Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
Verkopen 2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
@bobke : de nieuwe VEA diesel komt in 4 verschillende vermogensversies op de markt.
Eerst gekende was de D4 (181 pk), overige versies worden nu ook al gecommercialiseerd.
Info komt uit de VOLVO brochure naar aanleiding van het Brussels autosalon.
Dit lijkt me toch een betrouwbare bron?
3-cylinder staat effectief ook al op de planning, maar hierover wordt er nog woord gerept.
Eerst gekende was de D4 (181 pk), overige versies worden nu ook al gecommercialiseerd.
Info komt uit de VOLVO brochure naar aanleiding van het Brussels autosalon.
Dit lijkt me toch een betrouwbare bron?
3-cylinder staat effectief ook al op de planning, maar hierover wordt er nog woord gerept.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Lijkt me wel maar het zal geen plotselinge wijziging van de Amerikaanse regels zijn maw Volvo heeft dit bewust besloten tijdens de ontwikkeling de V40. Nu kunnen we met z'n alle gaan roepen dat de amerikanen gek zouden zijn, dat vind ik grote onzin ieder land heeft het recht regels te maken waar producten aan moeten voldoen, wij als europa kunnen er ook wat van hoor.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?NielsPHEV schreef:Niet mijn stijl maarre wel Volvo's grootste afzetmarkt....OGA244 schreef:wat weten die nu van auto's?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik reageer even op een aantal posts, heb niet alles gelezen dus als ik iets dubbel plaats; mijn excuses.
Maar hoeveel Audirijders zijn gezwicht voor Volvo's V60 Hybrid? Dus ja, ik denk dat een gedeelte van de rijders van Duitse merken zal gaan kiezen voor Volvo. Net zo goed als dat een gedeelte van de Volvo rijders zich bij die merken oriënteert. Feit is dat Volvo gewoon een unieke marktpositie heeft in die klasse. Feit is ook dat vooral leaserijders niet zo merktrouw zijn.
Briljante metafoor, die kermiskraamBoreas schreef: Het Vobsidium verhaal is Nederlands en van voorbijgaande aard. Maar denk je echt dat BMW, Audi en Mercedesrijders hun bolide gaan inruilen voor een V70, ook al heeft deze 180 pk en genoeg trekkracht om een hele kermiskraam te trekken?

Wat maakt voor jou dat je de conclusie trekt dat rijders wel van Volvo naar VW willen stappen maar niet andersom? You win some, you lose some. Die Passat zal ongetwijfeld succesvol worden. Aantallen waar Volvo alleen maar van kan dromen. Desalniettemin moeten we maar afwachten of VW een Passat met vergelijkbare eigenschappen kan bieden. VWB de Golf versus V40; het gros van de rijders van een V40 geeft geen moer om die extra ruimte en verkiest de V40 vaak omdat men die mooier dan de Golf vindt. Wellicht dat de driedeurs A3 een winnaar komend jaar kan zijn met zijn 14% bijtelling. Weet alleen niet hoe die prijstechnisch gepositioneerd is.Boreas schreef: VW vind ik zeker wel een alternatief voor Volvo, maar dat werkt de verkeerde kant op. Een nieuwe Golf is een goed rijdende pakezel vergeleken met de benauwde V40 (of XC!)40. En de nieuwe Passat Variant (2015) zal zeker een groep Volvorijders aanspreken. Maar of veel VW rijders naar Volvo zullen overstappen?? Dus door terecht VW erbij te halen, wordt mijn prognose voor Volvo nog somberder.
Rob, ik steek mijn kop niet in het zand hoor. Ze kunnen het allemaal vast wel maar Volvo doet het ook. Andere merken leveren op het moment niet een vergelijkbare estate. Dus ik heb het over daadwerkelijk te bestellen auto's, niet over ontwikkelingsmogelijkheden.gsx750r schreef:Dat kan elke autofabrikant, de vraag is of ze er aanleiding toe zien!Walter schreef:Welke Duitse fabrikant kan een Estate zoals een V70 bieden
met 20%? Laat staan mét automaat of mét 181 pk? En dan heb ik het nog niet over trekgewichten etc.
Op een of andere manier bespeur ik ook in deze topic waar het toch weer draait om de kwaliteit van Volvo bij een aantal mensen een soort krampachtig gedrag waarmee ze voor mij de indruk wekken dat ze hun kop min of meer in het zand steken.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
De Amerikanen (IIHS) testen wat anders. In plaats van alleen frontale/half frontale botsingen, nemen zij tegenwoordig ook de zgn small overlap test dus een klein deel van de auto vangt de klap op. Test is vergelijkbaar met een aanrijding met boom of (verlichtings)paal. In bv. Duitsland goed voor 25% van de ongevallen.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?
De NCAP is inmiddels nu eenmaal een verouderd systeem waarbij het nieuws is als een auto geen 5 sterren haalt (zoals dat chinese ding een paar jaar geleden).
