storingen V70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Ik heb na mijn V40 een V70 gekocht, bij de aankoop wist ik al dat het lampje van de SRS brandde ( storing moet onder een stoel zitten ) en het motormanagement lampje brandt als ik op gas rij, rij ik een km of 10 op benzine dan gaat hij uit.
De storings melding is co2, maar bij meting zijn deze goed.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit oplossen.
Verder heb ik de distributie gisteren laten vervangen met de waterpomp, en nu geeft hij de melding koelvloeistof niveau te laag terwijl deze goed is en de temperatuur is ook normaal.
Verder rijdt de auto zeer goed.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat zijn ze de stekker vergeten op het koelvloeistof tankje?
Lambda sensor stuk,de voorste.
Dure grap die distributie vervangen zeker?
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Hoi,
Bij mij waren de draadjes van de koelvloeistofsensor net onder het tankje bloot komen te liggen. Daardoor maakten ze contakt. Ik heb de sensor vervangen. Srs was bij mij ook de stekker onder de stoel, ff goed schoongemaakt en goed vastzetten evt met extra tywrap. Wel [laten] resetten. Co2 kan ik je niet mee helpen, geen ervaring mee. Succes!
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Kan ook een foute klepspeling zijn het motorstorings lampje.
Te arm mengsel,waardoor de lambda niet meer goed reageerd.
Klepspeling controleren kan nooit kwaad op lpg..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Hoi, de draadjes onder de koelvloeistoftank liggen idd bloot dus ik ga een nieuwe sensor halen.
De distributie was 389 euro incl montage, er zit ontzettend veel verschil in de onderdelen de duurste was 290 euro en bij TH autoparts in Arnhem 189 euro incl waterpomp en multiriem.
Waar zou ik buiten de dealer de storingen kunnen uitlezen in de buurt van Arnhem.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zou eerst de klepspeling laten controleren.
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Waar zou ik dat het beste kunnen laten doen, buiten de volvo dealer om, dit ivm LPG g3
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Bij iemand die er verstand van heeft,van kleppen stellen en controleren.
Even hier vragen op het forum denk ik.
ketron1960
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2012 - 14:29

Ik heb de nieuwe sensor voor de koelwater tank gemonteerd en het lampje is uit.
gisteren ging ook gedurende zeker een half uur tijdens het rijden het lampje van het motormanagement uit, maar ik laat toch de kleppen stellen.
wie kan mij daar mee helpen.
Volvo V 70 2,4 2000 polar LPG G3
Volvo V 40 2.0 1998 LPG G 3
]Volvo 940 estate 2.3

Volvo 240 Estate 2.3 LPG 1993
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je kunt beter eerst de klepspeling laten controleren.misschien staan ze goed,stellen is een dure ingreep.
Joselito
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2014 - 12:15

Hallo, misschien komt dit al te laat. Wat je engine lampje betreft; ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik tankte altijd gas bij dezelfde en ben daarmee gestopt. Probleem opgelost. De kwaliteit van het LPG is niet overal gelijk. Eens ander merk proberen.
Voor het lampje koelwater gewoon sensor vervangen op reservoir. Heb het ook. 20€ tops
Als je met LPG rijdt best een kopsmering plaatsen en van de kleppen moet je blijven. 100€
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Joselito schreef:Hallo, misschien komt dit al te laat. Wat je engine lampje betreft; ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik tankte altijd gas bij dezelfde en ben daarmee gestopt. Probleem opgelost. De kwaliteit van het LPG is niet overal gelijk. Eens ander merk proberen.
Voor het lampje koelwater gewoon sensor vervangen op reservoir. Heb het ook. 20€ tops
Als je met LPG rijdt best een kopsmering plaatsen en van de kleppen moet je blijven. 100€
Van de kleppen moet je blijven??
Leg is uit?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Joselito
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2014 - 12:15

ofwel zijn het hydraulische kleppen bij een ouder model en die zijn zelfregelend ofwel zijn het kleppen met "pastillen" vanaf 2000, denk ik, en die worden door volvo levenslang afgesteld. Een extra kopsmering is altijd beter als je met lpg rijdt. Levenslang moet ook met een korreltje zout genomen worden. Ik heb er ook één met 310.000 km en mijn kleppen zijn ok.
Motorlampje is slechte gas...ook meegemaakt.

groetjes,
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Vanaf modeljaar 2000 zijn het vaste stoters,stelbaar dus..
Ook bij een kop met hydraulische stoters kunnen de kleppen inzakken of verbranden.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Joselito
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07.01.2014 - 12:15

Inderdaad, stelbaar maar moet volgens de constructeur "levenslang" gegarandeerd.
En ja hygraulische stoters kunnen ook falen, maar ik ken tal van mensen met zo'n motor met meer dan 500.000 km's. Komt niets aan.
Zolang je er niet mee racet, zijn die goed genoeg. Ik stuur je een PM.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Kleppen stellen komt regelmatig voor en zeker bij LPG Volvo,s.
Met wisselende km standen,zowel bij 70000km als bij hogere standen..
Maar je kunt er ook geluk mee hebben en is stellen niet nodig..
PM gelezen. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”