Nieuwe V40 R-design opgehaald
-
- 2nd Gear member
De D2 is een prima motor en de R-design een mooie uitvoering dat is een fijt. Ik vind deze twee niet bij elkaar passen. Een sportieve auto moet een sportieve motor hebben en geen zuinigheid diesel. Maar gelukkig denken andere mensen er anders over maar ik lach er wel een beetje om. Neem gewoon een lekkere luxe summum of momentum met een D2 en ik vind het een prima combi. Heel Nederland rijd straks met een slak in een trainingspak dik doen met een eco motortje.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- P3T3R V50
- 2nd Gear member
Prachtige wagen. Toevallig kwam ik vandaag exact dezelfde tegen, al weet ik niet of het een T5 was. Normaal haat ik blauw als autokleur maar hier werd ik toch wel heel enthousiast van!
Jammer dat ik die tienduizenden euro's niet heb hahahahaha..
Jammer dat ik die tienduizenden euro's niet heb hahahahaha..
Sapphire Black Volvo V50 2.0L benzine Edition II Sport, 2008
-
- 3rd Gear member
Ja daar sluit ik mij helemaal bij aan!V40Rdesign schreef:De D2 is een prima motor en de R-design een mooie uitvoering dat is een fijt. Ik vind deze twee niet bij elkaar passen. Een sportieve auto moet een sportieve motor hebben en geen zuinigheid diesel. Maar gelukkig denken andere mensen er anders over maar ik lach er wel een beetje om. Neem gewoon een lekkere luxe summum of momentum met een D2 en ik vind het een prima combi. Heel Nederland rijd straks met een slak in een trainingspak dik doen met een eco motortje.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- 3rd Gear member
Ja gelijk, ik heb ook nooit type aanduidingen op de auto! Tenzij ik voor reclame maken geld krijg. Geldt trouwens ook voor die lelijke dealerstickers.MHL schreef:Ja, maar vind de type aanduidingen ook gewoon niet mooi... en daarom heb ik het er af laten halen. Ik schaam me niet dat ik maar een D2 in die prachtige wagen heb liggen... Er zijn zat mensen die heeeeeeeel graag met mij zouden willen ruilen.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- Ruvo
- 2nd Gear member
Och ieder zo zijn eigen mening over type aanduidingen, ik zie ze persoonlijk niet als reclame.
En m.b.t. dealer reclame, als ik zie wat ze bij mijn dealer allemaal extra voor mij doen zonder dat ik daar ooit iets van op een rekening terug zie, vind ik het absoluut niet bezwaarlijk dat er een dealer reclame kentekenplaathouder op zit.
Maar nogmaals ieder heeft zo zijn eigen mening hierover.
En m.b.t. dealer reclame, als ik zie wat ze bij mijn dealer allemaal extra voor mij doen zonder dat ik daar ooit iets van op een rekening terug zie, vind ik het absoluut niet bezwaarlijk dat er een dealer reclame kentekenplaathouder op zit.
Maar nogmaals ieder heeft zo zijn eigen mening hierover.
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
- JustinK
- 2nd Gear member
Die mening deel ik ookRuvo schreef: En m.b.t. dealer reclame, als ik zie wat ze bij mijn dealer allemaal extra voor mij doen zonder dat ik daar ooit iets van op een rekening terug zie, vind ik het absoluut niet bezwaarlijk dat er een dealer reclame kentekenplaathouder op zit.

Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
- inbedrijf
- 2nd Gear member
hahaha ik wist dat ik een aantal V40 rijders op de spreek woordelijk pik zou trappen.
Het is eigenlijk heel simpel ik denk dat 90% die een V40 lease kiezen in een D2 rijden, en dat is volkomen logisch. Daarbij zullen er ook velen zijn die dan de type aanduiding er af laten halen, de reden laat ik in het midden. (geen behoefte aan welles nietus discussie.) O-:
Wat ik dan wel jammer vindt is dat als er dan een dikke V40 voorbij komt en ik zeg eindelijk één met een fatsoenlijke motor, accepteer dan gewoon dat een T5 een dikke motor is en een D2 niet.
Het is eigenlijk heel simpel ik denk dat 90% die een V40 lease kiezen in een D2 rijden, en dat is volkomen logisch. Daarbij zullen er ook velen zijn die dan de type aanduiding er af laten halen, de reden laat ik in het midden. (geen behoefte aan welles nietus discussie.) O-:
Wat ik dan wel jammer vindt is dat als er dan een dikke V40 voorbij komt en ik zeg eindelijk één met een fatsoenlijke motor, accepteer dan gewoon dat een T5 een dikke motor is en een D2 niet.
-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
- HakanC
- 3rd Gear member
Als je mijn posts goed leest zul je ook goed kunnen zien dat ik het accepteer, en zelfs toegeef dat ik zelf ook liever met een dikkere motor zou gaan rijden.. Helaas wordt dat door ons overheid ons onmogelijk gemaakt. Ik kom ook uit auto's als Seat Leon FR TDI 170 PK enz.inbedrijf schreef:hahaha ik wist dat ik een aantal V40 rijders op de spreek woordelijk pik zou trappen.
Het is eigenlijk heel simpel ik denk dat 90% van lease rijders een D2 rijden, en dat is volkomen logisch. Daarbij zullen er ook velen zijn die dan de type aanduiding er af laten halen, de reden laat ik in het midden. (geen behoefte aan welles nietus discussie.) O-:
Alleen wordt er nu een sfeer gecreeerd dat als je een D2 hebt niks sportiefs mag doen aan je auto.. Nee alleen als je 200+ pk's hebt mag je spoilertje, 18 inch etc. erop zetten en anders VERBODEN!
Meeste wat ik met mijn auto doe is met 130 km/h cruisen op de snelweg + in de files staan.. Dan rij ik zelf liever in een goed uitgeruste, en goed uitziende (lees opties, velgen etc) dan een kale basic D4 of zo.
En over slakkenauto's.. ik vind 200 km/h en een acceleratie van 11 sec naar 100 redelijk snel voor zo'n auto. Niet sportief maar snel zat. Mijn eerste auto, een Mercedes 190 D met 160 km/h en 18,5 dec seconden naar 100.. dat was pas een slakken auto.
Maar ja ieder zijn eigen keuzes.. Ik ben blij met de keuzes die ik heb gemaakt "met de beschikbare middellen en geld" .. Als het had toegelaten had ik zeker ook een dikkere motor genomen.
En D2 rijders kunnen nog altijd chippen maar tot nu toe heb ik daar zelfs geen behoefte aan.. Zegt genoeg denk ik over de souplese van de motor.
No hard feelings

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- Jausie
- 1st Gear member
Volkomen stompzinnige discussie dit.
De V40 is geen sportieve auto. Nooit geweest en zal ie ook nooit worden.
De D2 rijder heeft dus net zo veel recht van spreken om zijn V40 in R-design uit te rusten als een T4 rijder. Het woord "design" zegt het toch al? Het is aankleding van de auto en meer niet.
Dat de T4 dan wat sneller is, is leuk maar verder totaal niet relevant.Het maakt van de V40 nog steeds geen sportieve auto.
Daarnaast maakt ieder zijn eigen afweging om voor een bepaalt type te kiezen. De een kiest voor een goed uitgeruste versie met wat kleinere motor. De andere voor een wat kalere versie met grotere motor.
De lucky ones nemen het beste van beide.....
Maar ga hier geen discussie lopen voeren wie de grootste, dikste, vetste, enz enz heeft....Get a life....
De V40 is geen sportieve auto. Nooit geweest en zal ie ook nooit worden.
De D2 rijder heeft dus net zo veel recht van spreken om zijn V40 in R-design uit te rusten als een T4 rijder. Het woord "design" zegt het toch al? Het is aankleding van de auto en meer niet.
Dat de T4 dan wat sneller is, is leuk maar verder totaal niet relevant.Het maakt van de V40 nog steeds geen sportieve auto.
Daarnaast maakt ieder zijn eigen afweging om voor een bepaalt type te kiezen. De een kiest voor een goed uitgeruste versie met wat kleinere motor. De andere voor een wat kalere versie met grotere motor.
De lucky ones nemen het beste van beide.....
Maar ga hier geen discussie lopen voeren wie de grootste, dikste, vetste, enz enz heeft....Get a life....
Volvo V40 D2 R-Design MY2014 - Titanium Grey metallic - R-Design Plus line - Business Pack Pro met Premium sound
-
- 2nd Gear member
Het is allemaal een typisch geval van “ik bin zunig”
Ik wil eerst even rechtzetten dat niet 90% van de leaserijders in een D2 rijden. (dat zou Volvo Nederland wel willen) Het is andersom van alle D2’s is (wel meer denk ik) 90% lease.
En die 90% zijn zo goed als allemaal passanten. Want zodra er een ander merk financieel aantrekkelijk wordt, dan stappen we weer massaal over. (een enkeling nagelaten)
En dat is goed… dit zet andere merken aan het denken.
Zo kan het zomaar zijn dat de volgende auto een Audi is (al dan niet met of zonder type aanduiding). Ook deze Volvo kwam voor mij op het juiste moment want anders had het zomaar een Seat kunnen zijn.
Ik zie dat toch wel als een voordeel, voor mij is het een manier om in verschillende merken te rijden. Privé zou ik nooit voor Volvo hebben gekozen, imago is toch een beetje geitenwollensokken. Ook al kom ik daar wel een beetje op terug bij deze V40.
En voor de rest is het een auto van deze tijd niets mis mee maar zeker niet uitzonderlijk. En dan is de keuzevrijheid met betrekking tot het oppimpen wel weer mooi meegenomen.
Ik wil eerst even rechtzetten dat niet 90% van de leaserijders in een D2 rijden. (dat zou Volvo Nederland wel willen) Het is andersom van alle D2’s is (wel meer denk ik) 90% lease.
En die 90% zijn zo goed als allemaal passanten. Want zodra er een ander merk financieel aantrekkelijk wordt, dan stappen we weer massaal over. (een enkeling nagelaten)
En dat is goed… dit zet andere merken aan het denken.
Zo kan het zomaar zijn dat de volgende auto een Audi is (al dan niet met of zonder type aanduiding). Ook deze Volvo kwam voor mij op het juiste moment want anders had het zomaar een Seat kunnen zijn.
Ik zie dat toch wel als een voordeel, voor mij is het een manier om in verschillende merken te rijden. Privé zou ik nooit voor Volvo hebben gekozen, imago is toch een beetje geitenwollensokken. Ook al kom ik daar wel een beetje op terug bij deze V40.
En voor de rest is het een auto van deze tijd niets mis mee maar zeker niet uitzonderlijk. En dan is de keuzevrijheid met betrekking tot het oppimpen wel weer mooi meegenomen.
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
- inbedrijf
- 2nd Gear member
No hard feelings HakanC
Je hebt een mooie bak. Het maakt mij niks uit en, zoals ik in mijn post al zij het is volkomen logisch als je hem als lease auto rijdt je dan voor een D2 kiest, het leven is al duur genoeg.

