Wil graag Polestar!

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

BlackcurrantV70 schreef:Als Polestar van mijn D3 AWD met 163pk een D5 AWD met 205pk kan maken zou ik al best tevreden zijn.

Het enige wat ik nu mis is dat bij even doortrekken de kracht wegvalt boven de 3000rpm, je voet duidelijk dat daar de downtuning van de motor gebeurd is om van de D5 een D3 te maken.

Onder de 3000rpm trekt de auto net als een D5 AWD.
Maar heb je de 2.0 versie van de D3? Die heeft een vrij smalle power band. De D5 is een 2.4, en heeft van origine een bredere power band.
Van een 2.0 D3 kun je denk ik geen 2.4 D5 maken qua koppelkromme.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9232
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Die D3 in België is ook een 2.4 dacht ik, zelfde geintje als de oude D5 en 2.4D.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

JeroenSpock schreef:Die D3 in België is ook een 2.4 dacht ik, zelfde geintje als de oude D5 en 2.4D.
Als dat zo is, valt de trekkracht niet weg bij 3000 rpm, althans bij mij niet.
Die dip na 3000 rpm is kenmerkend voor de 2 liter.
Polestar tuning is nooit meer dan 20% meer (= wetgeving) tov. oorspronkelijk vermogen, dus het stop bij 185 pk.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

MartinG schreef:Even nog over het eerste deel van dit draadje, een geïmporteerde auto uit Italie kan dus geen Polestar tuning krijgen, dat klinkt wel heel protectionistisch. Naast het feit dat mijn auto ook uit Italie komt en dat dan bij mij dus ook deze weg een doodlopende weg zal zijn. Jammer.
Auto is prima te tunen volgens mij, maar niet bij polestar.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Waarom persé polestar als er ook goede alternatieven zijn?
Wat biedt polestar dat de anderen niet bieden?? Garantie kan hier niet van toepassing zijn lijkt me.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8465
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

In Belgie is een D3 een 2.0D met 163PK, een D3 AWD is een 2.4D ok met 163pk.

Ik heb dus hetzelfde blok als de nieuwe D5 AWD met twin turbo en die is erg begrensd boven de 3000rpm.
Mijn vorige Volvo een V70N 24D ook met 163pk had hier geen last van.

Je voelt duidelijk dat de auto veel meer in zijn mars heeft maar begrensd wordt.

Ik zag nu net dat Polestar in Duitsland nu wel de D3 AWD tuned naar 205pk.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Maar waarom zo graag polestar?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8465
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Omdat Polestar "approved" is door Volvo en ik er dus vanuit mag gaan dat ik geen motor ga opblazen.
Als mijn motor zeg maar hardwarematig gelijk is aan een D5 is er in principe geen risico om er dan een D5 van te maken.

Ik vraag me alleen af of een Duitse dealer een Belgische auto gaat willen voorzien van Polestar tuning....
Ook vraag ik me af wat er gebeurd bij het volgende onderhoud bij de Belgische dealer, is de tuning dan weer weg als ze een s/w update doen ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gast

Jongens wat een prijzen voor dat matige pakketje van Polestar en dan wil het ook nog niet op een importer.
Ga eens aan bij Volvotune (forumsponsor) en zeg wat je wil. Alles op maat voor een hele redelijke prijs
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33108
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Laguna-S60 schreef:
Marc Apeldoorn schreef:1 ding is zeker, die polestar tuning is geen confectie pak, maar een pakje. Slechts 1 van de 24 evt aan te passen mappings wordt bij V70 N aangepast.
Kan ook niet anders, Polestar heeft geen grote afdeling software engineers, daar is dat bedrijfje veel te klein voor..
In de wandelgangen bij de bekende tuners wordt polestar ook wel als 'prutsers' aangeduid als het op motortuning aankomt.
Lachuh dat je dan wel garantie houdt bij de volgens jou prutsers. Doen ze iets toch goed...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

"Prutsers" zal wel gerelateerd zijn aan het gegeven dat die anderen de grenzen erg veel verder hebben liggen dan Polestar. Immers, de Polestar-tuning is Volvo-specifiek, kent garantie en dan neem je als tuner niet het risico dat je het zaakje van de klant willens en wetens mogelijk in de soep laat draaien.

