V70's KLPD in aktie !

Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Wetgeving e.d. loopt altijd achter de maatschappelijke ontwikkelingen aan.
Ook gezien de vuurwerk ellende zie je nu wel een kentering. Het is dus van belang dat we vooral onze stem blijvend laten horen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik heb de oplossing:

V70/2.4D/2003 for president!!

Geef mij dit land en binnen 14 dagen zal de werkdag beginnen met gepoetste schoenen, vlaghijsen etc etc :D :wink:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gast

V70/2.4D/2003 schreef:Ik heb de oplossing:

Geef mij dit land en binnen 14 dagen zal de werkdag beginnen met gepoetste schoenen, vlaghijsen etc etc :D :wink:
Heb je nog ministers nodig? - op dit forum zijn er wel vrijwilligers denk ik :D
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef: V70/2.4D/2003 for president!!

'V70/2.4D/2003' = identiteitsfraude!
Het volk wil tenminste 185 pk, niet zijnde PIH.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
lint
Geartronic member

V70/2.4D/2003 schreef:Ik heb de oplossing:

Wanneer begint de verkiezingscampagne?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
diesel01
Geartronic member

Msuidgeest schreef:
diesel01 schreef:
Msuidgeest schreef:Een inbraak, een paar honderd euro handel en 4 Volvo's met 25.000 euro schade ...

We gaan de goeie kant op in dit land.
Zo ik zat eerst even op de pot maar kan nu weer reageren.... :roll:
Laten we het dan voortaan zo doen...
Wat hebben ze gedaan? Ooh inbraakje moeite niet waard om in actie te komen dat het wellicht het honderdste kraakje is die ze gezet hebben boeit niet..
Aanrijding met opzet ach joh verzekeringswerk fuck it, tijd voor koffie.
Aanranding cq verkrachting, tja mevrouw waarom draagt u uw decollete zo zichtbaar u vraagt er wel een beetje om..
Man, man, man probeer je het totaal plaatje te visualiseren.
Moet ik mij dan gaan bewapenen om mijn en dijn te verdedigen?
Ik betaal hier graag mijn steentje belasting voor bij, chapeau heren voor het klemrijden van deze tokkies.
Collateral damage als deze boeit niet.
Komaan diesel, het gaat om een totaalplaatje. Er wordt nogal wat heibel gemaakt voor een paar Tokkies. Het is niet voor het eerst dat een achtervolging lang duurt en dat er dan ietsvreselijks fout gaat.
Wat is het alternatief?
Laat maar gaan want het risico is te groot.
De meneer die achterop die file is gereden mag de komende 4 jaar gaan nadenken wat het stopbord betekend.
Op het moment dat je criminele keuzes maakt mag je daarvoor verantwoordelijk worden gehouden en dat mag wat mij betreft hard worden aangepakt, dader is dader en mag op die manier behandeld worden.
Juist "aahhjohh een paar tokkies of wat een heibel om een paar van zulke figuren" instelling maakt dat ook dit soort tokkies zo denken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Rippie V70
5th Gear member

Dan wordt "chippen" wel tot een illegale bezigheid verheven... :D

Maar ik ben voor, mijn stem heb je direct en onvoorwaardelijk , President Ger
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Dan wordt "chippen" wel tot een illegale bezigheid verheven
NEEN, chippen mag mits door Polestar. 8)

O jongens, we dwalen af. Iemand OT nog iets zinnigs te melden? :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
lint
Geartronic member

V70/2.4D/2003 schreef:
Dan wordt "chippen" wel tot een illegale bezigheid verheven
NEEN, chippen mag mits door Polestar. 8)

O jongens, we dwalen af. Iemand OT nog iets zinnigs te melden? :D
Nee, maar dat hoeft toch ook niet altijd :lol:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ik heb nog een aanvulling:

Condoomologie = Eindeloos l*llen zonder tot een vruchtbaar gesprek te komen.

