Hoi hoi,
M'n v40 heeft vocht bij reservewiel, onder de achterbank en achter bestuurdersstoel. Rubber antenne heb ik vervangen. Volgens dealer zijn t ws de achterlampen. Die wil ik kitten. Moet ik de hele unit loshalen of van buitenaf kitten?
Vochtprobleem V40
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29461
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je de achterlichten gaat kitten is het noodzakelijk om de lichtunits te verwijderen en alles kitvrij te maken voor het weer monteren met nieuwe kit.
Heb je ook alle deurrubbers nagekeken op beschadigingen en lekkages?
Heb je ook alle deurrubbers nagekeken op beschadigingen en lekkages?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Kit is echt niet nodig hoor. Die rubbers willen bij het monteren wel eens verkeerd gaan zitten, gewoon goed monteren dan moet het lekvrij zijn
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.01.2014 - 13:39
Ja, rubbers zijn okay bevonden door dealer, niks mis mee. Volgens hen zijn het de achterlampen. Eerst lekte t niet, nu steeds meer. Dus fout gemonteerd betwijfel ik eigenlijk. Eerder dat door t weer etc de rubbers of rubber is gaan lekken. Wat is dan handiger? Kit of nwe rubbers? En wat kit je af? Alles waar iets de carrosserie raakt? Of alleen rond de gaten?
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Oke, ik heb dit namelijk ook 1 keer gehad, bij mij zat de rubber niet helemaal goed achter de lamp.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Licht er aan welke er lek is , heb je al eens geprobeerd met een tuinslang te spuiten en dan iemand in de achterbak om te kijken waar het werkelijk vandaan komt?EwoutV67 schreef:Moet ik trouwens lampen op de achterklep en die op de auto zelf doen?
Ik had destijds last van helemaal bovenin bij de naad van het dak waar de beplaating niet helemaal goed aansloot, met hetzelfde resultaat water in de reservewiel bak.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- volvo-s40
- 4th Gear member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32
Mijn S40 carbagerun hok, was het een aquarium achterin tot de achterbank toe, alleen de goudvissen ontbraken nog.
- verrotte antenne met rubber vervangen (sloop)
- gescheurde achterlichten vervangen incl rubbers (sloop) (ps rubbers zijn ook los te koop)
- alle deur en kofferbak rubbers vervangen (sloop)
Je wilt niet weten hoe droog het er nu is
kosten. paar tientjes voor de hele meuk...
kit... dat gebruikje bij bouwpakketten, Ikea meuk en Japanse auto's. Niet bij Volvo :razz:
- verrotte antenne met rubber vervangen (sloop)
- gescheurde achterlichten vervangen incl rubbers (sloop) (ps rubbers zijn ook los te koop)
- alle deur en kofferbak rubbers vervangen (sloop)
Je wilt niet weten hoe droog het er nu is

kosten. paar tientjes voor de hele meuk...
kit... dat gebruikje bij bouwpakketten, Ikea meuk en Japanse auto's. Niet bij Volvo :razz:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15
Heb ik ook gehad bij mij kwam het water in de rechter achterlichtunit even de naad dicht kitten dan is het probleem verholpen. Ik zou geen nieuwe pakking bestellen voordat ik er zeker van ben dat er geen water in de lichtunit/s komt.
Laatst gewijzigd door VOLVO V40 T4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Ik heb dit probleem ook, bij mij komt er water naar binnen. Het zit aan de linkerkant onder de bekleding en een heleboel onder het reservewiel ~ gastank in mijn geval.
Ik zal nu moeten uitvogelen waar het vandaan komt. Kan het ook een niet aansluitende naad bij de bumper zijn?
groet
Feddo
Ik zal nu moeten uitvogelen waar het vandaan komt. Kan het ook een niet aansluitende naad bij de bumper zijn?
groet
Feddo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Door dit vochtprobleem is de brandstofmeter van mijn gastank ook stuk gegaan. Ik heb een nieuwe maar die doet het nog niet.
Ik kan denk ik het beste de bekleding aan de binnenkant kan weghalen om te zien waar het lek zit. Is dat makkelijk te doen?
Ik kan denk ik het beste de bekleding aan de binnenkant kan weghalen om te zien waar het lek zit. Is dat makkelijk te doen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Ik zag in een ander forum veel tips:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =56&t=2715
kennelijk is dit een probleem dat vaker voorkomt bij de v40
Een vorige eigenaar heeft een keer tegen een paaltje aan gereden waardoor de bumper een halve centimeter is ontzet. Daardoor heb ik een opening bij de overgang van bumper naar carrosserie bij de wielkas. Als ik dit plaatje bekijk van een andere v40 rijder met hetzelfde probleem zou dit wel eens het probleem kunnen zijn:

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =56&t=2715
kennelijk is dit een probleem dat vaker voorkomt bij de v40
Een vorige eigenaar heeft een keer tegen een paaltje aan gereden waardoor de bumper een halve centimeter is ontzet. Daardoor heb ik een opening bij de overgang van bumper naar carrosserie bij de wielkas. Als ik dit plaatje bekijk van een andere v40 rijder met hetzelfde probleem zou dit wel eens het probleem kunnen zijn:

