Hallo allemaal,
Wat vinden jullie van de uitslag van deze compressiemeting? Het betreft een B18u motor (Vlvo 440, 1.8i, bwj 1994) met ongeveer 240.000 km op de teller. Is deze motor nog in goede conditie?
Is deze motor nog in goede conditie?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
niks mis mee.
- magiq480turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12.06.2006 - 21:29
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer:
met 240000 op de teller is dit een heel fijn motortje, inderdaad niks mis mee,
groeten,
Ronald
groeten,
Ronald

- volvo440dl
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 20:22
- Locatie: Randstad
Of de motor verder in goede conditie verder is, is moeilijk te zeggen. Wat je wel kan concluderen is dat het cilindergedeelte (de compressieveren) goed afdichten en dat de kleppen ook goed afdichten, zodat er een goede druk opgebouwd kan worden. Deze motoren zijn ook heel erg goed van kwaliteit.
Een handig trucje is ook om de motor warm te laten rijden / draaien. Doe dan met draaiende motor de motorkap open en trek de oliepeilstok eruit. Komt hier aardig wat rook / damp uit, dan kan je concluderen dat de motor onderdruk heeft (carter wordt door compressiedruk, lekkage langs de zuigerveren, op druk gebracht).
Maareh...voordat ik een paar straten te ver ga...haha...de motor ziet er erg puik uit hoor! Vele motoren wensen zo een kaartje met 40.000 km op de klok! Maar ja, je hebt het over een Volvo he!
Een handig trucje is ook om de motor warm te laten rijden / draaien. Doe dan met draaiende motor de motorkap open en trek de oliepeilstok eruit. Komt hier aardig wat rook / damp uit, dan kan je concluderen dat de motor onderdruk heeft (carter wordt door compressiedruk, lekkage langs de zuigerveren, op druk gebracht).
Maareh...voordat ik een paar straten te ver ga...haha...de motor ziet er erg puik uit hoor! Vele motoren wensen zo een kaartje met 40.000 km op de klok! Maar ja, je hebt het over een Volvo he!
Volvo 440 dl 1992, 308.000 km!
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.
http://www.volvo440.hyves.nl
Half lederen int., middenarmsteun, binnenverl. met kaartleeslampjes, lm velgen, spoiler, geblindeerd, originele accu- economymeter & oude type buitenspiegels-koplampen-grille.
http://www.volvo440.hyves.nl
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die truc werkt tegenwoordig niet meer met moderne motoren
sorry...
en het is een renault motortje,even voor de duidelijkheid!:)
sorry...
en het is een renault motortje,even voor de duidelijkheid!:)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 20.09.2006 - 23:20
- Locatie: wieringerwerf
- Contacteer:
dit ziet er goed uit!!
gr colin..
gr colin..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 19.07.2006 - 16:05
- Locatie: Someren
Wordt gemeten met een compressiemeter door deze na verwijdering van de bougie via dit gat aan te sluiten op de te meten cilinder. Ontsteking uitschakelen en de motor een paar maal laten ronddraaien.joachim schreef:Hoe en waar wordt dat gemeten en wat zijn de kosten daarvan als ik
zo vrij mag zijn??
Je kunt hiervoor in iedere garage terecht. Wat het kost weet ik niet. Dat kun je vooraf even vragen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat kost ongeveer 75 euro bij de dealer.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Renault :shock:volvo440dl schreef:Maar ja, je hebt het over een Volvo he!
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