Ger bedoelt "cosmopeniseren" want cosmos = ruimte, pen*s = l*l, dus cosmopeniseren is "in de ruimte l*llen"
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
RudyZ
2nd Gear member

Stoere actie, maar we mogen blij zijn dat er geen doden of gewonden bij gevallen zijn. Snap die agenten wel, machtig mooi natuurlijk om met z'n allen achter inbrekers in een Corsa aan te jagen, wow, dat zou ik ook wel willen. Adrenaline kick en weer maandenlang goede verhalen.

Maar worden er niet enorm veel risico's genomen? Als er met zulke hoge snelheden wordt gereden, op een druk gedeelte van de dag, dan zou toch iemand de verstandigste moeten zijn en zeggen, jongens, mooi geweest nu, loat goan, het is het niet waard. Dat die agenten kunnen rijden, snap ik, en ze hebben mooi spul onder hun kont, maar geldt dat ook voor die jongens in die Corsa? Als die zich doodrijden tegen een boom, oke, naar voor ze, maar ze zullen maar met 200 km/h bij je dochter naar binnen rijden. En als het nou nooit gebeurde....
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ik begrijp je gedachten en het is altijd handelen met het zwaard van Damocles boven je hoofd.

Zoals bijv. in dit geval: Geen vervolging agenten bij ongeluk filefuik A2 Vinkeveen

Citaat uit het artikel:

"Tegelijkertijd concludeert het OM dat het besluit een file te creëren voor deze situatie een te zwaar middel was. Er waren alternatieven in het vooruitzicht. "

Ik ben geen politieambtenaar laat staan dat ik de (landelijke) instructies van de KLPD ken maar om heel eerlijk te zijn, ja een paar vraagtekentjes bij het zien van de foto's zijn er toch wel ........

Een gefundeerd oordeel? Nee, dat zou ik nogal aanmatigend vinden in dit geval!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member

Dan misschien even wat fundament? Onderstaande links als voorbeeld, er is VEEEL meer te vinden als je de moeite neemt om even te zoeken en niet meteen te roepen:

Wie doet wat:
http://www.politie.nl/onderwerpen/opsporing.html

Waarom achter inbrekers aan: http://www.om.nl/onderwerpen/overvallen ... erde-inzet

Op basis van harde feiten (maar ja, niet atlijd sexy) gaat NL de goede kant op:
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... werpen.jsp?

Terug on topic? Waarom rijdt de politie eigenlijk nog in Volvo's? Dat was toch allemaal naar Pon gegaan? Weet een kenner/insider op dit forum dat?
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
RudyZ
2nd Gear member

Ben geen insider, maar volgens EenVandaag (februari 2012) ging er van alles mis met de aanbestedingsprocedure voor 12.000 nieuwe politiewagens. De aanbesteding is toen op last van de minister stilgelegd.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/397 ... itieauto_s_

Volgens een klokkenluider: "De procedure was, zo meldde een klokkenluider, zo ingericht dat alle andere bedrijven die mee wilden dingen buiten de boot vielen."

Vandaar dus wellicht dat de KLPD nog steeds in Volvo's rijdt. Aan de andere kant, met een snelle A6 quattro kun je ook wel boeven vangen lijkt me :-) Voor de echt zware jongens heb je natuurlijk de S8 en de Touareg, maar daar rijden ze volgens mij al in, wordt nog wel eens links en rechts ingehaald door donkerblauwe wagens met blauw zwaailichtje gevuld met potige knapen :-)
Gait
3rd Gear member

V60 PIH Power Blue schreef:Dan misschien even wat fundament? Onderstaande links als voorbeeld, er is VEEEL meer te vinden als je de moeite neemt om even te zoeken en niet meteen te roepen:

Wie doet wat:
http://www.politie.nl/onderwerpen/opsporing.html

Waarom achter inbrekers aan: http://www.om.nl/onderwerpen/overvallen ... erde-inzet

Op basis van harde feiten (maar ja, niet atlijd sexy) gaat NL de goede kant op:
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/ ... werpen.jsp?

Terug on topic? Waarom rijdt de politie eigenlijk nog in Volvo's? Dat was toch allemaal naar Pon gegaan? Weet een kenner/insider op dit forum dat?
Je links diagonaal gelezen, dus kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ze zeggen vooral iets over de pakkans en de strafmaat die beide in de praktijk hoger zijn dan vaak wordt gedacht of gesuggereerd. Maar het zegt niet zoveel over de vraag of deze manier van achtervolgen en stoppen nu wel of niet verstandig is.

