Vraag aan C70 cabriolet eigenaren

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V70R-obert
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
Locatie: Groningen

Kan iemand mij vertellen waar je specifiek op moet letten bij het bezichtigen van een C70 cabriolet? Mijn voorkeur gaat uit naar een 2.0t of 2.4t in combinatie met een handgeschakelde bak uit de beginjaren '99/00/01. Afgelopen week heb ik in een t5 gereden, een fantastische motor maar voor ons gebruik (rustig een stukje toeren) niet echt nodig. Bij dit exemplaar sloot het dak ietwat scheef en met name schokkerig. Zijn er ook speciale uitvoeringen van dit model gemaakt in deze jaren? Alle advies is zeer welkom en hopelijk alvast bedankt hiervoor.
robert31
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01

Hallo,
Aankooptips voor de 'gewone' auto's zijn hier genoeg te vinden.
Specifiek cabriolet is idd natuurlijk de kap.
Openen en sluiten moet eigenlijk alleen op een vlakke ondergrond. Dus niet met 1 wiel op de stoep. De auto's torderen teveel dan. Als de kap niet goed loopt kan je deze laten kalibreren bij de dealer. Vaak alleen na een reparatie aan de sensoren oid. Heb ik nog nooit hoeven doen in 2 jaar,Verder is een cabrio bij schade gevoeliger voor onzichtbare verzwakking van de carrosserie. Ga er gewoon eens een paar rijden en je zal merken dat er verschil zal zitten in de hoeveelheid kraakjes. Ik heb er eens 1 gereden die behoorlijk vervormde tijdens de rit. Bleek er net achter de voorspatborden aan de onderzijde van de kokerbalken een vervorming te zien. die had dus serieus schade gehad te hebben. Bij mijn auto heb ik nu wel een brug geplaatst tussen de voorste veerpoten. Dat geeft mi wat meer stevigheid. Als je geen behoefte hebt aan veel vermogen voldoet een 2.0 prima. Er zijn mensen die menen dat een 2.4 of 2.5 minder lang mee gaan vanwege de te dunne cilinderwanden.
Verder weet ik ff niks cabrio specifiek te melden behalve hopen op mooi weer... ;-)
Gebruikersavatar
rifwachter
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15

En kijk ook goed of de ramen goed naar beneden gaan, niet scheef.

Bij het sluiten moet dit ook netjes aansluiten.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Gebruikersavatar
m.mulder
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.05.2008 - 21:25
Locatie: Huizen

Dag Robert.

Mooie plannen en een goed besluit om een C70 Cabriolet te kopen.

Laat ik nu net twee weken geleden een C70 hebben gekocht uit bouwjaar 2000 voor een bijzonder aantrekkelijke prijs.

Let op: Deze auto heeft bijna 300.000 km gelopen doch is subliem door de 1e eigenaar onderhouden. (Volvo garage)

Met bevriende Volvo-monteur de auto bekeken en beoordeeld. Hij adviseerde mij direct inpakken en meenemen.

Heb een Saab 900 Cabrio, Audi (80) Cabrio gehad...... Maar wat rijdt deze auto geweldig!!!! En het is " gewoon" een 2.0 liter Turbo met 163 PK. Meer dan voldoende. Lekker toeren zonder (te) veel brandstofgebruik en kunnen sprinten als het even (leuk natuurlijk) nodig is. Hij voelt veilig en zeer degelijk. Natuurlijk het torderen merk je wel. Maar dat kan ook niet anders met een auto van 4.70 meter.

ABS computer (kwaal) was stuk. Grote beurt was nodig. Rondom parkeerschade.
ABS in Oosterhout (hobbyman) laten repareren. (E195)
Grote beurt is grotendeels ZELF te doen. (E200, aan filters olie etc)
Auto staat nu bij de spuiter voor het spuiten van de motorkap en spatborden. (rond 6 a 700 euro) Volgend jaar achter aanpakken. Herkomst Amsterdam met rondom parkeerschade.
Gasklep (kwaal) was reeds vernieuwd. Te zien in onderhoudsboekje.
Airco werkte (koelde) niet naar behoren. (Kwaal deze auto) Doch ik had geluk. Na controle op lekken en hervullen (bedrijf in Nijkerk) was ik voor 50 euro klaar. Nog leuke velgen bij gezocht (Thor Black Crome) en auto is helemaal af. Ik ga zeker nog jaren mee blijven rijden. In de winter op stal (schorsen via site RDW) Geen belasting en verzekering. In het voorjaar weer uit de schuur en de weg weer op....

Kortom laat je niet misleiden door hoge kilometerstanden. Onderhoudsgeschiedenis is VEEL belangrijker!
Verleden: Volvo 240 / 850 / V70 / C70 2.0T convertible / Amazone B1.6 1960 / C30 1.8F Heden: Volvo V70 2.4T / C70 2.0T Cabrio
Gebruikersavatar
De_Duuc
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09

heb sins 4 maanden een C70 uit 2000 met 130.000 op de teller.
bevalt me goed op een paar kleine dingetjes na, meer last vd dealer dan van de auto zelf.

