turbo of iets anders.

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
F.Wassink
2nd Gear member

is ook niet het geval. Maar dat beetje roken is ook al langer en is niet erger geworden. Ik zit gewoon met het probleem dat mijn valve niet meer werkt omdat ik waarschijnlijk ergens druk verlies.
Michael Oud
5th Gear member

Het zou inderdaad 1 van je IC slangen kunnen zijn. Of een slecht werkende wastegate (actuator).
Volvo 940 SE
F.Wassink
2nd Gear member

ik heb de originele valve er maar weer opgezet. de turbodruk is wel ok en hij trekt ook nog goed
F.Wassink
2nd Gear member

als ik voor de motor sta en ik bedien met de hand mijn gasklep dan zie ik de wastegate toch werken als ik flink gas geef.
F.Wassink
2nd Gear member

kan ik die wastegate tijdelijk overbruggen om te kijken wat hij dan doet?
Michael Oud
5th Gear member

Geen idee.... sorry.

bel horen luiden... :roll: dat idee
Volvo 940 SE
F.Wassink
2nd Gear member

het zou natuurlijk kunnen zijn dat inderdaad 1 van mijn IC slangen is gescheurd want het is met de dag minder geworden.
Er komt wel nog een flinke hoeveelheid lucht uit maar wat is veel he.
F.Wassink
2nd Gear member

Nu ik er een paar dagen over gebrainstormt heb en wat tekeningen voor me heb gehad hoe de luchtstroom vanaf de luchtfilter tot aan de gasklep loopt kan het eigenlijk niet zo moeilijk zijn. Ik bedoel als mijn valve niet meer afblaast (die zit nu dus net voor de gasklep dus achter de intercooler) dan mis ik gewoon luchtdruk. want mijn vacuum is wel ok. en mijn turbodruk is ook normaal.dus mijn wastegate werkt ook naar behoren (waar word eigenlijk die turbodruk gemeten?) Nu ga ik mijn valve dus verplaatsen naar de originele plaats (die sluit ik dus aan op de slang die naar de intercooler gaat want dat heb ik de vorige keer dus ook verkeerd gedaan, ik had hem op de slang gezet die van de luchtfilter af kwam en dan blaast hij natuurlijk helemaal niet af maar dat kwam omdat ik het allemaal effe niet meer kon volgen en heb ik dat perongeluk gedaan. als hij dan nog niet afblaast dan zit er nog 1 ding op, en dat is dat ik dan ergens tussen de turbo en mijn gasklep een lek heb zitten. tenminste dat lijkt mij dan de enigste reden dat hij niet afblaast. of zie ik de dingen nu te simpel?
Groeten

Freek
F.Wassink
2nd Gear member

Ik ben weer op nader onderzoek gegaan en heb mijn neus uitgebouwd om te kunnen zien of mijn intercooler wel goed zou zijn, er zijn geen slangen gescheurd en daar is dus ook niks mis mee. Na weer een proefrit (de zoveelste) merk ik dat mijn druk steeds hoger komt. Net niet in het rode en volgens mij wil hij wel in het rode schieten maar dan grijpt denk ik mijn wastegate in want dan zakt mijn druk naar het midden van het gele gedeelte. Kan mijn wastegate happeren of zou die module die de wastegate aanstuurd (dat ding waar al die slangetjes op zitten) aan het f*cken zijn.
Als ik in de eerste versnelling weg rij en ik hou de druk in het witte gedeelte dan blaast mijn valve wel af (met de lichtste veer dan) als ik overschakel.
Ra ra hoe politiepet.
Heeft iemand nog meer iedeeen of advies wat ik nog meer kan proberen.
T5Fred
3rd Gear member

F.Wassink schreef:dat ding waar al die slangetjes op zitten
Dat ding is je turbodrukregelventiel, zou dus heel goed kapot kunnen zijn.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
F.Wassink
2nd Gear member

ok, maar kan ik dit dan op een of andere manier uitzoeken zonder eerst een nieuwe te moeten kopen?
Groeten

Freek
T5Fred
3rd Gear member

Ik ben bang dat je nieuwe moet halen...........
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
F.Wassink
2nd Gear member

Daar ben ik weer,

Ik heb vandaag het hele luchtgebeuren van inlaat luchtfilter tot gasklephuis losgehaald. Ik heb alle vacuum leidingen gecontroleerd en alle slangen nagelopen op eventuele scheuren. Ik heb ook de stappenmotor gereinigd en gelijk een nieuw luchtfilter, verdeelkap en rotor gehaald. Ik heb ook alle stekkertjes losgehaald om te controleren of er ergens aanslag op zat. Heb geen rare dingen kunnen ontdekken. Alleen in de slang van de turbo zat iets of wat olie aanslag maar dat was ook te overzien aangezien de wagen al 200.000 km gelopen heeft verder heb ik dus niks kunnen ontdekken ik hoop dat als ik het weer in elkaar heb zitten dat het dan opgelost is (wat waarschijnlijk niet zo is). Maar het zint mij niet dat er in mijn turbo inlaat een haarscheur zit. wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn. (dit was al zo toen ik hem kocht). Volgende week ga ik naar biesheuvel autosport om mijn bolide na te laten kijken waarom mijn valve niet meer afblaast.
Verder heb ik vandaag ook maar gelijk mijn remklauwen rood gemaakt want ja hij stond toch op 4 bokken dus waarom niet.

Groeten

Freek
Funk
2nd Gear member

Laat die scheur even lassen, is een gietijzeren spruitstuk neem ik aan ?
F.Wassink
2nd Gear member

Hey Funk,

Ja maar aangezien het de turbo is ben ik bang dat het er toch op neer komt dat ik aan een andere turbo moet gaan denken. Ik bedoel, mijn vliegmachientje heeft al 200.000 km gelopen en dan mag er ook wel een keer een nieuwe op want ze hebben natuurlijk niet het eeuwige leven. helaas pindakaas.

Oh ja, welkom op dit forum. Ik zag dat je net nieuw bent hier.
Die camaro is wel een vette bak ja. Ik heb zelf een Cadillac fleetwood sixty special en een Lincoln Continental mark III gehad zijn ook erg mooie klassiekers maar zo groot he.
Groeten

Freek
Volvroem
2nd Gear member

welke kleur veer heb je gebruikt want ik ga vanmiddag de gele proberen.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Volvroem
2nd Gear member

hee ik ben er uit na een paar uur vogelen.

Heb het t stukje van de vacuumslangen aangepast.

ik zal je foto;s sturen als je dat wilt moet je mij maar ffkes mailen nando@ricer.nl
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.

If nothing breaks increase the boost
Marinus
4th Gear member

Hey??? Hij komt toch in het rode met de druk??? Dan is je turbo niet stuk hoor. Heb je je turboregelventiel wel goed aangesloten??? 3 slangetjes toch?

Anders, is er niet iemand van het forum bij wie het bij dezelfde wagen goed werkt, dat je heel ff het regelventiel uitwisseld en uitprobeerd. Wel ff met gekleurde tape de slangetjes en pijpjes markeren, want anders ben je het gegarandeerd vergeten.

Ik heb ook met een hele rare druk opbouw gereden, en toen hadden ze bij de garage gewoon de slangetjes verwisseld. Het reed erg zuinig, maar de drukopbouw sloeg nergens op. Slangetjes teruggewisseld, probleem opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”