nielo schreef:
Zie je onder de auto geen koelvloeistof liggen?
Vrijwel niet. Enkel een klein vochtige plek (niet altijd overigens). Als het er is dan is het niet groter dan 5 bij 5 cm.
Dus het zal waarschijnlijk een "Druppel-lekkage" zijn.
nielo schreef:
Is je vloer passagierskant nat?(kachel).
Nee. Laatste keer dat ik er naar keek niet in ieder geval. Ik zal morgen nog een keer kijken/voelen.
nielo schreef:
Hoe ziet je olievuldop aan de binnenkant uit?
Beetje olie op de afdichtring. Lekt niet door o.i.d.
nielo schreef:
Geen witte rook dampen?
Vrijwel niet. Enkel een beetje als ie van koud start.
Ik heb van het weekend de slangklem van mn koelvloeistofreservoir vervangen. De oude slangklem zat er niet goed op. De slang en de tule van het reservoir waren vochtig van de koelvloeistof.
Ik zie verder geen vlekken/sporen op mn radiateur. De radiateur heb ik iets van 3 maanden geleden nog vervangen.
Afgelopen weekend heb ik zorgvuldig het motorruim onderzocht maar ik zie geen vochtige plekken op het chassis of blok. Ook de radiateurslangen zijn droog.
Ik kan me haast niet voorstellen dat de lek van het reservoir af komt.
Héél soms zie ik weleens een wit pluimpje rook onder mn motorkap (bij mn grill) vandaan komen als ik voor een stoplicht sta. Dit verdwijnt meestal na +/- 30 seconden.
Na een rit van +/- 120 a 150 km dan ruik je een typische radiateur geur. Je ruikt de geur van verdampte koelvloeistof. Dit ruik je vanaf de voorwielen tot aan de grill. Ik leid daar uit af dat waarschijnlijk koelvloeistof op een heet onderdeel heeft staan lekken. Toch?
Misschien van het weekend maar eens een bak onder mn wagen zetten. Mischien dat ik dan ongeveer een indicatie van de lek zn locatie kan krijgen.