Versnellen v70 2.0 bij koude temperatuur

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Calimero
3rd Gear member

Beste forumleden,

Mijn vrouw heeft een v70 2.0 benzine handgeschakeld van 2008. Als we een constante snelheid rijden ( ook op de cc) versnelt de auto regelmatig zonder dat we dat willen. Dit is hooguit een halve seconde en hierbij voel je een lichte versnelling. Dit fenomeen gebeurt alleen bij temperaturen onder de 5 graden. De garage (en ik zelf ook, mede dankzij t forum) dacht aan het gasklephuis, deze is schoongemaakt (was praktisch net vuil), maar t probleem blijft bestaan. Iemand idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Tevens zit er een raar geluid bij het eraf halen via de 0 knop van de cc. Alsof de automatische parkeerrem ontgrendeld wordt. In mijn eigen c30 hoor ik helemaal niets hiervan, dus vind dit raar. Kan iemand wellicht bevestigen dat dit wel of niet goed is en evt een oplossing aandragen?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla

R-design: niet de pk's, maar wel de looks ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”