II te zetten...is dit zo noodazakelijk dan i.v.m. piekspanning ?
Vraag me ook af of dit andere storingen kan veroorzaken zoals aan mijn PDC welke af en toe wel dan weer niet werkt, heel af en toe de melding "anti skid tijdelijk uitgeschakeld" en het slot van de benzinetank welke af en toe niet open wil, 1 vd lampjes van de ECC heeft het begeven.
Ik moet denk ik ook maar eens een software reset/update bij de Volvo dealer gaan doen.
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
- cabra246
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37
Bios, die klachten zijn precies de gevolgen van een zgn. DATA LOSS wat optreedt (schijnt) als je de aansluitprocedure niet correct uitvoert. Het schijnt wel dat het zich weer hersteld na een (korte) periode. Ik kan niet oordelen, heb deze wijsheid van een UK pagina.
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
2,4/ 140 PK
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
- Locatie: Sneek
Wat balle :-x
Hopelijk herstelt het zich dan na een eventuele reset/ update.
Hopelijk herstelt het zich dan na een eventuele reset/ update.
cabra246 schreef:Bios, die klachten zijn precies de gevolgen van een zgn. DATA LOSS wat optreedt (schijnt) als je de aansluitprocedure niet correct uitvoert. Het schijnt wel dat het zich weer hersteld na een (korte) periode. Ik kan niet oordelen, heb deze wijsheid van een UK pagina.
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27525
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
bios schreef:en het slot van de benzinetank welke af en toe niet open wil
Ook best kans dat het slot slecht begint te worden.
Is een zwak onderdeel bij de S60, was zelf een maand of 2 terug ook aan de beurt met het slot.
Via de sloop voor net aan 2 tientjes een andere gehaald en ding is met een minuut gewisseld
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 17.07.2013 - 17:35
- Locatie: Sneek
Slot heb ik er al eens uitgehaald om te testen, maar dan gaat het juist zo soepel als wat. Hij heeft alleen moeite om af en toe open te gaan maar dicht gaat hij altijd...
Vind dit zelf niet zo'n groot probleem, kan redelijk makkelijk bij de binnenkant om deze te openen.
Vind dit zelf niet zo'n groot probleem, kan redelijk makkelijk bij de binnenkant om deze te openen.
fredhead schreef:bios schreef:en het slot van de benzinetank welke af en toe niet open wil
Ook best kans dat het slot slecht begint te worden.
Is een zwak onderdeel bij de S60, was zelf een maand of 2 terug ook aan de beurt met het slot.
Via de sloop voor net aan 2 tientjes een andere gehaald en ding is met een minuut gewisseld
Volvo S60 2.4 Momentum MY2005