brommend, tikkend, ratelend geluid

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
crazymonkey
Starter

Het ene probleem van de centrale vergrendeling aan de bestuurdersdeur is nog niet opgelost of ik zit met een tweede probleem.
Ik rij dus een V40 van 2001, hij heeft z'on 280d km.reeds een tijdje had ik bij het gas geven tussen 1500 en 2000 toeren dat er een ratelend geluid links voor komt (het leek mij alsof het van de toerentalteller kwam).Maar nu daarnet toen ik terug kwam van een bezoek begon hij ineens een brommend ratelend tikkend lawaai te maken, ik weet niet hoe het best te omschrijven. tis alles bij elkaar zowat.Het lijkt alsof ik een helikopter bestuur zo erg is het...deze morgen nog eerst een 20 tal km zonder probleem gereden dan heeft hij 1,5 uur stilgestaan en toen ik dus terug huiswaarts reed begon hij ermee....
Waar zou dit kunnen van komen??
crazymonkey
Starter

Oke effe update : ik heb zonet nog even een stukje gereden om het geluid beter te beschrijven en het heeft toch eerder weg van een kloppend bonkend geluid alsof je met een platte band rond rijdt ( en ik heb de banden gecheckt en ze staan onder voldoende spanning :)
Franzel
2nd Gear member

Wielmoeren gechecked? Losse wielmoeren geeft ook een 'heli' geluid..
Daily: Volvo V70 D5 Automaat Black Sapphire Edition 2004
Daily II: Mini Cooper S 2003
For fun: Mazda MX5 1.6i 16v (1991) Mariner Blue
crazymonkey
Starter

sorry voor de ietwat late reactie, het waren idd de wielmoeren die loskwamen links voor.Tegoei vastgezet en probleem is opgelost.Was wel niet zo te spreken over de garage enkele dagen ervoor was hij op onderhoud geweest en had ik andere banden laten zetten.Bleek dat ze daar niet tegoei vastgezet waren....
Edwinv40
2nd Gear member

crazymonkey schreef:sorry voor de ietwat late reactie, het waren idd de wielmoeren die loskwamen links voor.Tegoei vastgezet en probleem is opgelost.Was wel niet zo te spreken over de garage enkele dagen ervoor was hij op onderhoud geweest en had ik andere banden laten zetten.Bleek dat ze daar niet tegoei vastgezet waren....
Heerlijk vlaams :razz:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”