Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
noten093
2nd Gear member

Gizmoke schreef:
santu001 schreef:
Update week 46 functionele software aanpassingen.

- Apps aanvinken die automatisch opstarten
- Verbeterde zoomfunctie in iGO
- Gebruik van knoppen op middenconsole
- Meer informatie van afgespeelde muziek
- Android telefoon aan te sluiten via USB om muziek af te spelen
- App met parkeerplaatsen
- En meer…
Dus met andere woorden, van de zelfs aan Volvo dealers opgestuurde revision list, van de ook al mislukte uitrol van week 46 met bovenstaande features, is letterlijk niks terechtgekomen, alleen een bevestigingsoptie die is aangepast..?
En daarvoor hadden ze 367MB nodig :)

Ik had de update beter niet gedaan het is me daarnet opgevallen dat mijn wifi het niet meer doet. 3G via de dongle wel perfect.

Hij maakt verbinding voor paar seconden en dan valt de verbinding weg met de melding, buiten bereik.
Opnieuw verbinding maken, zelfde resultaat, heb het geheel eens naar fabrieksinstellingen teruggezet maar werkt ook niet. Netwerk vergeten en opnieuw verbinden, idem, netwerk van mijn iPhone als hotspot ook hetzelfde. Verbinding, en dan melding buiten bereik.
Dit hadden we massaal op de SCT dag voor de update. Vooral Iphone was een probleem. Bij mij werkt mijn Samsung S4 en mijn ECB9500 router tot op zo n 100 meter goed.
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
RF
Starter

Ik heb een i-phone 4s en daarbij moet ik elke keer opnieuw aanmelden. (menu persoonlijke hotspot openen is voldoende)
Iemand daar een een slimme oplossing voor?

Ruud
V60 PIH MY14
RichieB
6th Gear member

Ja, een dongel kopen met aparte simkaart. De iPhone kan niet de wifi hotspot de hele tijd aan laten staan.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
tomtom
3rd Gear member

Gizmoke schreef:
santu001 schreef:

- En meer…
Dus met andere woorden, van de zelfs aan Volvo dealers opgestuurde revision list, van de ook al mislukte uitrol van week 46 met bovenstaande features, is letterlijk niks terechtgekomen, alleen een bevestigingsoptie die is aangepast..?
En daarvoor hadden ze 367MB nodig :)

Ik had de update beter niet gedaan het is me daarnet opgevallen dat mijn wifi het niet meer doet. 3G via de dongle wel perfect.

Hij maakt verbinding voor paar seconden en dan valt de verbinding weg met de melding, buiten bereik.
Opnieuw verbinding maken, zelfde resultaat, heb het geheel eens naar fabrieksinstellingen teruggezet maar werkt ook niet. Netwerk vergeten en opnieuw verbinden, idem, netwerk van mijn iPhone als hotspot ook hetzelfde. Verbinding, en dan melding buiten bereik.
Datzelfde heb ik ook met oude versie en een Apple netwerk. Met mijn windows netwerk op de zaak; geen problemen?!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
Gizmoke
2nd Gear member

Ik heb gewoon een netgear router, windows laptop, iPhone, ...

Deze middag ben ik even naar werk geweest en toen ik bij het terugkeren mijn straat in reed sprong die al op mijn wifi netwerk, bijna 30m verwijderd van de router.
Toen ik oprit op reed bleef de verbinding.

Contact af, weer geprobeerd, verbinding zonder problemen.

Daarnet weer geprobeerd, werkte weer niet. Vreemd toch.

Alles maar met 3G en zijn eigen wifi access point afgewerkt
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
JustinK
2nd Gear member

santu001 schreef:

- En meer…
Ik wist wel dat ik ergens iets over die automatisch op te starten apps had gelezen... Dat was dus dit bericht van paar weken terug ;) Bagger dat dat allemaal niet gerealiseerd is :(
RF schreef:Ik heb een iPhone 4s en daarbij moet ik elke keer opnieuw aanmelden. (menu persoonlijke hotspot openen is voldoende)
Iemand daar een een slimme oplossing voor?
Dat heeft volgens mij met telefoons in z'n algemeenheid te maken. Ik heb het op Android ook. Natuurlijk is het handiger dat als je in de auto stapt ie automatisch verbinding maakt (net zoals bluetooth), maar ik vind het niet erg vervelend moet ik zeggen. Om alleen daarvoor nou een dongle aan te schaffen gaat me wat ver...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Autozoeker
5th Gear member

Je heb gewoon triggers on BT connect, zodat je je Wifi hotspot aan kan zetten als je de auto instapt. Ik zelf heb namelijk nog geen noodzaak gezien om een dongle te scoren

vb: https://play.google.com/store/apps/deta ... ring&hl=en
Tasker zou het ook moeten kunnen.
JustinK
2nd Gear member

Autozoeker schreef:Je heb gewoon triggers on BT connect, zodat je je Wifi hotspot aan kan zetten als je de auto instapt. Ik zelf heb namelijk nog geen noodzaak gezien om een dongle te scoren

vb: https://play.google.com/store/apps/deta ... ring&hl=en
Tasker zou het ook moeten kunnen.
Kijk, dat is nou een mooie tip!

