Kantelende spiegel bij inschakelen achteruitversnelling
- Poekoek
- 3rd Gear member
Is het mogelijk om de rechterbuitenspiegel (of zelfs beide) standaard naar beneden te laten kantelen op het moment dat de achteruitversnelling wordt ingeschakeld? Lijkt mij ideaal i.v.m. het inparkeren langs stoepranden.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- Jumpman
- 4th Gear member
Hmmm dan zal ik dat morgen eens proberen te vinden.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Jausie
- 1st Gear member
Dat kan.
Ligt er dan natuurlijk wel aan of de optie ook op jouw auto aanwezig is. M.a.w. het is niet standaard
Ligt er dan natuurlijk wel aan of de optie ook op jouw auto aanwezig is. M.a.w. het is niet standaard
Volvo V40 D2 R-Design MY2014 - Titanium Grey metallic - R-Design Plus line - Business Pack Pro met Premium sound
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Mooie uitvinding is dat geweest en die komt uit de stal van BMW! Zo'n 25 jaar geleden las ik zoiets al in de AutoVisie in een geschreven artikel door Nico de Jong: de toenmalige 7-serie had beweegbare spiegels die omlaag gingen bij het inschakelen van de achteruitversnelling.
Maar in dat model ging ook de binnenspiegel mee als je een memory-knop instelde van de elektrieke stoelen.
Maar in dat model ging ook de binnenspiegel mee als je een memory-knop instelde van de elektrieke stoelen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Poekoek
- 3rd Gear member
Helaas heb ik geen electrische verstelbare stoelen, dus voor mij gaat dit feest niet door.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
-
- 1st Gear member
Wees niet getreurd. Ik heb de memoryfunctie wel. Echter werkt de kanteling van de spiegels zo traag dat ik de auto al lang en breed heb ingeparkeerd voordat de spiegel naar beneden is.
Bij de Citroën C5 (separaat kantelingsmechanisme) werkt de kanteling erg snel ~1 seconde. Bij de V40 werkt de kanteling via de elektrische spiegelverstelling.
De memoryfunctie optie is nodig zodat de elektronica de oorspronkelijke positie kan aannemen.
Bij de Citroën C5 (separaat kantelingsmechanisme) werkt de kanteling erg snel ~1 seconde. Bij de V40 werkt de kanteling via de elektrische spiegelverstelling.
De memoryfunctie optie is nodig zodat de elektronica de oorspronkelijke positie kan aannemen.
- Mac159
- 1st Gear member
Werkt ook door met versnelling in achteruit op knopjes (L/R) van elektrische spiegelbediening te drukken. Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt laten kantelen.
Volvo V60 T5 Inscription / Birch Light / Maroon Audio Line | Intellisafe Pro Line | Business Pack Connect | Keyless Drive | Panorama dak | Visual Park Assist met Front fisheye view | verwarmbare voorruit
Volvo V40 D2 R-Design / Electric Silver
-
- 4th Gear member
Inderdaad. Mooi verzinsel maar in de praktijk totaal onbruikbaar (of je moet veel vrije tijd hebben)FatalZero schreef:Wees niet getreurd. Ik heb de memoryfunctie wel. Echter werkt de kanteling van de spiegels zo traag dat ik de auto al lang en breed heb ingeparkeerd voordat de spiegel naar beneden is.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- robbertos
- 2nd Gear member
Ik vind het nog wel meevallen hoor en zeker bruikbaar! Misschien omdat ik niet zo heel groot ben staan mijn spiegels standaard als wat lager en hebben ze minder tijd nodig om volledig te kantelen.FatalZero schreef:Wees niet getreurd. Ik heb de memoryfunctie wel. Echter werkt de kanteling van de spiegels zo traag dat ik de auto al lang en breed heb ingeparkeerd voordat de spiegel naar beneden is.
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
- Jumpman
- 4th Gear member
Bij werkt het, heb mijn rechterspiegel ingesteld, wel even wennen hoor.Jausie schreef:Dat kan.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
- Poekoek
- 3rd Gear member
En dat is dan zonder electrisch verstelbare stoelen?Mac159 schreef:Werkt ook door met versnelling in achteruit op knopjes (L/R) van elektrische spiegelbediening te drukken. Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt laten kantelen.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Poekoek: feitelijk schrijft Mac dat je met de rechter hand de pook in R zet en met de linker hand de knopjes bedient van de spiegels ... En dat heeft dan weer niets te maken met elektrieke stoelen.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- Poekoek
- 3rd Gear member
Hmm, ik ga eens kijken hoe dat werkt dan.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Zet de versnelling in R en druk daarna een keer op een van de knoppen van de spiegel. (L of R) Dan kun je de "parkeerstand" handmatig inschakelen ipv dat hij automatisch elke keer helt.
