Even een zijsprong naar de Portugese Volvowereld. Helaas kan ik de website van de instantie die per maand de verkopen per merk publiceert niet meer openen want daar moet je tegenwoordig voor betalen.
Maar een krantenartikel brengt ook positief nieuws voor Volvo Portugal.
In telegramstijl:
- De verkopen van Volvo zijn in het 3de kwartaal van 2013 met 25% gestegen t.o.v. hetzelfde kwartaal in 2012.
- Uiteraard vind men dit zeer positief voor een land als Portugal waar de crisis toch wel genadeloos heeft toegeslagen.
- Ca. 50% van de verkopen komt op naam van de V40 en de V40 Cross County. Dan praten we over iets meer dan 750 verkochte exemplaren tot eind september.
- Aan het verdere succes van Volvo dragen de V60 en de XC60 bij.
- Op het moment van uitkomen van dit artikel hoopte Volvo deze stijging door te kunnen zetten of tenminste te kunnen consolideren tot eind 2013 hetgeen dan een marktaandeel van 2% zou inhouden.
Men heeft daartoe een V40 Cross County D2 met veel extra's voor € 29.400 en een dito XC60 D4 voor € 44.900 op de markt gebracht.
Tot zover dit krantenartikel.
Over de verkopen van de overige modellen en in het bijzonder de V60 PIH is mij niets bekend. Volgens mij wordt hij vooralsnog hier niet aangeboden want ik kan de PIH in ieder geval nergens ontdekken op de website van
Volvo Car Portugal
Voor nagenoeg alle automerken die in hetzelfde segment als Volvo opereren geldt hier dat meestal voor de kleinst mogelijke motorisering wordt gekozen i.c.m. een handgeschakelde versnellingsbak.
Over naar Nederland maar weer .......
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.