zit nog in de garantie en dat maakt een hoop goed, zijn allemaal kleine dingetjes die denk ik bij een auto van 13 jaar oud horen.
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 535
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Wij hebben de onze (T5 uit 2001) in 2005 gekocht, met toen 36.000 km op de teller. Sindsdien bijna 200.000 erbij gereden, met niets dan lof. Mijn vrouw wil-em nooit meer weg doen. Qua techniek naast het normale onderhoud (tot nu toe altijd bij Volvo dealers laten doen; niet de goedkoopste, wel altijd goed gedaan) een paar problemen gehad: stuurbekrachtigingspomp, computertje (als ik het zo mag omschrijven) van de automaatbak; voorwielophanging her en der wat zaken vervangen; en een achterveer die gebroken is. De passagierstoel leuning klapt niet meer naar voren. Twee luidsprekers hebben de geest gegeven. Nog op de originele uitlaat en accu, vorig jaar de dynamo vervangen. Nooit problemen gehad met de kap of de ramen. Hij rijdt verder heerlijk, relatief stil, de stoelen zitten uitstekend, ook achterin is goed te zijn voor volwassenen. Feitelijk rijdt de auto nog net zoals toen we hem kochten, toen hij feitelijk nog nieuw was, wat veel zegt over de kwaliteit.

Ik wil toch even pleiten voor de T5 motor. Als je het niet nodig hebt dan gebruik je de extra power niet en rijdt hij ook behoorlijk zuinig (1 op 11 gemiddeld met veel snelweg). Maar (1) het is af en toe erg leuk om de power wel te gebruiken, en (2) soms is het ook veiliger, bijv om in te halen.

Succes met de zoektocht, kandidaten goed checken en daarna rustig va genieten en wel onderhoud goed bijhouden, dan kan je er de miljoen km zeker mee halen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Veneficus
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
Locatie: Groningen

Ik heb die van mij 3 jaar geleden gekocht. Er zijn niet veel van dit type gemaakt, dus er is een grote kans dat de auto die je op het oog hebt geimporteerd is, zoals ook die van mij. Kijk dan heel goed naar tekenen van veroudering die niet zouden stroken met de kilometerstand, maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's.

Ik heb een gechipte 2.0, waardoor hij meer vermogen heeft dan de standaard 2.4 uitvoering, dus daar zijn ook nog opties. Een 2.0 is ook makkelijker te vinden dan een 2.4 , die populairder zijn.

Heel specifiek voor de cabrio: de staat van het dak. Je hoeft niet te schrikken van een paar slijtplekken, maar ze mogen niet door de tweede laag heen zijn. De tweede laag is namelijk de waterdichte laag. Verder blijft de kap heel lang goed. Voor de zekerheid kun je voordat je een auto gaat bezichtigen een cabriospecialist in de omgeving zoeken en 'm daar even laten beoordelen. Zelf heb ik 'm laten controleren toen ik begon te twijfelen met 3 slijtplekken, maar toen werd me verteld dat ie nog wel 10 jaar mee kon.
Let bij het dak ook goed op of hij aan de achterkant goed aansluit. Je mag tijdens het openen en sluiten ook geen luid tikkende geluiden horen. Enig gekraak van het doek dat aangespannen wordt kan voorkomen wanneer de achterkant aangetrokken wordt. Dat is normaal.
Naast het dak is het goed sluiten van de deuren/ramen erg belangrijk, omdat de auto geen stijlen heeft.

Succes!
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Waardevolle threat moderators. Maak maar 'sticky' voor mijn part! ;-)
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Veneficus
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 27.03.2010 - 16:43
Locatie: Groningen

O, nog een toevoeging: deze auto's hebben allemaal Dolby geluidsinstallaties, maar de Dolby decoder is een los kastje, welke er bij mij uitgehaald was. Daar kwam ik pas veel later achter. Je kunt dit checken door op het knopje voor Sound Mode te drukken. Daarmee moet je kunnen wisselen tussen normaal, 3CH en Dolby. Als dat niet gebeurt, dan mist de fysieke decoder of is de stekker los :P
Ik heb 'm overigens via dit forum nog kunnen krijgen voor een paar tientjes, dus wellicht is ie ook nog via eBay of zo te krijgen.
Gebruikersavatar
V70R-obert
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
Locatie: Groningen

Bedankt voor al jullie reacties. Wij gaan eerdaags naar Duitsland een paar exemplaren bekijken.
Gebruikersavatar
rifwachter
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15

Van de aanschaf van een goede cabrio ga je geen spijt krijgen!
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
midnight grey
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20.06.2013 - 10:24

Veel succes, ik heb nu ongeveer 2 maanden mijn eerste cabrio, een C70 2.0t uit 2001 (een aantal jaar terug geimporteerd uit Belgie). Ik was toch een beetje op slag verliefd toen ik ging kijken. Ik ga zelf altijd gewoon op m'n gevoel af bij de aankoop van een 2e hands auto of motor. Ik heb denk ik weer geluk gehad, want op een aantal dingen na die bij de aankoop al stuk waren (daarom kreeg ik behoorlijk wat van de prijs af) doet alles het perfect.
Een "oud"model C70 vind ik persoonlijk een van de meest mooie cabrio's/auto's. Ook met de kap dicht is hij bruut, lang, laag en breed.
Czeventig
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39

midnight grey schreef: Een "oud"model C70 vind ik persoonlijk een van de meest mooie cabrio's/auto's. Ook met de kap dicht is hij bruut, lang, laag en breed.
En zo is 't
C70 T5 Convertible
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Afbeelding
Need I say more?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”