Ik denk dat je hiervoor ook elektrische stoelbediening met geheugenfunctie voor nodig hebt, aangezien de spiegel na een tijdje weer terugkeert naar de ingestelde stand.
Ik denk dat je hiervoor ook elektrische stoelbediening met geheugenfunctie voor nodig hebt, aangezien de spiegel na een tijdje weer terugkeert naar de ingestelde stand.
- Rob M
- 5th Gear member
Nee. Je kunt, wanneer je het ''elektrische stoelen met geheugen pakket'' hebt in je my car-menu instellen dat de linker of rechter spiegel automatisch naar beneden gaat met de achteruitversnelling, maar je kunt het ook doen als je denkt dat het nodig is. Ik gebruik het zelf niet veel, maar wanneer ik langs een stoep moet parkeren druk ik nadat ik de auto in z'n achteruit heb gezet op het knopje links- danwel rechts en dan gaat betreffende spiegel naar beneden. Helaas voor jou werkt dit dus alleen met het elektrische stoelen pakket.Poekoek schreef:En dat is dan zonder electrisch verstelbare stoelen?Mac159 schreef:Werkt ook door met versnelling in achteruit op knopjes (L/R) van elektrische spiegelbediening te drukken. Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt laten kantelen.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Mac159
- 1st Gear member
Heb inderdaad ook de electrische stoelen en gebruik het kantelen van de spiegels af en toe
Volvo V60 T5 Inscription / Birch Light / Maroon Audio Line | Intellisafe Pro Line | Business Pack Connect | Keyless Drive | Panorama dak | Visual Park Assist met Front fisheye view | verwarmbare voorruit
- JustinK
- 2nd Gear member
Ik wist dat je het kon instellen via MyCar, maar aangezien ik bijna altijd in een parkeervak sta en niet langs een stoep heb ik dat vinkje uitstaan. Het is nl. erg vervelend als de spiegel ook kantelt op het moment dat je gewoon achteruit in een vak parkeert. Dat je de spiegels ook kunt laten kantelen als je in op het knopje drukt terwijl ie in achteruit staat wist ik nog niet! Thanks voor de tip!Ik rol ! schreef:Nee. Je kunt, wanneer je het ''elektrische stoelen met geheugen pakket'' hebt in je my car-menu instellen dat de linker of rechter spiegel automatisch naar beneden gaat met de achteruitversnelling, maar je kunt het ook doen als je denkt dat het nodig is. Ik gebruik het zelf niet veel, maar wanneer ik langs een stoep moet parkeren druk ik nadat ik de auto in z'n achteruit heb gezet op het knopje links- danwel rechts en dan gaat betreffende spiegel naar beneden. Helaas voor jou werkt dit dus alleen met het elektrische stoelen pakket.Poekoek schreef:En dat is dan zonder electrisch verstelbare stoelen?Mac159 schreef:Werkt ook door met versnelling in achteruit op knopjes (L/R) van elektrische spiegelbediening te drukken. Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt laten kantelen.

Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
- Poekoek
- 3rd Gear member
Jammer voor mij, maar bedankt voor de opheldering. Zo te lezen heeft er nu al een andere forummer wat aan gehadIk rol ! schreef:Nee. Je kunt, wanneer je het ''elektrische stoelen met geheugen pakket'' hebt in je my car-menu instellen dat de linker of rechter spiegel automatisch naar beneden gaat met de achteruitversnelling, maar je kunt het ook doen als je denkt dat het nodig is. Ik gebruik het zelf niet veel, maar wanneer ik langs een stoep moet parkeren druk ik nadat ik de auto in z'n achteruit heb gezet op het knopje links- danwel rechts en dan gaat betreffende spiegel naar beneden. Helaas voor jou werkt dit dus alleen met het elektrische stoelen pakket.Poekoek schreef:En dat is dan zonder electrisch verstelbare stoelen?Mac159 schreef:Werkt ook door met versnelling in achteruit op knopjes (L/R) van elektrische spiegelbediening te drukken. Dan kun je zelf kiezen of je ze wilt laten kantelen.