Vieze kont!

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Mike Philippens
3rd Gear member

D2 schreef:Kortom: Het is een extra oog op een plek waar je onmogelijk zélf iets zou kunnen zien. Hoe kan dat nou níet ervoor zorgen dat je (nog) beter parkeert!??
Als je al 20 jaar auto rijdt zonder camera's en pieperds leidt het me meer af dan dat het me helpt. Vooral die mislukte radar in mijn C30. Die piept soms voor niets. Erg irritant. Als je je auto een beetje kent, kun je op 5cm parkeren. Een kwestie van de auto een keer inparkeren en stilzetten op het punt waar je denkt dat je er bijna tegenaan staat. Dan even uitstapen en kijken. Dan zie je dat je nog een halve meter hebt bij wijze van spreken. Zo leer je parkeren zonder te vertrouwen op die dingen.

Ik ben natuurlijk een ouwe sok en merk dat ik er juist moeite mee heb als ik op zo'n scherm moet kijken ;) . Ik moet echt een nieuw truukje leren wat dat betreft want op de analoge manier kon ik het goed. En ik maak er ook een sport van om 'm in een klein gaatje te prakken.
Afbeelding
Our first Volvo
1st Gear member

Zou het trouwens kunnen dat een R-Design eerder een vieze kont heeft dan een normale V40?[/quote]

Nope, ook bij een normale V40 zelfde probleem.

Voorgaand (lease en privé):
Renault Megane
Lancia Ypsilon (Platino)
Lancia Delta ( ORO)
Lancia Ypsilon
Audi A4 Avant
Lancia Ypsilon
Lancia Lybra
Lancia Ypsilon (Elefantino)
Fiat Punto
D2
3rd Gear member

Ach, ieder z'n meug. Ik ben al ruim een jaar erg blij met de achteruitrijcamera in de V40 en mijn ervaring is dat ik er beter op kan vertrouwen dan op de sensoren, die heel soms ook aanslaan terwijl er niks in de weg staat.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Mir
3rd Gear member

Ik zal binnenkort een foto maken. Want het lijkt erop dat niet iedereen zijn camera zo vies wordt dat het onbruikbaar wordt.
Mork
2nd Gear member

Camera wordt zeker snel vies, net als de hele achterkant.
Komt vast door de werveling achter de auto vanwege de schuine achterruit en hoek in de klep.

Moet elke dag in mijn kofferbak zijn en daar heb ik een doekje die ik
dan even gebruik tbv het lensje.

Ik dacht ook wat een onzin die camera, ik heb toch piepers…..

Die camera is echt super!, en je kan nog inzoomen ook :-)
Piepers zijn veel te gevoelig en traag

Gevaar is wel dat je heel snel alleen nog maar op de camera let en een beetje de omgeving wat minder aandacht geeft.

En moet zeggen dat de gewone non led achteruit rijlampen genoeg licht
geven tbv goed camera beeld
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
D2
3rd Gear member

Mir schreef:Ik zal binnenkort een foto maken. Want het lijkt erop dat niet iedereen zijn camera zo vies wordt dat het onbruikbaar wordt.
Grappig, dat had ik dus gisteravond ook bedacht. Bij dezen. Zeker een week niet schoongeveegd, en de strepen op het wegdek zijn van zichzelf al zeer matig zichtbaar (de verf is daar kennelijk al een tijdje op). Het is niet optimaal maar voor mij zeker voldoende om mee in te parkeren. Het hangt er overigens wel erg vanaf hoe goed de omgeving verlicht is...

Afbeelding
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
wombido
2nd Gear member

Overdags zal het zicht beter zijn dan bij kunstlicht of 's avonds, mijn inziens is dat logisch. En wat het vuil betreft... ik moet zeggen dat het wel meevalt. In mijn vorige auto was de camera achter het achterruit geplaatst en dat was veole malen slechter.
Tja en dat de lens vies wordt lijkt mij ook normaal, een bril die op je neus staat wordt ook vies. Kortom doe je net als ik, zodra je achter de auto langs loop dan veeg je even met je duim het vuil weg, hoe moeilijk kan het zijn.
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET

Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Mir
3rd Gear member

Dat beeld noem ik nog goed ;) Afgelopen keer kon ik de lijnen op de grond niet onderscheiden van de auto achter me.
Poekoek
3rd Gear member

Dit is na 9 dagen, 1500 kilometer en vooral snelwegritten:

Afbeelding

Best vies dus.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic

Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Mir
3rd Gear member

Vooral je kenteken.. ranzig! Bijna onleesbaar geworden!
ex-Mooseman
4th Gear member

ik vind dit nog meevallen... twee weken niet gewassen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jumpman
4th Gear member

Stealth Black heet dat toch, onzichtbaar voor de radar ;-)

Heb ik nu ook regelmatig, geen dure optie op een V50
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
Mir
3rd Gear member

Ik zou nog een foto toevoegen.. zie hier, wie zegt mij waar die 10cm hoge stoeprand precies zit?..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rcGHOST
1st Gear member

Dat ziet er op mijn Nissan Qashqai exact hetzelfde uit als ik niet regelmatig het lensje schoonmaak.
Lijkt me meer een algemeen iets wat nu eenmaal bij een achteruitrijcamera hoort....
diesel01
Geartronic member

Mijn auto word alleen zo wanneer het goed nat is heen en terug op de wintersport.
Ik vind vieze handen en broeken(de deurpost is dan ook niet om aan te zien)
verschrikkelijk en indien nodig gaat de auto elke week in bad.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
ahuntjens
1st Gear member

Kan erger ... :oops:

Afbeelding

En inderdaad, op de achteruitrijcamera is dan niks meer te zien.
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
Plaats reactie

Terug naar “V40”