Hallo,
Na 43 maanden in mijn S60 was ik aan wat anders toe en was me aan het orienteren op een V70 D5 model 2007 of 2.0D 2008.
Onlangs kwam er een BMW 525d High Executive op mijn pad...welke ik niet kon weerstaan. Vol uitgerust, mooie 6 cilinder en prijs was OK.
Graag blijf ik dagelijks op dit leuke forum rondsnuffelen. De BMW zal ook bij de Volvo specialist in Hardenberg in onderhoud blijven.
Groeten
Het spijt me....ik heb volvo verraden
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
6 cilinder........
Goede keus!
Heb je foto's?
Goede keus!
Heb je foto's?
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Tsssssjjjjj......
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Mocht je uiteindelijk spijt krijgen, parkeer maar voor me deur.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Hmm, een vriend van mij heeft onlangs een 530D gekocht. Hij heeft de 525D laten staan, omdat hij via een Duits forum erop was gewezen dat deze relatief vaak problemen geven... Maar als dat niet gebeurt: topbak!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vertel, vertel.
Bouwjaar, foto's??
Bouwjaar, foto's??
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Jullie maakt dit forum zo geweldig. Louter positieve reacties.
Ik zal foto's plaatsen zodra ik tevreden ben over de toestand. De afgelopen twee jaar is de auto een vervoersmiddel geweest. Nog een beetje poetsen, boenen en kleine aanpassingen dus.
Het enige wat ik weet, wat negatief is, over de 525 zijn de swirl flaps. Wij noemen die hier wervelkleppen. Op mijn 525d zijn deze verwijderd. Bij BMW breken die af en worden ze het blok in gezogen.
Als ik me voor de aankoop van mijn Volvo verdiept had in de types, was ik nooit aan de 185 pk versie begonnen. Juist die jij hebt 4wielen. Ik heb alle besproken zwakken plekken meegemaakt: koppelingscilinder, verstuivers, tuimelaars en klepstoters. Horror verhalen meegemaakt met de D5 met 185PK.
Mensen die, in het begin, riepen dat ik dat ding weg moest doen met al die problemen.
Achteraf echter, heb ik 43 maanden aan kosten gehad:
7.500 onderhoud (vooral 1e jaar)
6.800 afschrijving
9.000 verzekering + belasting
Ik heb er 164.000 mee gereden.
Ik kom dan, ex brandstof, op 14.2 cent per KM
Kortom...de 185PK versie is een top auto...en heeft het goed gedaan.
Ik was dus eigenlijk ook op zoek naar een Volvo....maar de hoeveelheid beschikbare 2008 modellen met een D5 viel tegen (en de prijs). De BMW kwam op mijn pad.
Ik zal foto's plaatsen zodra ik tevreden ben over de toestand. De afgelopen twee jaar is de auto een vervoersmiddel geweest. Nog een beetje poetsen, boenen en kleine aanpassingen dus.
Het enige wat ik weet, wat negatief is, over de 525 zijn de swirl flaps. Wij noemen die hier wervelkleppen. Op mijn 525d zijn deze verwijderd. Bij BMW breken die af en worden ze het blok in gezogen.
Als ik me voor de aankoop van mijn Volvo verdiept had in de types, was ik nooit aan de 185 pk versie begonnen. Juist die jij hebt 4wielen. Ik heb alle besproken zwakken plekken meegemaakt: koppelingscilinder, verstuivers, tuimelaars en klepstoters. Horror verhalen meegemaakt met de D5 met 185PK.
Mensen die, in het begin, riepen dat ik dat ding weg moest doen met al die problemen.
Achteraf echter, heb ik 43 maanden aan kosten gehad:
7.500 onderhoud (vooral 1e jaar)
6.800 afschrijving
9.000 verzekering + belasting
Ik heb er 164.000 mee gereden.
Ik kom dan, ex brandstof, op 14.2 cent per KM
Kortom...de 185PK versie is een top auto...en heeft het goed gedaan.
Ik was dus eigenlijk ook op zoek naar een Volvo....maar de hoeveelheid beschikbare 2008 modellen met een D5 viel tegen (en de prijs). De BMW kwam op mijn pad.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Inderdaad, als je na 43 maanden toe bent aan wat anders dan je S60 kun je best een BMW nemen.
Neemt niet weg, een zescilinder van BMW is ook mooi.
Neemt niet weg, een zescilinder van BMW is ook mooi.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Je hebt dus de F10(nieuwste type)..
Heb je de 8 automaat?
Dat rijdt fantastich, 204pk/450nm koppel en een mooie strak lopende 6cyl.
Gefeliciteerd!
Heb je de 8 automaat?
Dat rijdt fantastich, 204pk/450nm koppel en een mooie strak lopende 6cyl.
Gefeliciteerd!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
I couldn't agree more. Ik heb na 40.000 kilometer nog geen problemen... (klopklop).kuupertie schreef:Als ik me voor de aankoop van mijn Volvo verdiept had in de types, was ik nooit aan de 185 pk versie begonnen.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27526
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Rijd erg fijn zo'n Duitse 6 cilinder, ga je zeker plezier aan beleven!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ehmm ik heb nu mijn tweede en zowel met mijn eerste, V70 met een ton op de teller gekocht en 76k mee gereden geen enkele wanklank.4wielen schreef:I couldn't agree more. Ik heb na 40.000 kilometer nog geen problemen... (klopklop).kuupertie schreef:Als ik me voor de aankoop van mijn Volvo verdiept had in de types, was ik nooit aan de 185 pk versie begonnen.
De XC heeft een Polestar kuurtje gehad en dat word ook soms gebruikt maar ook geen enkele wanklank staat nu vanaf aankoop op 30K.
Ik heb hem wel na aankoop laten servicen door de Volvodealer omdat ik daar net even meer vertrouwen in heb dan de verkopende partij.
Onderhoud en rustig warm rijden scheelt een hoop, tankjes leeg rijden doe ik niet ivm troep in de tank.
Bovendien met de huidig ook niet verstandig, ik zie in sommige gevallen de streep van de tankmeter terug lopen

Neemt niet weg dat ik graag foto's van de BMW zie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tsja, niet echt vergelijkbaar. Denk dat Kuupertie en vele anderen hun auto aanschaffen op een km stand waarbij jij hem weg doet. Je mag aannemen dat een auto tot 180.000 km tegenwoordig geen noemenswaardige problemen geeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mooie aankoop hoor Kuupertie! Ik kan de beslissing goed begrijpen, de 6 in lijn gaat toch weer een stap verder als de 5 cilinder. Loopt nog een stukje mooier en rustiger. Bovendien zijn de BMW 6 cilinders behoorlijk zuinig.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Het is een E60 (ik ben niet vermogend genoeg voor een nieuwe....en wil ook niet Zoveel afschrijven !) met een hoge KM stand idd.
Maar dat zowel nu, als voorheen bij de Volvo, geen bezwaren op.
Maar dat zowel nu, als voorheen bij de Volvo, geen bezwaren op.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250