Hallo mede-Volvo rijders.
Ben nieuw op dit forum, vandaar even een kort voorstelrondje. Heb afgelopen 20 jaar een aantal Saab 900 classics gereden, waarvan de laatste 7 jaar een cabrio. Vanwege ontbreken van sleutelruimte bij huis en behoefte aan beetje meer comfort en goede geluidsinstallatie besloten te stoppen met Saab (900 classic is het laatste echte model) en op zoek te gaan naar alternatief. Nou ja, dat was best moeilijk...... Uiteindelijk uitgekomen op een C70 2.4T Aut. uit 2001. Donkerblauw, zwart dak en donkere bekleding. Beetje hout hier en daar, helemaal goed.
Maar het kan natuurlijk altijd beter en het eerste wat me opviel was de superkleine kofferbak voor zo een grote auto. De kap van de Saab viel prachtig in een driehoekige pocket die heel weinig ruimte in nam. De opvangbak van de C70 is gigantisch en ook nog eens van hard materiaal.
Mijn eerste vraag op dit forum is of er mogelijkheden zijn bedacht in de vorm van bijvoorbeeld een uitneembare bak of opvouwbaar of van zodanig zacht materiaal dat hij omhooggeschoven cq gedrukt kan worden als het dak dicht zit. Misschien het forum niet goed doorgezocht, maar kon er niets over vinden.
Met vriendelijke groet,
Arjen Hiemstra
Voorstelrondje en kofferbakvraag C70 cabrio 2001
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Welkom Arjen,
ik heb nog nooit van zo'n oplossing gehoord.
ik heb nog nooit van zo'n oplossing gehoord.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Dank voor het welkom en de antwoorden zover.
Komende tijd vrij, dus mij eens verdiepen in de C70. Altijd leuk, te ontdekken wat er zoal op en aan zit.
Ga in ieder geval de RTI eruit trekken en ombouwen, zodat er een TomTom in past.
En de kofferbak blijft mijn aandacht houden, wie weet....
Gr. Arjen
Komende tijd vrij, dus mij eens verdiepen in de C70. Altijd leuk, te ontdekken wat er zoal op en aan zit.
Ga in ieder geval de RTI eruit trekken en ombouwen, zodat er een TomTom in past.
En de kofferbak blijft mijn aandacht houden, wie weet....
Gr. Arjen
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Over zo'n soort ombouw staat wel ergens een verslag op het forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- rifwachter
- 2nd Gear member
Hallo Arjen,
Welkom op het forum, veel plezier met je convertible.
Ik heb nog nooit van zo'n bak gehoord/gelezen voor in de koffer.
Welkom op het forum, veel plezier met je convertible.
Ik heb nog nooit van zo'n bak gehoord/gelezen voor in de koffer.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5