Maar let op, dit gaat weer een oeverloze wellen nietes discussie worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21123
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik ben anders best tevreden met de prutsers van Polestar.
Extra vermogen bij het inhalen of bij het invoegen op de snelweg.
Samenwerking met Volvo was voor ons de reden om voor Polestar te kiezen, wel in de opruiming overigens voor €799.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

diesel01 schreef:Ik ben anders best tevreden met de prutsers van Polestar.
Extra vermogen bij het inhalen of bij het invoegen op de snelweg.
Samenwerking met Volvo was voor ons de reden om voor Polestar te kiezen, wel in de opruiming overigens voor €799.
Inderdaad, voor de 'ouwetjes' van mj 2010 en ouder was de 'pruts tuning' €750.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33108
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mijn pa was ook heel blij met de prutser behandeling, xc60 vlamde weg ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5277
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

BlackcurrantV70 schreef:Omdat Polestar "approved" is door Volvo en ik er dus vanuit mag gaan dat ik geen motor ga opblazen.
Als mijn motor zeg maar hardwarematig gelijk is aan een D5 is er in principe geen risico om er dan een D5 van te maken.

Ik vraag me alleen af of een Duitse dealer een Belgische auto gaat willen voorzien van Polestar tuning....
Ook vraag ik me af wat er gebeurd bij het volgende onderhoud bij de Belgische dealer, is de tuning dan weer weg als ze een s/w update doen ?
Volgens mij gaat dat niet lukken omdat jouw XC60 herkent wordt als een Belgische wagen en daarvoor is polestar niet beschikbaar. Ze brengen hem in D naar standaard D5 specs maar kennelijk niet naar de getunde D5 specs terwijl de motor hetzelfde is
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8465
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Niet helemaal hoor, mijn auto is origineel een Duitser, en na 1jaar ingevoerd door mijn dealer naar Belgie.

Ik weet echter niet of ze kijken naar het land van aflevering als nieuw, of naar de huidige registratie.

Ik ben niet gehaast, ik bekijk het wel eens als ik de dip boven 3000rpm echt beu ben.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Chassis nummer geeft gewoon land van eerste levering aan en Polestar kijkt alleen naar chassis nummer.
Zo heeft Polestar voor Zweden de mogelijkheid om de 200 PK 2.5T te tunen naar 250 PK. In NL kan dat alleen naar 230 PK. Kun je het bestelnummer in VIDA ingeven maar ze trappen er niet in helaas.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9232
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Misschien omdat de motor in Zweden minder warm wordt dan in NL?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27170
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Maakt 's zomers weinig uit.
Zal onder andere wel door de regelgeving in de verschillende landen komen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
rovinge
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 18.06.2006 - 21:43
Locatie: Omgeving Alkmaar

Een update van mijn kant.

Import auto = geen Polestar

Het ziet er naar uit dat Polestar het dus niet gaat worden. Na bellen met Zweden blijkt dat het huidige VIDA systeem het gewoonweg niet toelaat om in Nederland bepaalde software en opties te laden op een oorspronkelijke in het buitenland verkochte Volvo, die toch alweer anderhalf jaar netjes in onderhoud is bij de Volvo dealer hier Nederland. Het Volvo VIDA systeem gebruikt hiervoor het VIN nummer v/d auto.

Het van principe dat Volvo hanteert heeft te maken met de lokale regelgeving in verschillende landen: land A staat andere tuning mogelijkheden toe dan een land B. Waar het Volvo systeem 'mank' gaat is de vrije handelsgeest binnen Europa en waar mensen zoals jij en ik dus auto's kopen en importeren uit andere landen maar gewoon door een Volvo dealer hier in Nederland willen laten onderhouden...

Let wel, het is niet mijn Volvo dealer maar Volvo Zweden/Nederland die blijkbaar het systeem niet kunnen of willen aanpassen; mijn Volvo dealer kan helaas hier niets verder aan doen. Wanneer Volvo Nederland dit leest hebben ze wat om over na te denken en verder te bespreken met de 'Zweden'.

Ik ben benieuwd hoe dit bij de andere automerken en dealers gaat en of die dezelfde starre houding en/of systeem hebben.

Jammer voor m'n dealer; ik had hun het geld graag gegund.
Voor mij ziet er niet anders op om zelf terug te gaan naar Rica.

Groeten,

Roel
MY2005 V70 2.5T AWD 245pk, Summum Silver Metallic, Xenons, RICA
MY2009 V70 T6 AWD 315pk, Summum Ice White Solid, Xenons, Polestar
MY2016 Ifor Williams 2pk, Silver Metallic
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”