Hallo allen,
Ik ben van plan om een geimporteerde v70 summum 3,2 geartronic aan te schaffen, buiten het mijlen dashboard vroeg ik mij af of er voor de rest nog dingen zijn waar ik op moet letten. De auto is na 3 mnd ingevoerd naar Duitsland en daar altijd in onderhoud geweest bij een Vdealer in Keulen.
Wie kan me op weg helpen?
Amerikaanse V70 '08 summum 3,2 geartronic
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29472
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als de auto in Duitsland heeft gereden zal hij voldoen aan de Europese eisen en zal het weinig problemen geven om de auto in Nederland in te voeren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat weet je of dat denk je?
Volvo for life
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29472
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat denk ik, ik ga er van uit dat als een auto aan de Duitse eisen voldoet diezelfde auto dan ook in Nederland op de weg wordt toegelaten, zeker binnen de heilige Europese Unie.bart simpson schreef:dat weet je of dat denk je?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
neem aan als men normaal zonder problemen een auto kan invoeren vanuit duitsland, dit ook geen probleem zou mogen zijn gezien het feit dat hij al in duitsland goed gekeurd is.bart simpson schreef:dat weet je of dat denk je?
waar ik wel even op zou letten is de centrale deurvergrendelijk die regelgeving is net iets anders in de VS dan hier. In de VS zal X tijd na het starten van de auto alle deuren op slot gaan ter beveiliging van de inzittenden, dit mag in Europa niet omdat het gevaar kan opleveren na een ongeluk (elektronische storingen waardoor je de auto niet meer open zou kunnen krijgen). Dit weet ik toevallig omdat mijn ouders dit met hun Amerikaanse auto hebben gehad toen ze hem ingevoerd hebben.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21384
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Oh? Nog nooit in een MB Vito gereden? Of een Renault Scenic? Die gaan gewoon op slot Richo.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Richo
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
- Locatie: Limburg
Ja wel heb een Vito uit '99 gereden en nu eentje uit '05 kan ik gewoon open maken onder het rijden als ik zou willen. in een franse auto wil ik trouwens nog niet eens dood in gevonden wordenMsuidgeest schreef:Oh? Nog nooit in een MB Vito gereden? Of een Renault Scenic? Die gaan gewoon op slot Richo.
dit werd mij in 2004 verteld, bij de invoering van de auto (hebben we toen nog in de software moeten laten aanpassen)
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Nieuwe peugeot partner gaat ook op slot, afschuwelijk vind ik t. Druk iedere keer op t centraal ontgrendel knopje. Vertrouw die Fransen niet met hun balle elektro techniek.
Dus lijkt me niet echt verboden voor de NL markt.
Dus lijkt me niet echt verboden voor de NL markt.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zeker niet verboden, is optioneel in te stellen in heel veel Volvo's
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- MartinG
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
- Locatie: Amsterdam
Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Is inderdaad, om meerdere redenen op fiscaal- en typegoedkeringgebied, een veel gebruikte route om US auto's hier op kenteken te krijgen.ik ga er van uit dat als een auto aan de Duitse eisen voldoet diezelfde auto dan ook in Nederland op de weg wordt toegelaten, zeker binnen de heilige Europese Unie.
Dat zou dus wel eens een juiste conclusie kunnen zijn.er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3975
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Ik heb ook een V70 USA import. Door een vorige eigenaar meegenomen naar NL. Door Serva 'aangepast'. Een probleempje dat weleens voorkomt: brandstoflekkage zegt Vida. Lekt niet, alles okee. Het schijnt dat deze waarschuwing komt omdat bij de keuring in het 'Verre Westen' de druk in de brandstofleiding getest moet worden. Schijnt hier in NL niet te kunnen.
Na reset door dealer bij APK, blijft de waarschuwing terugkomen. Soms met checkengine lampje erbij. Maar dat brandt te pas en te onpas.....
Na reset door dealer bij APK, blijft de waarschuwing terugkomen. Soms met checkengine lampje erbij. Maar dat brandt te pas en te onpas.....
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Meeste boeven, willen de deuren openen als je stil staat, ben blij dat hij dus dicht blijft!MartinG schreef:Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1Paul schreef:Meeste boeven, willen de deuren openen als je stil staat, ben blij dat hij dus dicht blijft!MartinG schreef:Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Erg fijne optie en heb het bij de XC ook weer aangevinkt in de BC.
Met gelaagd glas rondom ook hamer/krik/bandensleutel proof.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Beetje knullig als je in een lichte kop-staart botsing zit, en de hulpverleners kan bij brandgevaar niet je auto in om je eruit te halen bij beklemming.maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27345
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ook met de deuren op slot weten ze die wel open te krijgen en anders zijn er nog andere manieren om de inzittenden eruit te krijgen
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D