C30 aankoopadvies gevraagd

De opvolger van P1800 en 480
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Dat zeg ik toch 8)
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

Richo schreef:de 1.8 voelt naar mijn mening traag aan, hij is niet traag maar vond hem traag aanvoelen (de 1.6 heeft dit niet). Rij zelf met veel plezier in mijn 2.0 en hiervoor had ik mijn vertrouwde Volvo 264 :lol:
daargelaten dat ik best wel eens een T5 op zijn staart zou willen stappen om het verschil te voelen :lol:

ik haal in de zomer 1:14 met mijn 2.0 en rij nu ergens rond de 1:13.5 tijdens het slechte weer (rij 80 km autoweg per dag en iets van 5 binnendoor)
sinds de c30 heb ik wel weer wat meer last van mijn rechtervoet....
Voor ik de 2.0 benzine koos zat ik te kijken voor een T5 en ook in proefgereden en dat gaat echt als een raket! Uiteindelijk niet gedaan vanwege de hoge kilometerstand en het was het oude model. Ik heb in augustus mijn huidige C30 2.0 gekocht met maar 32.000km op de teller uit 2011.

Ik rij met mijn 2.0 benzine ongeveer 1 op 12.5 en dan rij ik 34km waarvan 25km 100km/u is de rest is stoplichten werk en t/m 80km/u. En remmen is voor watjes hoe hard ik de auto een bocht om knal is bijna eng.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
Koffiemolen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30

Dank allemaal voor jullie reacties. Ze gaan komende tijd een lijstje van voorkeursauto's malen en daarna fysiek rondkijken. Laat jullie uiteraard weten hoe dat verder verloopt!
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Koffiemolen schreef:Dank allemaal voor jullie reacties. Ze gaan komende tijd een lijstje van voorkeursauto's malen en daarna fysiek rondkijken. Laat jullie uiteraard weten hoe dat verder verloopt!
What's in a name... :lol:
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Koffiemolen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 21.11.2013 - 11:30

Tijd voor :coffee2: :coffee2: .....
Volvo XC90 4.4 V8 Executive Heico MY2005
Volvo XC40 recharge RWD ER Ultimate MY2024
Volvo C30 2.0 Summum MY2008
Volvo XC70 2.5T geartronic MY2004 LPG3 480k
Citroen Ami 8 berline '69
Citroen ID20 break '74
Citroen 2CV4 '74
Gebruikersavatar
martijnoz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.10.2013 - 01:34

Richo schreef:Diesel motoren heb ik geen verstand van maar bij benzine zou ik de 1.8 met rust laten (de 1.8 voelt langzaam aan) en dan alleen uitkijken naar de 1.6, 2.0 of t5 (t5 is tevens de enige motor die geleverd word met automaat).
De c30 heeft op de 4 cilinder motoren een ketting liggen (van de 1.8 en 2.0 weet ik dit zeker, van de 1.6 en T5 weet ik dit niet).
Kwestbare punten bij de c30 zover bekend is alleen de climate control, de condensor is eigenlijk het zwakke punt hier omdat deze veel last heeft van steenslag door de locatie hiervan. Daarom wordt altijd aangeraden om er wat gaas voor te spannen te bescherming.
T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt
Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen.
C30 T5 MY07 european tuning
C30 T5 MY08
Gebruikersavatar
martijnoz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.10.2013 - 01:34

The Volvoboy schreef:Zie inderdaad dat de 2.4 140pk niet leverbaar is geweest in de C30. Was ik even vanuit gegaan omdat die in de S40 en V50 wel leverbaar is geweest....
De 2,4 20v 5cilinder met 170 pk is wel leverbaar op de c30
Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen.
C30 T5 MY07 european tuning
C30 T5 MY08
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

martijnoz schreef: T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt
de T5 en de 2.4 (neem ik aan) zijn de enige motoren waar je voor een automaat kan kiezen zijnde een optie (de rest van de motoren zijn standaard handbakken), misschien dat in amerika de 1.6 ook met automaat geleverd wordt maar dat weet ik niet :lol:
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

Richo schreef:
martijnoz schreef: T5 met automaat alleen zeg je lijkt me sterk ik heb handbak

Voor die condensor kun je evt gaas plaatsen doen ze bij de dealer ook evt
de T5 en de 2.4 (neem ik aan) zijn de enige motoren waar je voor een automaat kan kiezen zijnde een optie (de rest van de motoren zijn standaard handbakken), misschien dat in amerika de 1.6 ook met automaat geleverd wordt maar dat weet ik niet :lol:
In Amerika hebben ze alleen maar de T5 ;)
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Gebruikersavatar
martijnoz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.10.2013 - 01:34

Ja ik dacht dat jullie t hadden of het leverbaar was op de c30 en niet of er standaard was.
In Amerika weet ik niet hoe t zit
Rijd niet harder dan je beschermengel kan vliegen.
C30 T5 MY07 european tuning
C30 T5 MY08
Fabje
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 19.03.2008 - 22:34
Locatie: Amersfoort

martijnoz schreef:Ja ik dacht dat jullie t hadden of het leverbaar was op de c30 en niet of er standaard was.
In Amerika weet ik niet hoe t zit
Ik zit op een forum voor alleen de C30 namelijk http://www.c30crew.com en alle Amerikanen die hierop zitten hebben allemaal een T5.
Volvo C30 2011 2.0 R-Design | Eibach Pro-kit | Milltek Non Resonated Exhaust | EuroSport Tuning Front Strut Bar | 60mm Throttle Body
Plaats reactie

Terug naar “C30”