Vervangen "fixpoints" voor de Dakdragers

Plaats reactie
miserief
Starter

Beste Allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zomer de trotse eigenaar van een S80 uit 1999. Nu wil ik graag met de auto op wintersport en zal er een dakkoffer op het dak gaan. Helaas toen ik vandaag de originele volvo dakdragers ging monteren zag ik dat het schroefdraad op het dak helemaal verroest is. Weet iemand of deze te verangen zijn en wat dat ongeveer kost?

Dank jullie wel!
S80 2.4 Automaat (MY 2000)
DrRossi
4th Gear member

Ik heb helaas geen idee mbt de prijs maar zou je het niet met een tapset kunnen repareren ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
miserief
Starter

Ja daar zat ik over na te denken alleen ben ik een beetje bangig om dat te doen aangezien dat de enige punten zijn waar de dakdragers mee vast zitten een de auto. Als ik onder het klepje kijk zitten er wel schroeven.

Thanks!
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

De daklijst waar de klepjes inzitten die kun je er heel voorzichtig aftrekken.
Het is geen leuk klusje maar het gaat.
Zelf heb ik nog nooit gedaan maar ik heb gezien hoe men dat in de spuiterij deed toen mijn S80 gespoten werd.

Als die lijsten er eenmaal af zijn dan kun je die plaatjes waar het schroefdraad inzit inderdaad losmaken door de twee kruiskopschroeven eruit te draaien.

Wat die dingen kosten weet ik niet maar dat kan een dealer je natuurlijk zo vertellen.

Als de schroefdraad alleen maar roestig is maar nog niet beschadigd, is het dan niet mogelijk de schroefdraad te ontroesten door er kruipolie in te laten lopen/te spuiten en er dan een passende schroef voorzichtig steeds verder in te draaien? Dus iedere keer een klein stukje erin en dan er weer uit enz.
Uiteraard de kruipolie eerst even zijn werk laten doen.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
miserief
Starter

Hey Rob,

Bedankt voor je reactie! Ik ga morgen eerst zelf proberen het schroefdraar te tappen. Als dat niet werkt ga ik proberen de daklijsten voorzichtig te demonteren. Heb net met Auto Rima gebeld en die hadden de plaatjes liggen.

Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “S80”