Ik lees:
For example: pair your car bluetooth system with your Android smartphone and enable it in AutoTether. Every time you'll get in your car your Android smartphone will immediately enable tethering and will provide WiFi connectivity to all devices in your car.
Dat is precies wat we bedoelen! :D
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Autozoeker
5th Gear member

Ik weet niet hoe goed het werkt, maar probeer het zou ik zeggen.
App is ook niet zo moeilijk te maken mocht het niet goed werken.
Trigger op Google play is denk Ik nog beter

[edit]
vanochtend trigger getest, werkt perfect en erg gebruiksvriendelijk. Aanrader dus.
https://play.google.com/store/apps/deta ... onlauncher
Get!em
3rd Gear member

Ik gebruik zelf MyProfiles, die hetzelfde kan. Profiel voor auto gemaakt en daarmee wifi-tether aanzetten bij bt connect met volvo. Daarna ook in het normal profile weer een wifi tether uitzetten :)

Leuke is dat je dan ook nachtprofielen (alles uit of zacht) en prioriteiten (auto profiel heeft voorang op nachtprofiel bijv) kan zetten.
zakraket
4th Gear member

Myprofiles is een stuk gemakkelijker dan tasker. Maar goed, als je een iPhone hebt heb je allemaal niks aan tasker, myprofiles of andere google-goodies :) ..
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
pjeirre
Starter

Hallo,

ik ben al enige tijd dit forum aan het opvolgen aangezien ik sinds augustus ook in het bezit van van een Volvo met SCT. Over de auto zelf niets dan lof, het SCT systeem daarentegen :-(.

Tot nu toe enkel nog maar minpunten aan het systeem ondervonden. GPS die volledig het noorden kwijt is, GPS die onnauwkeurig is (in grootsteden zoals BXL of Parijs slaat die van mij steeds tilt), geen gps pijlen in je digitale tellerdisplay, analoge knoppen middenconsole van sensus zijn niet te gebruiken om adres in te voeren in iGO enz..

Ik heb zelfs gevraagd om mijn SCT eruit te halen en een oldschool Sensus systeem in te bouwen maar dat gaat blijkbaar niet omdat de nodige kabels ontbreken om het vorige systeem alsnog in te bouwen.
Vorige week dan maar een nieuwe SCT module ingebouwd gekregen dus ik hoop alvast dat de GPS fix beter zal zijn.

Om er toch nog enige tevredenheid uit te halen ga ik hem dan toch maar 'hacken'. Wie weet wordt ik alsnog enthousiast ;-).

Iets wat ik nog nergens ben tegengekomen maar mij wel mateloos irriteert is dat wanneer je radio aan het luisteren bent en je bvb. navigatie gebruikt je radio volledig in mute slaat en enkel het geluid van SCT wordt doorgestuurd. Zou er geen mogelijkheid zijn om (zoals bij al mijn voorgaande wagen van de laatste 8 jaar) de radio zachter te laten doorspelen en het geluid van SCT erbovenuit te laten komen (of gewoon allebei door elkaar)?

groeten.
VOLVO V60 D5 R-DESIGN BLACK - SCT
RichieB
6th Gear member

Dat laatste is niet mogelijk zonder software aanpassing door Volvo. De radio gaat inderdaad in mute zodra SCT geluid geeft.
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
santu001
4th Gear member

Voor mij de reden om alle geluidsinstellingen van IGO volledig op nul te zetten. Alleen de stem uitzetten is niet voldoende, want dat krijg je nog een mute.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
santu001
4th Gear member

Autozoeker schreef:Ik weet niet hoe goed het werkt, maar probeer het zou ik zeggen.
App is ook niet zo moeilijk te maken mocht het niet goed werken.
Trigger op Google play is denk Ik nog beter

[edit]
vanochtend trigger getest, werkt perfect en erg gebruiksvriendelijk. Aanrader dus.
https://play.google.com/store/apps/deta ... onlauncher
Sinds gisteren ook in gebruik, werkt perfect. De nood van een dongel neemt zo steeds meer af. Vraag me alleen af wat de beste snelheid geeft? Wi-Fi tethering of toch een directe dongel. Sim heb ik toch al...
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
pjeirre
Starter

santu001 schreef:Voor mij de reden om alle geluidsinstellingen van IGO volledig op nul te zetten. Alleen de stem uitzetten is niet voldoende, want dat krijg je nog een mute.
maar als het scherm op je middenconsole dan op radio hebt staan (of een andere app) dan weet je al helemaal niet meer waar je naar toe moet :-).
VOLVO V60 D5 R-DESIGN BLACK - SCT
santu001
4th Gear member

Dat is waar, maar ik weet niet eens zeker of IGO op de achtergrond wel informatie doorgeeft. Als ik een route nodig heb zet ik hem altijd op de voorgrond, maar ik heb ook nog de officiële RTI nog, dus ik kan kiezen. Gehele auto mute vind ik echter zo zwaar vervelend dat ik standaard alle audio uitzet. Bij RTI heb je nog de mogelijkheid om met 1 druk op de - fav- knop je audio-begeleiding aan of uit te zetten. Die luxe mis je bij SCT.
Mvg. Claudio,

RichieB
6th Gear member

Met TomTom kan je de stembegeleiding uitzetten met 2x drukken op het scherm.
Gizmoke
2nd Gear member

Als ik tomtom gebruik in combinatie met de radio dan valt de radio uit als de stem me iets wil zeggen. Logisch, maar de radio springt niet opnieuw aan.

Als ik muziek van bv USB stick speel via SCT dan speelt dit wel netjes verder.

Bij iGo lukt dit wel.
  • Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
  • Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
  • Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
  • BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
  • BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
  • Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
RichieB
6th Gear member

Ja, dat is bekend. Parrot heeft in de SCT iets raars gedaan met de geluidsafhanding.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”