voor de stoel: is 't zetelgeheugen bij de nieuwere Volvo's niet meer gelinkt aan de sleutel?
bij mij gaat de zetel automatisch in de juiste stand als ik open met mijn sleutel(idem voor de buitenspiegels), bij de 2e sleutel is een andere stand ingesteld
[V60 PIH] Rammeltjes en kraakjes
- Philken
- 5th Gear member
is bij ons ook zo, ik heb wel als voordeel dat de rest van 't gezin niet met de Volvo durft te rijdenhueting schreef:Dat is nog steeds zo maar dan moet je wel 2 sleutels gebruiken.
Wij doen dat ook niet. Heb 1 sleutel als reserve ergens opgehangen en de andere sleutel gebruiken we samen.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Dit had ik ook: deurvanger bestuurdersdeur gesmeerd, en de deur her-afgesteld, kraak weg.GuybrushThreepwood schreef:Hallo,
Nieuw hier en sinds 2 weken trotse berijder van een PIH (my2013). Mooie wagen met dito forum!
Nu vallen mij meerdere zaken op, maar de rammel/kraak bij het (schuin) nemen van (verkeers)drempels en oneffenheden vind ik uitermate storend. Het lijkt van de b-stijl van de bestuurderskant te komen of van het achterportier links. Nog meer mensen met dit euvel? Beetje knullig voor een auto van 75k....
Er zat ook een rammeltje in de B-stijl: een beetje stof-tape achter het gordelsysteem en dit was ook OK.
Nu nog het kraakje in de rechterkant van het dashboard weg krijgen.
- Paul
- Geartronic member
Dat kraakje in het dashboard, had ik ook, was trouwens bij mij wel echt een hele vervelende kraak. Was de Connected Touch dinges wat ze vergeten waren vast te schroeven...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lint
- Geartronic member
Dat heb je met die monteurs van tegenwoordig, heel goed met elektronica maar zoiets simpels als vastschroeven, nooit van gehoordPaul schreef:Dat kraakje in het dashboard, had ik ook, was trouwens bij mij wel echt een hele vervelende kraak. Was de Connected Touch dinges wat ze vergeten waren vast te schroeven...

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Paul
- Geartronic member
Laten we zo zeggen, ik denk niet dat hij zijn dag had. Want de auto stond ook nog op transportmode toen ik er mee naar Amsterdam wilde rijden.
Maar goed mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- lint
- Geartronic member
Dat is ook zo, maar als bepaalde mensen iedere keer hun dag niet hebben en dezelfde fouten blijven maken is er wat mis.Paul schreef:Laten we zo zeggen, ik denk niet dat hij zijn dag had. Want de auto stond ook nog op transportmode toen ik er mee naar Amsterdam wilde rijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
Ben vandaag bij dealer geweest, roofrails fix is voor fluit toon en niet voor onze PIH. Vraag me af wat de andere dealer gedaan heeft mbt roofrail wind geluid. Wel jammer 

-
- 5th Gear member
Fix is wel voor PIH maar het lost alleen het probleem op met fluitend geluid. Ik had geen fluitend geluid, maar naar mijn gevoel veel windruis.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ik zat deze topic zomaar door te lezen en toen viel me jouw reactie op.GuybrushThreepwood schreef:De verlichting gaat zelfs niet aan als ik het portier open om in te stappen, hetgeen niet echt handig is voor de veiligheid.
Bedoel je dat de approachverlichting (stadslichten en achterlichten) niet aangaat als je de deur opent of de binnenverlichting?
Als de binnenverlichting niet aangaat heb je die misschien wel op 'uit' staan!
Als ik bij mijn S80 MY00 de auto ontgrendel met de afstandsbediening dan gaat automatisch de binnenverlichting aan. De approachverlichting moet ik met een knop op de afstandbediening aanzetten.
De binnenverlichting kan ik middels een schakelaar in het plafond (bij de leeslampjes) uitzetten zodat hij ook niet werkt als ik de auto ontgrendel en in- of uitstap.
Let wel ik praat dus over een auto die intussen 14 jaar oud is en kan me daarom niet voorstellen dat het v.w.b. de binnenverlichting bij zo'n nieuwe V60 PIH anders zou zijn of niet op vergelijkbare wijze zou werken.
BMW werd ook al genoemd, wel bij mijn BMW 7 moet ik de approachverlichting ook inschakelen met een knopje maar als ik de auto ontgrendel met de afstandsbediening gaat wel de binnenverlichting aan en een felle led in elke deurgreep. M.a.w. dat wijkt nou niet echt zoveel af t.o.v. de Volvo!
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 2nd Gear member
En wat jij verteld is voor mijn volvo V60 MY2014 exact hetzelfde, dus kan het bevestigen. Dus na zoveel jaar nog niets veranderd. Mijn vorige BMW 525 E61 van 2005 was identiek zelfde.gsx750r schreef:Ik zat deze topic zomaar door te lezen en toen viel me jouw reactie op.GuybrushThreepwood schreef:De verlichting gaat zelfs niet aan als ik het portier open om in te stappen, hetgeen niet echt handig is voor de veiligheid.
Bedoel je dat de approachverlichting (stadslichten en achterlichten) niet aangaat als je de deur opent of de binnenverlichting?
Als de binnenverlichting niet aangaat heb je die misschien wel op 'uit' staan!
Als ik bij mijn S80 MY00 de auto ontgrendel met de afstandsbediening dan gaat automatisch de binnenverlichting aan. De approachverlichting moet ik met een knop op de afstandbediening aanzetten.
De binnenverlichting kan ik middels een schakelaar in het plafond (bij de leeslampjes) uitzetten zodat hij ook niet werkt als ik de auto ontgrendel en in- of uitstap.
Let wel ik praat dus over een auto die intussen 14 jaar oud is en kan me daarom niet voorstellen dat het v.w.b. de binnenverlichting bij zo'n nieuwe V60 PIH anders zou zijn of niet op vergelijkbare wijze zou werken.
BMW werd ook al genoemd, wel bij mijn BMW 7 moet ik de approachverlichting ook inschakelen met een knopje maar als ik de auto ontgrendel met de afstandsbediening gaat wel de binnenverlichting aan en een felle led in elke deurgreep. M.a.w. dat wijkt nou niet echt zoveel af t.o.v. de Volvo!
Rob
- Jaguar XE 20t R-sport - caesium blue - MY2018 - 06/2018 tot ...[/s]
- Mini Cooper Clubman - melting silver - 06/2016 tot ...[/s]
- Volvo V60 D3 Momentum - black sapphire - MY2014 - 06/2018
- BMW 525D E61 - silbergrau - 01/2005 tot 11/2013
- BMW 116i E87 - titansilber - 05/2005 tot 06/2016
- Mini One Park Lane - 11/2006 tot ??/??
- jvov60
- 4th Gear member
Zijn deze rammels/kraakjes in de B-stijl nog opgelost? Ik heb hetzelfde...GuybrushThreepwood schreef: Hallo,
Nieuw hier en sinds 2 weken trotse berijder van een PIH (my2013). Mooie wagen met dito forum!
Nu vallen mij meerdere zaken op, maar de rammel/kraak bij het (schuin) nemen van (verkeers)drempels en oneffenheden vind ik uitermate storend. Het lijkt van de b-stijl van de bestuurderskant te komen of van het achterportier links. Nog meer mensen met dit euvel? Beetje knullig voor een auto van 75k....
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- Montalbano
- 3rd Gear member
Ik heb sinds een week of twee ook rammels/kraakjes rond de B-stijl, maar het zou bij mij ook nog wel van het "raamkozijn" kunnen komen. Als ik daar druk op uitoefen is het weg namelijk. Zowel bij bestuurder als passagierskant. Binnenkort maar even mee langs de dealer rijden.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- jvov60
- 4th Gear member
Bij mij was het de deurvanger achter. Zelf opgelost.Montalbano schreef: Ik heb sinds een week of twee ook rammels/kraakjes rond de B-stijl, maar het zou bij mij ook nog wel van het "raamkozijn" kunnen komen. Als ik daar druk op uitoefen is het weg namelijk. Zowel bij bestuurder als passagierskant. Binnenkort maar even mee langs de dealer rijden.
Kan het bij jou ook aan de rubbers liggen? Probeer insmeren met siliconenspray of anders een beetje talkpoeder om te proberen.
Voor mij geen Volvo for life meer.