ik denk er aan om een 240 te kopen voor 'erbij'
ik heb mijn oog laten vallen op een GLT van 89 met een goede 240.000km(staat op gas, dus km stand????), volgens verkoper geen roest en auto staat tiptop in orde... maar is wel al enkele jaren geleden in een stalling gezet, wel enkele keren per jaar gestzrt en gereden om alles draaiende te houden
dus nu: wat zijn de (weinige) zwakke plekken waar ik op moet letten als ik ga kijken?
en wat is volgens jullie een gangbare prijs?
aankoop 240 waar op letten?
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Op ons forum wordt er zeer regelmatig om aankooptips gevraagd. Zoek er
maar eens naar.
Ga ermee rijden en luister goed.
Kijk of er roest zit in de rechter achterwielbak en onder de achterklep dorpel.
Klap de zitting van de achterbank om en haal de bekleding weg. Kijk of er
roest onder zit. 400dkm is veel, maar als er regelmatig en goed onderhoud is
geweest moet het geen probleem zijn. Luister of de aanjager geluid maakt:
vervanging nodig kan total-loss zijn! Succes!
maar eens naar.
Ga ermee rijden en luister goed.
Kijk of er roest zit in de rechter achterwielbak en onder de achterklep dorpel.
Klap de zitting van de achterbank om en haal de bekleding weg. Kijk of er
roest onder zit. 400dkm is veel, maar als er regelmatig en goed onderhoud is
geweest moet het geen probleem zijn. Luister of de aanjager geluid maakt:
vervanging nodig kan total-loss zijn! Succes!
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30302
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Kijk ook eens hier: http://www.volvo240-260register.nl/PROD/
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31
Een auto die al enkele jaren gestald is is wel een extra risico in die zin dat je wat meer "aanloopreparaties" kunt hebben.
Zoals remzuigers die stroef gaan of vastzitten, dynamo,startmotor.Eigenlijk alle dingen waar koolborstels in zitten.
Uitlaat en radiateur hebben ook vaak wat te lijden bij lange stilstand.
Het vervelende is dat dergelijke problemen zich pas gaan openbaren als je er al even in rijdt.
Zoals remzuigers die stroef gaan of vastzitten, dynamo,startmotor.Eigenlijk alle dingen waar koolborstels in zitten.
Uitlaat en radiateur hebben ook vaak wat te lijden bij lange stilstand.
Het vervelende is dat dergelijke problemen zich pas gaan openbaren als je er al even in rijdt.