Ik zit er over te denken om een Volvo V70 R aan te schaffen.
De vraag is waar ik allemaal op moet letten.
Het liefste wil ik een Automaat.
Zitten hier bijvoorbeeld nadelen aan ten opzichte van de handbak?
Al jullie advies is welkom

Bak is aangepast vanaf MY06.Marc Apeldoorn schreef: Als je een automaat wil dan moet je voor een MY2005 of later hebben, daar is de automaat versterkt, andere haldex bussen en heb je veel meer NM tot je beschikking, ook in de lagere versnellingen...
Heb hiervoor een V50 gehad en nu dus inderdaad een C30.Laguna-S60 schreef: Automaat heeft in de eerste 3 versnellingen 360nm en daardoor ook een 2sec langzamer naar de 100, persoonlijk zou ik ook voor een handbak gaan. Past veel beter bij de auto.
Voor de rest niks toe te voegen aan 'Lekkersnel' behalve dat ik er graag een onderhoudshistorie bij zou willen hebben, is belangrijk bij zo'n soort auto.
Ik zie dat je nu een C30 hebt, dus weet niet of je veel om de ruimte geeft... Maar wij hebben nog een S60R te koop staan![]()
fmgillis schreef: Moet ik ook nog op de kilometer stand letten.
Hoe is het met de levensduur van de motor ed.?
Er staan er namelijk een paar van rond de 300.000 km op.
Kan dit veel kwaad?
Liever natuurlijk lagere kilometers, maar meer scheelt aanzienlijk in de prijs.
Ter voorbeeld: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... &asrc=st|s
Bij dit exemplaar is iemand van t V70 forum wezen kijken, schijnt een auto in prachtige staat te zijn!Silver_R schreef:fmgillis schreef: Moet ik ook nog op de kilometer stand letten.
Kan dit veel kwaad?
Ik zou liever een R met een lagere km stand hebben.
De auto kan het met juist onderhoud wel aan maar je weet nooit hoe de vorige eigenaar/eigenaren er mee om is gegaan.
Ik ken deze auto en heb mijn twijfels daarover...Laguna-S60 schreef:Bij dit exemplaar is iemand van t V70 forum wezen kijken, schijnt een auto in prachtige staat te zijn!Silver_R schreef:fmgillis schreef: Moet ik ook nog op de kilometer stand letten.
Kan dit veel kwaad?
De auto kan het met juist onderhoud wel aan maar je weet nooit hoe de vorige eigenaar/eigenaren er mee om is gegaan.
Er is in ieder geval wel het één en ander aan het uitlaatsysteem "verfraaid" , dus in originele staat is deze zeker niet meer!eric vermeer schreef:Ik ken deze auto en heb mijn twijfels daarover...Laguna-S60 schreef:Bij dit exemplaar is iemand van t V70 forum wezen kijken, schijnt een auto in prachtige staat te zijn!Silver_R schreef: