Is de vloeistof voor het regeneratie proces van het roetfilter makkelijk zelf te vervangen? (V50 - 2.0D)
- is het gewoon een flacon met vloeistof die in een containertje gergoten moet worden?
- is het gewoon het compleet wisselen van de cassette?
- of is het nog anders?
wie heeft het al een keer gedaan?
vloeistof voor het regeneratie proces.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Zou het bij de dealer laten doen. Ze moeten hem na het bijvullen namelijk ook resetten anders denkt hij nog steeds dat ie leeg is en krijg je de bekende problemen met het stijgend ''oliepeil'' en alle eventuele bijbehorende gevolgen
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
dat resetten kan ik wel, heb zo'n uitleeskastje, met vida op mijn lappie.
maar ik hoop dat ik het zelf makkelijk kan doen.
maar ik hoop dat ik het zelf makkelijk kan doen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2011 - 16:21
Anders even een Haynes werkplaats handboek halen? Ik heb er eentje alleen die is van bouwjaar 2005 t/m 2007. Brengt het geld wel op hoor, doe bijna alles zelf nu qua onderhoud. Misschien een idee?
Volvo s40 2.0d 2005 km stand 390.022
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28948
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een Haynes werkplaats handboek is altijd erg handig. Maar voor de resetprocedure heb je apparatuur nodig zoals al door anderen is aangegeven.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40681
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Voor zover ik kan zien is er voor de V50 van Wim geen Haynes: http://www.haynes.com/repairmanuals/volvo
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is de dealer geen betere optie?
Voor een paar tientjes ben je klaar.Uitlezen en resetten.
Voor een paar tientjes ben je klaar.Uitlezen en resetten.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Haynes zijn fantastische boeken.
voor de V70-D5 en de classic heb ik ze, ook van mijn 745 en 945 had ik ze ook, en zijn stukgelezen. Heb je erg veel aan. Ze liggen nog steeds hier op de plank.
Maar voor mijn V50 is hij er (nog) niet, helaas.
@Ramon: wat noem jij een paar tientjes......ben bij Broekhuis - Zeist vorige week wezen vragen....voor € 175 excl BTW doen ze het.
Ze lieten me een grote doos zien (formaat van 2 x 6-packs bier), met wat plastic slangetjes, een flaconnetje etc. Maar die plastic slangetjes (als je het al een keer eerder gedaan hebt) is toch niet steeds nodig? Is zo'n flacon steeds nodig?
voor de V70-D5 en de classic heb ik ze, ook van mijn 745 en 945 had ik ze ook, en zijn stukgelezen. Heb je erg veel aan. Ze liggen nog steeds hier op de plank.
Maar voor mijn V50 is hij er (nog) niet, helaas.
@Ramon: wat noem jij een paar tientjes......ben bij Broekhuis - Zeist vorige week wezen vragen....voor € 175 excl BTW doen ze het.
Ze lieten me een grote doos zien (formaat van 2 x 6-packs bier), met wat plastic slangetjes, een flaconnetje etc. Maar die plastic slangetjes (als je het al een keer eerder gedaan hebt) is toch niet steeds nodig? Is zo'n flacon steeds nodig?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het is een compleet pakket,daar kan de dealer dus ook niets aan doen,ze gaan niet alleen de vloeistof uit het pakket verkopen,zo werkt het niet!
Misschien komt dat nog,maar vooralsnog niet.
En 175 euro weegt niet op tegen een in de prak gelopen motor.
Goeie tip voor de volgende auto die je koopt,koop er eentje zonder zo,n %&**** filter!
Misschien komt dat nog,maar vooralsnog niet.
En 175 euro weegt niet op tegen een in de prak gelopen motor.
Goeie tip voor de volgende auto die je koopt,koop er eentje zonder zo,n %&**** filter!

- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tsja........ik denk dat d emotor niet zo gauw in de prak draait tov roetfiltervloeistof.Ramon&Ramon schreef:En 175 euro weegt niet op tegen een in de prak gelopen motor.
Goeie tip voor de volgende auto die je koopt,koop er eentje zonder zo,n %&**** filter!
En helaas, maar waar, alle volvo's tegenwoordig met een dieselmotor zit zo,n %&**** filter op.... dus dan zou ik vabn de volvo af moeten.
Maar ik weet genoeg, het kan wel zelf, alleen behoorlijk gedoe, en idd, het maakt niet veel uit tov dealer.....zo'n doos is iets van € 120, en de dealer doet het voor € 175. (en geen geklooi, want je hebt eigenlijk een brug nodig)
Wel denk ik erover om via een bedrijf zo,n %&**** filter leeg halen, etc....Een bedrijf in Harderwijk claimt dat het ongestraft kan.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27.05.2012 - 23:32
Nee, niet zo gauw, maar uiteindelijk wel... Indien de regeneratie niet juist verloopt door wat voor reden dan ook, bestaat de kans dat er dieselolie bij je gewone olie komt door overmatig inspuiten. Er komt dan een moment dat je oliepeil dusdanig hoog wordt dat de motor het via de carter ventilatie aanzuigt en aangezien een diesel een zelfontbrander is heeft ie via die weg een nieuwe, zeer slecht te stoppen en niet te regelen aanvoer van brandstof. Maw, slaat op hol.wim de jong schreef:Tsja........ik denk dat de motor niet zo gauw in de prak draait tov roetfiltervloeistof.
Een auto zoeken zonder wordt alleen maar lastiger. In de Euro5 norm, effectief van kracht per 1 jan 2009, zijn die dingen verplichte kost. De meeste merken waren hier al een paar jaar klaar voor, dus zoeken naar een diesel zonder roetfilter zal vanaf, pak 'em beet, 2006-2007 erg lastig gaan worden en vanaf bouwjaren 2009 onmogelijk.
De technische ontwikkelingen in het wagenpark gaan momenteel harder dan wat de gemiddelde zelfsleutelaar kan bijhouden.
Volvo V50 2.0D '04, 200k+
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
piotrV70 : helaas over het roetfilter heb je gelijk, dieselauto's zijn niet meer zonder te krijgen.
En ja, eea wordt bijgehouden, en je ontvangt een melding op de BC, op een zelfde manier als de periodieke beurt.
Die teller moet dan ook gereset worden via VIDA.
En ja, eea wordt bijgehouden, en je ontvangt een melding op de BC, op een zelfde manier als de periodieke beurt.
Die teller moet dan ook gereset worden via VIDA.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40
"Motor management service spoed". Uitlezen, conclusie: regeneratie vloeistof op. Kosten 94,- ex btw en een half uur werk. Opvallend: roetfilter na 140.000km nagenoeg schoon ! (140.000 autoweg kilometers en nooit korte ritjes, misschien draagt dat bij aan een lange levensduur van het filter).
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17