Hallo,
Wat voor thermostaat hebben de mede diesel rijders er in?
Ik had een nieuwe gehaald, gewoon bij de plaatselijke onderdelenwinkel, besteld op merk en type. Volgens mij is dat 89 graden.
In ieder geval koelt hij wel goed, alleen laat hem te warm worden naar mijn idee.
Thermostaat 240 diesel d6
-
- 2nd Gear member
Net mijn thermostaat vervangen.
Zat een 80 graden in. weet niet of hij het slecht deed, maar de temp-meter bleef maar op "7 uur" hangen, kwam nooit echt hoger.
Nu vervangen door een 87 graden, en de tempnaald staat nu op "9uur"
Lijt me iig beter dan dat ie zo laag blijft.
Koeling van een D6 is toch een heikel punt.
Alleen lekt nu het thermostaathuis op het blok. zal wel iets van vloeibare pakking tussen smeren.
Zat een 80 graden in. weet niet of hij het slecht deed, maar de temp-meter bleef maar op "7 uur" hangen, kwam nooit echt hoger.
Nu vervangen door een 87 graden, en de tempnaald staat nu op "9uur"
Lijt me iig beter dan dat ie zo laag blijft.
Koeling van een D6 is toch een heikel punt.
Alleen lekt nu het thermostaathuis op het blok. zal wel iets van vloeibare pakking tussen smeren.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
80 graden is toch handwarm? Gewoon 87 of 92 graden kiezen, zoiets wordt toch aanbevolen door Volvo. Of Volkswagen natuurlijk ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- paulb
- 2nd Gear member
Correctie, 87 graden zit er in.
Rij ik rustig, dan hangt ie onder het kritieke gebied, maar als ik de snelweg op ga, dan zit ie er tegen aan.
Radiateur is nieuw, evenals de waterpomp. De thermostaat is ook nieuw. Systeem loopt goed door. Misschien geeft de meter verkeerd aan??
Rij ik rustig, dan hangt ie onder het kritieke gebied, maar als ik de snelweg op ga, dan zit ie er tegen aan.
Radiateur is nieuw, evenals de waterpomp. De thermostaat is ook nieuw. Systeem loopt goed door. Misschien geeft de meter verkeerd aan??
343
245
765
744
145 US
245 D6
245
765
744
145 US
245 D6
-
- 1st Gear member
Zit de rubberen pakking wel goed om de thermostaat? als die verkeerd zit, gaat het ook lekken!volvo rob schreef:Net mijn thermostaat vervangen.
80 graden handwarm? Ik hoop niet dat het uit je douchekop komt. Handwarm is ongeveer 37 graden.
- paulb
- 2nd Gear member
Nog even reageren...
Ik heb hem laten nameten toen hij warm was, en de temperatuur in de slangen is wel heel netjes. De thermostaat opent ook pas als hij tegen het rode gebied aan staat, en dat is dan op 87 graden. Kortom, de meter geeft meer aan dan hij aan zou moeten geven.
Ik heb hem laten nameten toen hij warm was, en de temperatuur in de slangen is wel heel netjes. De thermostaat opent ook pas als hij tegen het rode gebied aan staat, en dat is dan op 87 graden. Kortom, de meter geeft meer aan dan hij aan zou moeten geven.
343
245
765
744
145 US
245 D6
245
765
744
145 US
245 D6
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ach, zolang je dat maar in je achterhoofd houdt is er dus weinig aan de hand.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 5th Gear member
Kijk eens of de temperatuurmeter reageert op je verlichting. Zet je verlichting en/of binnendimmer eens af als de wijzer richting rood gaat en de meter dan meteen zakt.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)