Bij de USA testen blijkt overigens dat je ook "niet veilig zit" in een aantal Audi's, Beemers, lexus en Mercedesmodellen.
De Acura en Volvo S60 scoren weer juist heel erg goed in de USA.
Kortom; als meetkaders verschillen dan krijg je dus verschillende uitslagen en dat kan giga gevolgen hebben voor een bepaald model (zoals de fiscale stoelendans hier in NL.).
Volvo heeft overigens zelf tijdens de ontwikkeling van de V40 al besloten om deze niet aan de zwaardere/andere USA eisen te laten voldoen:
Volvo USA wil V40 graag hebben
AMSTERDAM -
De Amerikaanse Volvo-importeur gaat de druk op het hoofdkantoor in Zweden opvoeren om ervoor te zorgen dat de V40 alsnog in de Verenigde Staten leverbaar gaat worden. Volgens de importeur is er veel verkooppotentieel voor de vijfdeurs hatchback in het land.
Het is geen kwestie van de succesvolle V40 op de boot te zetten en er vervolgens een prijskaartje aan te hangen. Tijdens de ontwikkeling van de hatchback is reeds besloten dat de V40 niet in de Verenigde Staten op de markt zou komen. Vandaar dat Volvo zich de moeite heeft bespaard om de V40 aan de zware Amerikaanse eisen te laten voldoen.
.......
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20.12.2013 - 09:35
Hmm ook niet bepaald slim om er een 2.0 van te maken. In België (en waarschijnlijk ook wel andere markten) maakt dat immers wel een verschil uit 1.6 <=> 2.0. We zullen dus meer belast (verkeersbelasting) worden als we voor een D2 kiezen, dus duurdere auto.OGA244 schreef:Ik heb gehoord over een 3 cilinder benzine, die D2 2.0 klopt idd
Dat is in je eigen vingers snijden.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
In het volgende bericht: http://www.autonews.com/article/2013082 ... z2qBwbYB5jv60pih schreef:De Amerikanen (IIHS) testen wat anders. In plaats van alleen frontale/half frontale botsingen, nemen zij tegenwoordig ook de zgn small overlap test dus een klein deel van de auto vangt de klap op. Test is vergelijkbaar met een aanrijding met boom of (verlichtings)paal. In bv. Duitsland goed voor 25% van de ongevallen.OGA244 schreef:en dan zou een in Europa topscorende V40 niet veilig genoeg zijn?
De NCAP is inmiddels nu eenmaal een verouderd systeem waarbij het nieuws is als een auto geen 5 sterren haalt (zoals dat chinese ding een paar jaar geleden).
Bij de USA testen blijkt overigens dat je ook "niet veilig zit" in een aantal Audi's, Beemers, lexus en Mercedesmodellen.
De Acura en Volvo S60 scoren weer juist heel erg goed in de USA.
Kortom; als meetkaders verschillen dan krijg je dus verschillende uitslagen en dat kan giga gevolgen hebben voor een bepaald model (zoals de fiscale stoelendans hier in NL.).
Volvo heeft overigens zelf tijdens de ontwikkeling van de V40 al besloten om deze niet aan de zwaardere/andere USA eisen te laten voldoen:
Volvo USA wil V40 graag hebben
AMSTERDAM -
De Amerikaanse Volvo-importeur gaat de druk op het hoofdkantoor in Zweden opvoeren om ervoor te zorgen dat de V40 alsnog in de Verenigde Staten leverbaar gaat worden. Volgens de importeur is er veel verkooppotentieel voor de vijfdeurs hatchback in het land.
Het is geen kwestie van de succesvolle V40 op de boot te zetten en er vervolgens een prijskaartje aan te hangen. Tijdens de ontwikkeling van de hatchback is reeds besloten dat de V40 niet in de Verenigde Staten op de markt zou komen. Vandaar dat Volvo zich de moeite heeft bespaard om de V40 aan de zware Amerikaanse eisen te laten voldoen.
.......
lees ik toch iets heel anders. De Volvo V40 is niet gehomologeerd voor Noord-Amerika. Homologeren van een auto kost geld, en de vraag is of de te verwachten verkoopaantallen dat zullen rechtvaardigen. Dit betekent niet dat de V40 niet aan de Amerikaanse eisen zou voldoen. Waarschijnlijk stelt dat namelijk niet al te veel voor, immers de voorlopers van de V40 en de Focus voldoen allemaal aan de USA-eisen. Maar je zult altijd bepaalde aanpassingen moeten doen.
De keuze van Volvo om de V40 niet in Amerika te voeren is m.i. een niet al te doordacht. In Amerika is het juist een grote trend om kleinere auto's te rijden. Mij bekruipt het gevoel dat de marketingafdeling van Volvo niet echt goed op de hoogte is. Dat men na lang zeuren van dealers en klanten eindelijk de V60 in Amerika levert is ook een zwaktebod. Ook het totaal niet tijdig op de rit hebben van de XC40 is zwak, zeker als je weet dat Volvo de laatste 10 jaar flink heeft verdient aan de XC-modellen.
