Verkeerde info helaas..berglogt schreef:Info van vakgarage
Er zitten vaste stoterbussen in.
Die info wordt helaas wel vaker gegeven dat er hydraulische klepstoters in zitten,maar dat klopt dus niet.
Verkeerde info helaas..berglogt schreef:Info van vakgarage
MarioC70 heeft meestal gelijk is zo door de tijd heen geblekenjkatier schreef:MarioC70 heeft gelijk. Er zitten geen hydraulische klepstoters in de B5254T8. Vida zegt over de 2.5FT:
De nokkenassen zijn van gietijzer. De nokken die tegen de klepstoters drukken, zijn gehard om bestand te zijn tegen de contactdruk. De klepstoters zijn van staal en werken mechanisch, niet hydraulisch.
De uitlaatklep is aangepast aan een turbo en de klepsteel is gemaakt van een materiaal dat bestand is tegen hoge uitlaatgastemperaturen. De inlaatklep heeft een roestvrij stalen steel om corrosie te voorkomen.
De klepzittingen zijn gemaakt van een hard materiaal dat bestand is tegen hoge belasting.
Er is een bepaalde hoeveelheid klepspeling tussen de klepstoters en de nokken van de nokkenas. De klepspeling wordt aangepast ter compensatie van de lengteverschillen tussen de klep en de cilinderkop door uitzetting bij het opwarmen. Mechanische klepstoters zorgen dat de kleppentiming nauwkeuriger is, er minder wrijving is, de verbranding stabieler is en de massa minder is.
Het materiaal in de stoters is van gehard staal. De oppervlakken tussen de nokkenas en de klep zijn iets bolvormig zodat ze zeker in het midden contact maken.
toppertje schreef: ben bang dat als je iedere keer even volgas geeft met een steenkoude motor, dat deze Volvo geen lang leven is beschoren.
zon beetje het slechtste wat je met een auto kunt doen.
een oplossing voor je probleem heb ik helaas niet.
Dit probleem kwam helaas pas na inbouw naar voren, bij een gewone 2.5T gaat het goed.OGA244 schreef: Waarom heeft die inbouwer de installatie dan toch geplaatst?
ok duidelijk.dbs1 schreef:toppertje schreef: ben bang dat als je iedere keer even volgas geeft met een steenkoude motor, dat deze Volvo geen lang leven is beschoren.
zon beetje het slechtste wat je met een auto kunt doen.
een oplossing voor je probleem heb ik helaas niet.
Voor er misverstanden ontstaan:
na een druk op de startknop blijft hij nét lopen, met (bijna) volgas gedurende 1 seconde stijgt het toerental niet, hij gaat er alleen binnen een paar ogenblikken normaal van lopen. Bij het starten op benzine nadat gestopt is op lpg denkt de computer namelijk dat er ethanol verrijking nodig is en gooit er zo'n 30% extra brandstof in. Doordat dit benzine is, verzuipt hij zowat. Met de extra lucht door het gas geven krijgt hij de kans normaal te gaan lopen. Dus in het geheel geen hoge toerentallen bij koude motor!
Ach Volvo heeft sowieso niet veel op met LPG. Bij mijn V70R Classic werd het regelrecht afgeraden, heb er zonder problemen 170k mee gereden.OGA244 schreef: Toch gokte de inbouwer het.. hij heeft nu de uitdaging om het werkend te krijgen.
Het is niet voor niets dat het niet ingebouwd wordt (en Volvo het niet ondersteund)