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Net bij de dealer geweest om de bumper vast te zetten. Dat is gelukt maar waarschijnlijk ligt de lekkage daar niet aan volgens de monteur daar.
Er zaten druppels onder de lamp ontdekte ik zelf en ik ga nu de rubbers / pakking van de lamp te vervangen. Hopelijk is het probleem dan over.
Er zaten druppels onder de lamp ontdekte ik zelf en ik ga nu de rubbers / pakking van de lamp te vervangen. Hopelijk is het probleem dan over.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Ik heb de rubber pakking van het achterlicht vervangen maar daarmee heb ik helaas het probleem niet opgelost: er komt nog steeds water naar binnen. Dat wordt zichtbaar als ik de auto besproei met een tuinslang. Het komt binnen op een lastige plek: tussen de binnenste en buitenste laag van het chassis, waardoor het lastig is om de precieze locatie van het lek te achterhalen. Ik heb er een foto van gemaakt:
Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan die me vertellen wat de volgende stap is om te achterhalen waar het lek zich bevindt? Het zou ook nog het rubber van de achterklep kunnen zijn, of misschien moet de klep strakker worden afgesteld ofzo. Daar is het in ieder geval wel in de buurt. Weet iemand nog een goede list om te achterhalen waar het water binnen komt?
Alvast bedankt.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan die me vertellen wat de volgende stap is om te achterhalen waar het lek zich bevindt? Het zou ook nog het rubber van de achterklep kunnen zijn, of misschien moet de klep strakker worden afgesteld ofzo. Daar is het in ieder geval wel in de buurt. Weet iemand nog een goede list om te achterhalen waar het water binnen komt?
Alvast bedankt.
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik had op precies dezelfde plek lekkage alleen aan de rechterkant van de auto
Komt er ook nog hoger water naar binnen ?
Als je de tuinslang laat lopen ( tuinslang zonder sproeimond oid. en niet te hard laten lopen ) en de achterklep open doet, en je laat het water langs het rubber lopen op het gedeelte waar je achterklep schokbrekertje aan vast zit, en dan de slang steeds hoger doen en kijken wanneer de druppels binnen beginnen te lopen.
Ik kwam uit bij het dak, als je de achterklep open hebt, kijk je tegen de kunstof daklijsten , als je het eind stukje van de daklijst af haalt zie dat het plaatwerk van het dak en de achterkant bij elkaar komen, hier zat bij mij de beplating niet geheel water dicht tegen elkaar aan, en heb dit met siliconenkit ( voor auto's )afgedicht.
Komt er ook nog hoger water naar binnen ?
Als je de tuinslang laat lopen ( tuinslang zonder sproeimond oid. en niet te hard laten lopen ) en de achterklep open doet, en je laat het water langs het rubber lopen op het gedeelte waar je achterklep schokbrekertje aan vast zit, en dan de slang steeds hoger doen en kijken wanneer de druppels binnen beginnen te lopen.
Ik kwam uit bij het dak, als je de achterklep open hebt, kijk je tegen de kunstof daklijsten , als je het eind stukje van de daklijst af haalt zie dat het plaatwerk van het dak en de achterkant bij elkaar komen, hier zat bij mij de beplating niet geheel water dicht tegen elkaar aan, en heb dit met siliconenkit ( voor auto's )afgedicht.
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11.11.2011 - 12:06
Bedankt voor je comments, snorremans. Voordat ik je comment heb gelezen had ik net zelf ook al de conclusie getrokken dat het waarschijnlijk aan mijn daklijsten ligt, omdat het water inderdaad al hoger de auto binnenkomt. Dus de roofrails worden mijn volgende target.
Wat me al opviel is dat je die plastic strip in het midden zo omhoog trekt (en tegen het chasis aankijkt), dat leek me niet de bedoeling, maar aan de andere kant was dat ook het geval dus zal het wel zo horen(?).
De roofrails er afhalen en dan kit er op doen in de naden lijkt mij dan de beste oplossing. Maar hoe haal ik die roofrails er af? Gewoon die schroefjes losdraaien?
Hier zag ik wel een topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3476
maar ik zoek eigenlijk een stappenplan hoe ik mijn roofrail moet demonteren.
De afdekplaatjes hoop ik heel te kunnen laten.
Ik heb deze kit gekocht:
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/660 ... to-marine/
maar die is niet zuurvrij (er zit azijnzuur in), kan dat op termijn nadelige effecten hebben voor de lak? Ik heb de fabrikant gebeld en zij beweerden van niet maar je weet maar nooit.
Wat me al opviel is dat je die plastic strip in het midden zo omhoog trekt (en tegen het chasis aankijkt), dat leek me niet de bedoeling, maar aan de andere kant was dat ook het geval dus zal het wel zo horen(?).
De roofrails er afhalen en dan kit er op doen in de naden lijkt mij dan de beste oplossing. Maar hoe haal ik die roofrails er af? Gewoon die schroefjes losdraaien?
Hier zag ik wel een topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3476
maar ik zoek eigenlijk een stappenplan hoe ik mijn roofrail moet demonteren.
De afdekplaatjes hoop ik heel te kunnen laten.
Ik heb deze kit gekocht:
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/660 ... to-marine/
maar die is niet zuurvrij (er zit azijnzuur in), kan dat op termijn nadelige effecten hebben voor de lak? Ik heb de fabrikant gebeld en zij beweerden van niet maar je weet maar nooit.