geheugen sleutel electrisch verstelbare stoel

Plaats reactie
hueting
2nd Gear member

Ik heb een vraagje over het geheugen van de electrisch verstelbare stoelen in een v60, in mijn geval in een PIH.
Dit zou volgens de dealer gekoppeld zitten aan de sleutel.
Je kan dus 2 sleutels gebruiken met ieder hun eigen instellingen (stoelen, spiegels).
Nou gebruiken wij samen maar 1 sleutel en is 90% van het gebruik van mij.
Nou gebeurd het dus hooguit eens in de 2 weken dat mijn vrouw de auto heeft mee gehad en de stoel ver naar voren staat. Ik kan dan nauwelijk instappen en druk dus eerst op de 1 van de electrische stoelinstelling zodat hij in mijn stand staat en dan kan ik instappen. Mijn vraag is nu waarom gaat hij niet standaard weer terug in de stand die ik heb ingesteld in memory 1. Hoe kan ik dit instellen. In de gebruiksaanwijzing staat uberhaupt niets over de electrische stoelinstelling of memoryfunctie.

Ik vind het prima op de manier waarop ik het nu doe maar als de mogelijkheid er is....
jpwg001
6th Gear member

Hij onthoudt de stand die het laatst is ingesteld met die sleutel. Dus je zult met twee sleutels moeten gaan werken, of gebruikmaken van de instelbare profielen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Jers3n
5th Gear member

Je zegt het goed, het 'geheugen' zit inderdaad gekoppeld aan de sleutel. Met dien verstande dat de ingestelde stand van de laatste keer afsluiten met de betreffende sleutel onthouden wordt. De opgeslagen instellingen in de sleutel(s) zijn niet gekoppeld aan de opgeslagen standen onder de 3 knoppen op/in de stoel.
De oplossing is dus inderdaad ieder een eigen sleutel gaan gebruiken, de ingestelde standen in de stoel zijn dan een 'back-up' voor het moment dat er iemand anders dan jij of je vrouw (en evt. derde persoon) gereden heeft. Zo werkt dat bij ons ook, waarbij ik zelfs 98% rij, toch haar eigen sleutel.

Is natuurlijk simpel uit te proberen thuis voor de deur, ervan uitgaande dat je zelf als laatste gereden heb, open je de auto met de andere sleutel, stel de geheugenstand voor je vrouw in en sluit af met 'haar sleutel'. Binnen sleutel wisselen (keyless toch?) en openen met jouw sleutel, dan zouden de stoel en spiegels naar jouw stand moeten gaan.

Profielen weet ik niks van, die zitten op onze XC (uiteraard) niet....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”