-|Volvo V50 2.4 Momentum|HP-Audio|Dawn Blue|-
- P3T3R V50
- 2nd Gear member
Goede smaak is slechts een kwestie van geld.
Aangezien ik geen auto via de baas kan rijden, moet ik het doen met de 'goede smaak' die past binnen mijn salaris. Dat zal voor meerderen gelden. Zelfs binnen de leaserijders.
Aangezien ik geen auto via de baas kan rijden, moet ik het doen met de 'goede smaak' die past binnen mijn salaris. Dat zal voor meerderen gelden. Zelfs binnen de leaserijders.
Sapphire Black Volvo V50 2.0L benzine Edition II Sport, 2008
- D2
- 3rd Gear member
Slechte smaak ookP3T3R V50 schreef:Goede smaak is slechts een kwestie van geld.

Ik ben het met Jausie eens, de V40 is gewoon geen sportieve auto, ook niet als 'ie wél snel is (itt de D2). Spoilerpakketten hou ik sowieso niet van, de R-Design zou dus waarschijnlijk nooit mijn keuze zijn. Ik vind het niet lelijk maar ik zie liever een chique dan een sportieve auto.
Tóch vind ik het op deze T5 erg goed staan, en dat zal toch wat te maken hebben met de wetenschap dat het een T5 is.
Wat me ook erg aanspreekt is het geluid van T5, zelfs dat revven -waar ik normaliter echt niks mee heb- in onderstaand filmpje vind ik leuk om naar de luisteren! :thumbup:
2013 Volvo V40 T5 R-Design engine sound and 0-100km/h
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
- Poekoek
- 3rd Gear member
Wat betreft het al dan niet sportief zijn van de V40; mijn R-Design met 18 inch velgen vind ik behoorlijk strak door de bochten gaan, dat is dik in orde voor een C-segmenter.
1 ding is zeker: met de T5 van Ruvo kun je zeker wel sportief rijden
Heerlijke sound hebben die motoren toch. Ik ben benieuwd hoe lang Volvo het nog vol kan houden om die dikke 5-cilinders te blijven maken.
1 ding is zeker: met de T5 van Ruvo kun je zeker wel sportief rijden

V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- Jumpman
- 4th Gear member
Even weer on topic: Ruvo geniet aub met volle teugen van de heerlijke roffel zolang als het kan!
Je hebt een pracht auto!
Je hebt een pracht auto!
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive