Hallo medeforummers.
Ik ben aan het rondkijken om de 960 aan de kant te doen voor een S80.
Voornamelijk de T6 ben ik wel een beetje verliefd op, maar wie niet.
De 960 vind ik absoluut een top-auto maar ik "val graag op".
Dat wil zeggen dat ik aan het twijfelen was tussen een oudje, meer baksteen achtig, of een beetje nieuwer, maar dan een wolf in schaapskleren.
Dat laatste heb ik wel gevonden in de S80 T6 denk ik.
Nu lees ik vanalles over de automaatbakken van deze Volvo.
Is er tijdens een proefrit te merken dat de Solenoids slecht functioneren?
Stel deze gaan kapot, is er dan mee verder te rijden, of sta je dan langs de kant van de weg?
Ik heb overigens eentje op het oog op LPG, gezien ik zo'n 40.000 km per jaar rijd.
Nu hoorde ik dat de S80 van '99 andere kleppen gebruikt als die van '00, waardoor kleppen stellen noodzakelijk was, klopt dit?
De 960 schijnt namelijk niks aan te hoeven gebeuren en dat is natuurlijk fijn.
Verder vertrouw ik geheel op de betrouwbaarheid van de S80, maar de automaatbakken ben ik benieuwd over.
Ligt er in anders gemotoriseerde S80's ook diezelfde automaatbak?
Nog andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een S80?
Aanschaf S80 2.8 T6 2000.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 18:53
- Locatie: Heerlen, Zuid Limburg
Volvo 340
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -
Volvo 960 2.5 24v 1995 LP-NX-77 289.000 - 336.000 RIP
Volvo 960 2.5 24v 1994 JP-RV-09 286.000 - 293.000 RIP
Volvo S60 2.4 D5 2002 30-JF-VL 287.000 - 291.000 SOLD
Volvo V40 1.9 T4 1999 08-HH-TJ 328.000 - 329.000 SOLD
Volvo S70 2.5T 1997 RD-TX-74 187.000 - 189.000 SOLD
Volvo V70 2.5 TDI 1998 TN-TZ-21 529.000 - 575.000 RIP
Volvo 940 2.3 IC 1997 RH-TX-11 531423 -