Nu heeft Volvo behoorlijk geleden onder het regime van Ford waarin niks meer kon, dus het is te hopen dat Volvo spoedig op tempo komt. Met de laatste successen van de V40 en V60 in NL is natuurlijk wel leuk, maar wereldwijd doet Volvo het niet echt super geweldig. Al jaren roepen ze meer auto's te gaan bouwen. 600.000 onder Ford regime, en nu onder Geely 800.000. Vooralsnog blijft Volvo maar hangen op de 400.000+ auto's. Dat bijvoorbeeld de V70 en XC70 beide vorig jaar wereldwijd zo rond de 20 a 30.000 stuks zaten is echt heel weinig. Over de S80 zullen we het maar niet hebben. Nu zijn al deze modellen wel een beetje aan het einde, maar toch. Op deze aantallen laat zich de ontwikkeling van dergelijke modellen helemaal niet meer rechtvaardigen.
Zijn aantallen dan zo belangrijk? Ja. Als je ontwikkelingskosten wil terugverdienen (of auto's betaalbaar wilt houden) dan is dat zeker nodig. Volvo lijkt de laatste 30 jaar zo rond de 400.000 stuks te hangen. Vergelijk dit met de ontwikkeling van BMW en Audi en je schrikt.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
De reden om dat te doen zijn overduidelijk van financiële aard.Walter schreef:Maar hoeveel Audirijders zijn gezwicht voor Volvo's V60 Hybrid? Dus ja, ik denk dat een gedeelte van de rijders van Duitse merken zal gaan kiezen voor Volvo. ….
Zou een A6 voor hetzelfde bedrag onder de streep te koop zijn, dan wist ik het wel...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
In mijn idee is een A6 een klasse groter dan een V60.
V60 lijkt mij qua formaat beter te vergelijken met een A4
V60 lijkt mij qua formaat beter te vergelijken met een A4
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40982
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Appels en peren 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Phacoid
- 3rd Gear member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18
Dat scheelt inderdaad op jaarbasis een aardig bedrag. 266,90 euro vs 401,41 euro.Bobke schreef:Hmm ook niet bepaald slim om er een 2.0 van te maken. In België (en waarschijnlijk ook wel andere markten) maakt dat immers wel een verschil uit 1.6 <=> 2.0. We zullen dus meer belast (verkeersbelasting) worden als we voor een D2 kiezen, dus duurdere auto.OGA244 schreef:Ik heb gehoord over een 3 cilinder benzine, die D2 2.0 klopt idd
Dat is in je eigen vingers snijden.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24660
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Off topic:v60pih schreef: Bij de USA testen blijkt overigens dat je ook "niet veilig zit" in een aantal Audi's, Beemers, lexus en Mercedesmodellen.
De Acura en Volvo S60 scoren weer juist heel erg goed in de USA.
Hier staan filmpjes van die heftige tests van het IIHS
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
met een 190pk 14% V40 kan Volvo voorlopig weer prima partij bieden aan de Duitse 3Oceanracer schreef: Al zou je door de verlaging van 25 naar 20 procent en de genoemde facelifts de verkoopaantallen verdubbelen (iets wat natuurlijk nooit gaat gebeuren) blijft er nog altijd een dikke min in de totale aantallen t.o.v. 2012 én 2013. En Volvo kan voorlopig alleen maar dromen van de verkoopaantallen van de Duitse drie, dus wijzen met dat vingertje is nog lang niet aan de orde.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
die nieuwe modellen komen natuurlijk altijd, ook Volvo is constant in de weer om aan de bal te blijven.Oceanracer schreef: Die tabel is toch geen reden voor een feestje, lijkt me. Werkelijk álle modellen in de min, op de V40 en V60 na. Dit jaar gaat die V60 ook in de min, want er worden natuurlijk nooit meer van die aantallen PIH's verkocht als in 2013. Dan blijft de V40 met 14% over. Nou, als Volvo daar mee overeind moet blijven....
Ik denk serieus dat 2014 voor Volvo pompen of verzuipen wordt. En als er dit jaar geen nieuwe modellen komen gaan ze in 2015 Saab achterna.
Even ter vergelijking: in 2002 verkocht Volvo 4200 V70's en ongeveer 900 XC70's. Als je er dan in 2013 met moeite 371 weet te slijten, weten we allemaal wel wat dat op termijn voor die modellen betekent.
Een 14% 190pk met een trekvermogen van 1500kg is voorlopig iig een prima statement dat je het als fabrikant begrepen hebt
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Helaas of gelukkig is de wereld groter dan Nederland. Volvo kan natuurlijk moeilijk overleven alleen op basis van de onbaatzuchtige Volvoliefde van Nederlandse leaserijder. De nieuwe 90 serie is m.i. wat te groot of te Zweeds (lees niet Duits) voor veel Europese landen. Dus de omzet lijkt van China en misschien de VS te moeten komen.
Meus automobilis non volvit, sed currit.