Iedereen die criminele keuzes maakt moet daarvan de gevolgen dragen, dat kan alleen als ze opgepakt worden. Dat mag wat mij betreft met "gepast geweld", de politie is er niet primair om aardig gevonden te worden. Wat dat betreft vind ik deze actie prima, hoewel ik me realiseer dat ik er waarschijnlijk anders over zou hebben gedacht als het minder goed was gegaan. Het blijft een klein beetje wild-west natuurlijk. (Mijn ouders hebben eens een akkefietje gehad waarvan de dader later door een AT is opgepakt. Dat die gozer tijdens de arrestatie in zijn broek heeft gescheten en een week schor heeft gepraat vanwege een knie die een beetje te hard op zijn adamsappel is gezet vind ik stiekem prachtig).

Voor wat betreft het stellen van een voorbeeld voor andere tokkies denk ik dat die er niet heel erg van onder de indruk zijn van zijn dat het KLPD 140km snelweg en 2 V70's nodig heeft om een tokkie in een 10 jaar oude Corsa te stoppen. Die regelen een Golf GTI in de veronderstelling dat het daarmee wel lukt om weg te komen en plannen een nieuwe roof op een juwelier.

KLPD mag zelf aanbesteden een heeft voor Volvo gekozen. Zie ook het andere topic over het KLPD en Volvo.
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Zo'n donkerblauwe snelle sedan kwam ik tegen op de N34, op de middenstreep. Blauw lampje op het dak en met een noodgang tussen alles door. Hoorde later dat dat auto's zijn om zware criminelen mee te vervoeren. Dat moet snel en zonder planning, niemand die van die ritten af weet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
diesel01
Geartronic member

Vlak de arrestatie teams ook niet uit, vaak rijden die ook potente duitsers, bovengemiddeld gemotoriseerd met kerels erin die allemaal aan het krachtvoer zitten.
Ben vroeger regelmatig door dergelijke figuren over de vluchtstrook ingehaald en dat is best schrikken wanneer dat met groot snelheidsverschil word gedaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

V60 PIH Power Blue schreef:Dan misschien even wat fundament? Onderstaande links als voorbeeld, er is VEEEL meer te vinden als je de moeite neemt om even te zoeken en niet meteen te roepen:...
Over " ...... en niet meteen te roepen" ........... gesproken! Dit klinkt wellicht enigszins geïrriteerd en dat ben ik ook. Lees mijn reactie nog eens maar dan begrijpend a.u.b.!

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member

gsx750r schreef:
V60 PIH Power Blue schreef:Dan misschien even wat fundament? Onderstaande links als voorbeeld, er is VEEEL meer te vinden als je de moeite neemt om even te zoeken en niet meteen te roepen:...
Over " ...... en niet meteen te roepen" ........... gesproken! Dit klinkt wellicht enigszins geïrriteerd en dat ben ik ook. Lees mijn reactie nog eens maar dan begrijpend a.u.b.!

Rob
Oeps, snap dat het er wat ongelukkig uitziet qua volgorde, maar mijn reactie was (juist) niet n.a.v. jouw post. Had 'm als relativerend gelezen.
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member

Gait schreef:
Je links diagonaal gelezen, dus kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar ze zeggen vooral iets over de pakkans en de strafmaat die beide in de praktijk hoger zijn dan vaak wordt gedacht of gesuggereerd. Maar het zegt niet zoveel over de vraag of deze manier van achtervolgen en stoppen nu wel of niet verstandig is.
Het ging mij er om dat de politie niet (alleen) beslist hoe te handelen.
Een jaar of 10 - 15 geleden zag je in Blik op de Weg nog beelden van achtervolgingen die werden gestaakt wegens "gevaarzetting" of zoiets.
In samenspraak met (en formeel olv) OM en regelmatig getoetst door de rechterlijke macht gaat dat tegenwoordig anders :wink:
En volgens mij nadat we er eerst jarenlang met z'n allen om hebben gevraagd...
V70 Cedar Green 2.5 T
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”