Automotive News Europe
January 21, 2014 06:01 CET
DETROIT -- Hakan Samuelsson, CEO of Volvo Car Corp., said Volvos produced in China could be exported to the United States "fairly quickly."
Speaking at the Automotive News World Congress, Samuelsson, 62, would not give a target date. But he said Volvo is in a unique position to use China as a manufacturing and export base because it is owned by China's Zhejiang Geely Holding Group, which purchased Volvo from Ford Motor Co. in 2010.
Volvo already produces the S60 compact sedan in China in its first factory there, he said.
Samuelsson said he doesn't expect consumers to react negatively to the notion of a Volvo produced in China. U.S. consumers, he said, already are accustomed to sophisticated products such as smartphones coming from Chinese factories.
At last week's Detroit auto show, Samuelsson said the automaker could begin to export Chinese-built vehicles to the U.S. in an effort to insulate the company from dollar-Euro currency swings and rely on the more stable relationship of the dollar to the yuan.
China production boost
The V40 hatchback replacement also will be produced in China -- and possibly in Europe -- when it is replaced in the next few years using a new platform being developed jointly with Geely.
That platform, called the compact modular architecture, will underpin small cars for Volvo and Geely, Samuelsson said.
U.S. Volvo dealers are lobbying for the V40 and a crossover off the same platform. The smaller models would give Volvo an entry in a premium segment that has proved very successful for German brands.
By developing the V40 with Geely, "We can share component and transmissions and axles and lower cost," Samuelsson said.
"It is an example of how we can use an open and honest connection with China. It is one company. We are the only ones that can do that in China."
Samuelsson said joint development and production of a small car with Geely is no different from the numerous other partnerships formed between other automotive companies.
And exporting a Chinese-made vehicle "will happen fairly quickly in the Volvo group, but it has to be a process that you discuss with your dealers and sales group," he said. "We are the only ones who can think of using the factories for export, which we will be doing."
Volvo has an assembly plant in the southwest Chinese city of Chengdu. An engine plant in the north Chinese city of Zhangjiakou began production late last year, and a second vehicle assembly plant in the northeast of China will begin making vehicles this year.
http://www.autonews.com/
Volvo could bring China-built vehicles to U.S. 'fairly quickly'
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
En naar Europa dan ook blijkbaar.
De opvolger van de V40 zal in China worden geproduceerd en "mogelijk" in Europa.
Dat wordt zweten voor Gent en Gothenburg.

De opvolger van de V40 zal in China worden geproduceerd en "mogelijk" in Europa.
Dat wordt zweten voor Gent en Gothenburg.

Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Volgens mij heeft er zeer recent iemand iets geschreven over managers en zéér verrassende zaken...........
Rob

Rob
Laatst gewijzigd door gsx750r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Ik denk dat er een paar elementen niet goed aangegrepen zijn in dit artikel.
-De S60 gebouwd in Chendu is de long base versie van het P3 platform, hier is de lijn ook op afgestemd, Reg. S60 bouwen zou daarom een zware ombouw vergen waardoor ook de capaciteit van het Chinees hoofdproduct kleiner wordt.
-Op zeer korte termijn wil men de XC60 bouwen in China, hierdoor wordt deze 25% goedkoper in verkoopprijs voor de markt daar. In 2013 zijn er bij ons 114000 XC60 gebouwd, wij hebben een capaciteit van 280000 en er zijn 253000 Volvo's gebouwd in Gent dit jaar.
Daardoor word er zeer efficiënt geproduceerd in Gent wat een plus is voor ons. Slechts 18.2% van de in Gent geproduceerde Wagens gaat naar de VS die kunnen in het dollarverhaal wel worden gebouwd in China.
-Een verandering van productiedraagvlak zou deze wagens hier duurder maken (10% is een aannemelijk cijfer) wat niet past in de strategie.
Europa is de centrale markt waar men kleine modellen verkoopt, deze produceren (en ontwikkelen) buiten Europa is daarom ook geen optie.
(2 weken geleden is men in Maleisië begonnen met de bouw van kleine oplages V40, eerder werden er bij ons body's gespoten, in een container geplaatst en verscheept om de eindassemblage te doen)
Ik denk dus dat produceren in Europa nog steeds een houvast heeft, en 800.000 wagens verkopen in 2020, dat moet lukken als we deze koers blijven volgen.
Tot slot:
Ik wil ook nog even laten weten dat in 2013 109000 V40(CC) gebouwd zijn in Gent, Dik 10% meer dan de Mercedes A-klasse, daar zijn we best fier op.
Ik hoop stilletjes dat de Engineering in Zweden die 4 gram CO2 er nog afkrijgen, dat is een kritiek puntje op het moment.
S60L


S60

-De S60 gebouwd in Chendu is de long base versie van het P3 platform, hier is de lijn ook op afgestemd, Reg. S60 bouwen zou daarom een zware ombouw vergen waardoor ook de capaciteit van het Chinees hoofdproduct kleiner wordt.
-Op zeer korte termijn wil men de XC60 bouwen in China, hierdoor wordt deze 25% goedkoper in verkoopprijs voor de markt daar. In 2013 zijn er bij ons 114000 XC60 gebouwd, wij hebben een capaciteit van 280000 en er zijn 253000 Volvo's gebouwd in Gent dit jaar.
Daardoor word er zeer efficiënt geproduceerd in Gent wat een plus is voor ons. Slechts 18.2% van de in Gent geproduceerde Wagens gaat naar de VS die kunnen in het dollarverhaal wel worden gebouwd in China.
-Een verandering van productiedraagvlak zou deze wagens hier duurder maken (10% is een aannemelijk cijfer) wat niet past in de strategie.
Europa is de centrale markt waar men kleine modellen verkoopt, deze produceren (en ontwikkelen) buiten Europa is daarom ook geen optie.
(2 weken geleden is men in Maleisië begonnen met de bouw van kleine oplages V40, eerder werden er bij ons body's gespoten, in een container geplaatst en verscheept om de eindassemblage te doen)
Ik denk dus dat produceren in Europa nog steeds een houvast heeft, en 800.000 wagens verkopen in 2020, dat moet lukken als we deze koers blijven volgen.
Tot slot:
Ik wil ook nog even laten weten dat in 2013 109000 V40(CC) gebouwd zijn in Gent, Dik 10% meer dan de Mercedes A-klasse, daar zijn we best fier op.
Ik hoop stilletjes dat de Engineering in Zweden die 4 gram CO2 er nog afkrijgen, dat is een kritiek puntje op het moment.
S60L


S60

Laatst gewijzigd door TomXC60 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic