De kogel is door de kerk. We doen onze mooie zwarte V50 weg. 282000 km op de teller, en onderhouds technisch komen er zware en vooral dure tijden aan. Het gezin wordt kleiner door opgroeiende kinderen, dus moesten we keuzes maken. Met pijn in mijn hart..dat zeker!
1. Er geld in blijven pompen de komende jaren,
2. een andere V50 kopen binnen ons budget zodat we over 3 jaar weer in de stress schieten als de auto kraakt, steunt en zucht
3. Een jongere, kleinere diesel nemen die nog zuiniger is, en zeker 6 jaar mee kan voor er flink onderhoud moet worden gepleegd, calamiteiten daargelaten natuurlijk.
Onze voorlopige keuze valt op de citroen DS3 1.6 e-hdi met alle denkbare opties erop. Nu op zoek naar een geschikte kandidaat...
Ik heb nu bijna 4 jaar gereden in de V50, en het is met recht een fantastische, comfortabele, ultra veilige en stoere BAK om te zien en om in te rijden. Hij heeft ons mooie vakanties bezorgd in Europa, en overal waar je reed, keken mensen toch even naar de auto.
Ik wens jullie allemaal nog veel plezier in jullie mooie volvos, en hopelijk wordt mijn volgende auto weer wel een volvo.
Ik denk met veel plezier terug aan de, soms verhitte, discussies, de vele meningen, maar ook de saamhorigheid die hier op het forum bestaat onderling.
Wellicht tot ziens,
V50-Mart
Sniff, hij gaat eruit.. mijn ouwe trouwe V50
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
helaas Mart maar soms wint ratio het van emotie. Wat niet wegneemt dat je hier nog steeds welkom bent!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Succes met de keuze voor een opvolger en tot ziens!
- Roberto1968
- 1st Gear member
Beste Mart,
Ik heb ook voor deze keuze gestaan afgelopen maand.
Mijn huidige stand van 220000 kom met als vervanging:
-vliegwiel, dynamo, koppeling, drukgroep, ect.
Noem maar op! 2700 euros verder maar toch besloten om dit te doen.
Inruilprijs is namelijk om te huilen, bijkomende kosten voor vergelijkbaar materiaal met 'wat' minder kilometers is snel tussen de 3-4k……...
Ik heb ook voor deze keuze gestaan afgelopen maand.
Mijn huidige stand van 220000 kom met als vervanging:
-vliegwiel, dynamo, koppeling, drukgroep, ect.
Noem maar op! 2700 euros verder maar toch besloten om dit te doen.
Inruilprijs is namelijk om te huilen, bijkomende kosten voor vergelijkbaar materiaal met 'wat' minder kilometers is snel tussen de 3-4k……...
V50 2.0 diesel Black Sappier
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
Ford Mondeo station 2.0
Opel Zafira 1.9 CDTI
Golf TDI Variant
One life.........life it!!!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Verstandig besluit bij een, voor een 1600-je, zeer verdienstelijke kilometerstand. Succes met de zoektocht naar een opvolger.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant