Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
zakraket
4th Gear member

Het is hier erg stil....het forum is ook wel érg traag geworden na de crash :(

Noten, waar kan ik ook al weer die veilige optie vinden om de schermresolutie te verhogen? Ik heb nu ook ADWlauncher en zo en het past idd niet echt mooi zo
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Pvdveen
2nd Gear member

zakraket schreef: Het is hier erg stil....het forum is ook wel érg traag geworden na de crash :(

Noten, waar kan ik ook al weer die veilige optie vinden om de schermresolutie te verhogen? Ik heb nu ook ADWlauncher en zo en het past idd niet echt mooi zo
Voor het aanpassen van de resolutie kan je onderstaande aanwijzingen gebruiken.
http://forum.xda-developers.com/showpos ... tcount=743

Het forum is erg snel maar je moet wel even in stellen dat je cookies wil gebruiken.
ga naar my control panel => settings => subscriptions and unread post => Method of displaying unread posts => selecteer cookies. En je vliegt were door de postings. :D
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
Pvdveen
2nd Gear member

Ik heb ook adw geïnstalleerd.
Maar nu werkt in dezer de knoppen op het stuur forward en back knoppen niet meer.

heeft iemand hier ook last van, of een oplossing?

Voor het geluid probleem met TOMTOM heb ik geprobeerd om met soundabout het juiste audio kanaal in te stellen. Maar helaas geen succes.
Dus voor navigatie weer terug naar Copilot. Ingesteld op UK engels. Aanwijzingen zijn nu in het engels incl straatnamen. De straatnamen klinkt niet mooi maar de aanwijzingen zijn wel goed te verstaan. En copilot ziet er ook goed uit op het scherm. Daarnaast zijn de aanwijzingen gewoon op tijd.
Volvo / Parrot moet de speciale parrot tts eigenlijk gewoon update met een goede nederlandse stem. Ik ga Parrot hier een mail oversturen.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
RichieB
6th Gear member

AWD Launcher werkt prima met de knoppen op het stuur, alleen zit er op het stuur alleen Up en Down (scrollwheel). Dus opzij kan je niet. De Forward en Back knoppen zijn voor de media bediening, en hebben niets met de launcher te maken. Als je een andere mediaspeler installeert kan die de media knoppen overnemen ook al is die app niet gestart. De meeste mediaspelers sturen het signaal van de knoppen niet door naar de volgende app, ook al draait de app zelf niet. De oplossing is: kies een mediaspeler die je wilt gebruiken en deinstalleer alle anderen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Pvdveen
2nd Gear member

RichieB schreef: AWD Launcher werkt prima met de knoppen op het stuur, alleen zit er op het stuur alleen Up en Down (scrollwheel). Dus opzij kan je niet. De Forward en Back knoppen zijn voor de media bediening, en hebben niets met de launcher te maken. Als je een andere mediaspeler installeert kan die de media knoppen overnemen ook al is die app niet gestart. De meeste mediaspelers sturen het signaal van de knoppen niet door naar de volgende app, ook al draait de app zelf niet. De oplossing is: kies een mediaspeler die je wilt gebruiken en deinstalleer alle anderen.
Het probleem met de forward en backknoppen is pas begonnen toen ik awdlauncher heb geïnstalleerd. Ik heb verder geen andere audio players geïnstalleerd. gebruiken de meegeleverde deezer app. Zal wad nog eens de-installeren en kijken wat er gebeurd.
santu001
4th Gear member

Ik heb dat probleem ook met de SCT Default music player. Dat heeft ook te maken met de rare manier hoe de USB en andere intends gebruikt worden binnen SCT en enigszins buiten Android om. Het lijkt op een shell binnen een shell. Enigszins logisch, want de back en forward knoppen bedienen bij mij nu mijn Player Pro speler, die als normale Android app is geïnstalleerd. Ook werkt audio binnen USB music pas als ik Player Pro echt uitzet en geen audio-focus opeist.
Laatst gewijzigd door santu001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
noten093
2nd Gear member

Pvdveen schreef: Ik heb ook adw geïnstalleerd.
Maar nu werkt in dezer de knoppen op het stuur forward en back knoppen niet meer.

heeft iemand hier ook last van, of een oplossing?

Voor het geluid probleem met TOMTOM heb ik geprobeerd om met soundabout het juiste audio kanaal in te stellen. Maar helaas geen succes.
Dus voor navigatie weer terug naar Copilot. Ingesteld op UK engels. Aanwijzingen zijn nu in het engels incl straatnamen. De straatnamen klinkt niet mooi maar de aanwijzingen zijn wel goed te verstaan. En copilot ziet er ook goed uit op het scherm. Daarnaast zijn de aanwijzingen gewoon op tijd.
Volvo / Parrot moet de speciale parrot tts eigenlijk gewoon update met een goede nederlandse stem. Ik ga Parrot hier een mail oversturen.
Goed bezig. Ik vind Copilot ook een topper en heb hem er op staan. Kan je het noemen van straatnamen niet uitzetten? Kan het nergens vinden. Als er een TTS update komt ga ik switchen. Maar ik gebruik nu nog steeds IGO. Ik heb de dagkleuren op nacht gezet en ben zeer tevreden nu. Hij boot bij mij ook meteen. Dan werkt het allemaal vrij rap.
Ik had de wagen naar de dealer gebracht om het stofzuigergeluid vd waterpomp weg te krijgen. Konden ze niet. Ook waren daarna al mijn settings van Torque naar standaard gezet... De volgende keer zet ik mijn lock screen aan. :sleep:
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
noten093
2nd Gear member

zakraket schreef: Het is hier erg stil....het forum is ook wel érg traag geworden na de crash :(

Ja sorry was even erg hectisch op de zaak... Af en toe even een sprintje trekken om weer wat reserves op te bouwen. Je bent er al uit toch?

Ik heb me even verdiept in Bearlock vergrendelingsysteem van je schakelbak. Dan kan hij vrijwel niet meer gestolen worden. Iemand ervaring mee? Ik ben als de dood dat ze mijn auto pikken. Hoe zit het met je kenteken als ze hem stelen en je moet een nieuwe? Ben je dan je 0% bijtelling kwijt?
2017 [bcolor=#000000]Volvo T8 Hybride Inscription Pearl White Full Options Virgin 407PK[/bcolor]
2013 Volvo MY14 V60 PIH RICA Tuned 325PK + hacked SCT
2009 BMW X5 35D M Tuned 350PK
...
Ooit begonnen met een gouden Opel Manta met witte letters op de banden... :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Gelukkig is dat al een paar dagen niet meer het geval.
Iedereen die de instructies gelezen heeft, heeft dat zelf meteen kunnen instellen.
Inmiddels hebben we dat centraal geregeld en is het forum sneller dan ooit.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Poni
3rd Gear member

Kurt schreef:
Graag gedaan, volg de link en ga eens kijken onder connectiviteit.
Het is ook hier dat de SCT moet gaan updaten (als je dealer dit al niet voor je doet).
http://www.parrot.com/nl/support/sensus-connected-touch
Kurt, dank voor de link.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Bluesbroeder
3rd Gear member

RichieB schreef: AWD Launcher werkt prima met de knoppen op het stuur, alleen zit er op het stuur alleen Up en Down (scrollwheel). Dus opzij kan je niet. De Forward en Back knoppen zijn voor de media bediening, en hebben niets met de launcher te maken. Als je een andere mediaspeler installeert kan die de media knoppen overnemen ook al is die app niet gestart. De meeste mediaspelers sturen het signaal van de knoppen niet door naar de volgende app, ook al draait de app zelf niet. De oplossing is: kies een mediaspeler die je wilt gebruiken en deinstalleer alle anderen.
Ik heb mijn AWD launcher zo ingesteld dat de snelkoppelingen die ik veel gebruik rechts zitten, dus niet standaard onderaan. Hierdoor kan ik met scrollwiel eenvoudig deze snelkoppelingen selecteren, werkt perfect! :D
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
RichieB
6th Gear member

Yep, heb ik ook gedaan. Werkt aardig. Het enige nadeel is dat als je parkeersensoren aangaan, je het zicht op deze rij icoontjes wordt ontnomen. Helaas kan AWD deze rij niet links zetten.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
zakraket
4th Gear member

Ik heb het anders: bij mij zie ik in ADW launcher boven de zoekknop (microfoontje), onderin een button die mij alle apps liet kiezen. Ik heb 5 kolommen en 3 rijen in ADW-homescreen. De microfoon staat (toevallig) boven de 2e rij. Als ik naar beneden scroll gaat ie van microfoon langs de 2e kolom naar beneden (3 icoontjes) naar de button. De button onderin staat in het midden onder de 3e kolom. Als ik vervolgens naar boven scroll gaat ie nu over de 3e/middelste rij naar boven, langs 3 andere icoontjes dus!
Ik kan hierdoor 6 apps starten met het scrollwiel :) en géén last van het parkeervenster.
Heb het niet bewust zo ingesteld, maar ik vond het zo wel handig uitkomen.

Forum is idd snel nu
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
santu001
4th Gear member

Om een of andere reden zoek ik wel steeds naar cursor links of rechts op mijn stuur... :-)

Ik doe eigenlijk alles met touch. Dat is wel het voordeel van ADW. Alles zo instellen en indelen dat het voor jou vertrouwt en handig is. ;-0
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
zakraket
4th Gear member

Ja, is jammer dat dat er niet op zit. Maar ik ben echt heel tevreden nu met SCT, met Tasker, ADW, Googlenav en Google-voicsearch. Dat is eigenlijk nog het enige dat ik er mee gedaan heb.

Ik zoek eigenlijk nog een goede kilometerregistratieapp. Copernicus (wat ik voorheen gebruikte) lijkt niet goed meer te werken (en roteert ook niet in SCT), en veel andere apps werken of te onhandig of missen een paar kleine essentiele zaken om goed genoeg te zijn of hebben juist teveel features.
"Ritmeter" lijkt een aardige kandidaat. Niet mooi, maar dat hoeft ook niet echt.
Drivekeeper lijkt heel simpel te werken (nog geen testgelegenheid gehad) maar mist bijv. de mogelijkheid om een startkilometerstand in te voeren.
KM registratie is niks: het duurt al >20sec om het prog op te starten terwijl er nog geen data inzit. De eerste rit die ik reed had ie al gemist.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
santu001
4th Gear member

Dat roteren kun je vast zetten met bijv. rotation control, maar dat zal dus niet de enige beperking zijn van Copernicus.
Zelf gebruik ik die apps niet, dus heb niet echt suggesties.
Mvg. Claudio,

zakraket
4th Gear member

Die app roteert uberhaupt niet. Ik weet niet wat er gebeurt als je dat forceert met zo'n app als rot.control? Maar ik heb ook al problemen om de kilometers te syncen met de webaccount dus ik denk dat Copernicus zo'n beetje EOL is.
kissyfur
3rd Gear member

Wat onhandig dat het specifieke SCT GPS topic op slot zit.

Nouja.. misschien kan iemand hier me helpen. Ik heb sinds nov 9000km zonder gps problemen gereden maar sinds gisteren heb ik ineens geen gps fix meer. Ik sta in de zee, en sinds vandaag staat boven in het scherm dat de gps niet ingeschakeld is. Er zit een knopje 'inschakelen' naast maar daar kan ik niet op drukken, er gebeurt dan niks.

Iemand een idee?
Autozoeker
5th Gear member

Welke gps firmware heb je? Met een van de oudere was er een probleem met het updaten van je firmware.
Get!em
3rd Gear member

Klinkt inderdaad als het GPS update probleem, of de niet geupdate firmware. Ga bij je dealer langs en vraag om vervanging.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”