V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
spacewagon
3rd Gear member

Vandaag voor de tussencheck gebracht van 30.000 kilometer. Vanaf de volgende beurt laat ik de tussencheck uit de computer halen. Dan hoef ik tenminste niet zo ontzettend vaak naar de dealer toe voor niets. Verder is gebeurd:

- Lichtupgrade
- Lane Keeping nagekeken
- Resonantie voorportier bij luide muziek verholpen
- Achterklep sluit zwaar: nagekeken en beetje gesmeerd
Mijn V40: D2 Summum
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Praveen schreef: Maar vind de V40 nog steeds vele malen beter rijden dan de Golf.
En ook vele malen mooier dan de golf ;)
Laatst gewijzigd door dbt op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
jaapiov40
Starter

Ik rij mijn V40 nu ongeveer een jaar en er staat inmiddels 65.000 km op de teller. Heerlijke auto!
Zijn er meer mensen waarbij rond de 65.000 km alle remschijven en blokken al vervangen moesten worden? Ze waren al blauw aangelopen!
D2
3rd Gear member

jaapiov40 schreef: Ik rij mijn V40 nu ongeveer een jaar en er staat inmiddels 65.000 km op de teller. Heerlijke auto!
Zijn er meer mensen waarbij rond de 65.000 km alle remschijven en blokken al vervangen moesten worden? Ze waren al blauw aangelopen!
Ik verwacht de 60k ergens in maart aan te tikken, dus daar kan ik nog niks over zeggen. Maar 65k lijkt mij erg vroeg. Bij mijn vorige auto -een hybride die door het regeneratiesysteem wellicht wat minder op de schijven remde- zijn ze bij 125.000 vervangen...
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Kurt1975
4th Gear member

jaapiov40 schreef: Ik rij mijn V40 nu ongeveer een jaar en er staat inmiddels 65.000 km op de teller. Heerlijke auto!
Blokken kan ik inkomen, maar schijven? Die zouden een heel stuk langer moeten meegaan!
Hoe rem jij? Van 200 km/uur naar 0 in noodstop?
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
jaapiov40
Starter

Kurt1975 schreef:
Blokken kan ik inkomen, maar schijven? Die zouden een heel stuk langer moeten meegaan!
Hoe rem jij? Van 200 km/uur naar 0 in noodstop?
Ja, ik stond er zelf ook van te kijken. Nou rij ik wel stevig door, maar heb hiervoor een VW Polo BM gereden waar na 140.000 km alleen de blokken een keer vervangen zijn. Geen grote rem-acties van 200 - 0! Blauw aangelopen schijven zagen ze alleen bij Politie Volvo's aldus de dealer.
Laatst gewijzigd door jaapiov40 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Timmy
3rd Gear member

Ik heb met de V40 inmiddels de 80k beurt achter de rug maar de remschijven en blokken zijn bij mijn weten niet vervangen. Heb ook niet gezien dat ze blauw waren aangelopen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
zakraket
4th Gear member

Mijn Volvo stond vandaag bij de dealer om te kijken of ze de waaier van vocht kunnen verhelpen die altijd achterblijf als de linkerwisser de teruggaande slag maakt. Het lijkt erop dat dit vocht zich ophoopt in het bevestigingsblokje en dan eruitwaait (over mijn ruit) als de ruitenwisser teruggaat naar horizontaal en als de rijsnelheid zo'n beetje 60+ is. Tijdens regen heb ik nooit goed zicht, behalve als de wisser héén gaat.
Andere wissers en vloeistof aanvullen hielp niet (was ook niet verwacht). Probleem ligt nu bij Volvo...

Maar ik constateerde iets anders: de motorkap was open en links en rechtsboven in de hoek zitten kleine compartimentjes en die zaten helemaal vol met bladeren. Ik haal die bladeren weg, blijkt in ieder geval onder de linker een soort van kussentje (recht weet ik niet meer) tussen de carosseriedelen te zitten en daar stond gewoon een klots water op, of liever gezegd, zeker een handvol modder. En ik ben niet het terrein in geweest...
Dit lijkt mij geen goede oplossing: zowieso blijft dat kussentje zeiknat (t lijkt wel een spons?) en zit daar dus de hele dag een vochige modderige zooi tussen die panelen geklemd. Dat is toch vragen om roest of dergelijke problemen?

Wat is hier de juiste methode om dit schoon te houden? Met een gieter (geen hogedruk!) water door dat compartiment gieten en ondertussen dat kussentje schoonvegen?
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
patvdberg
2nd Gear member

zakraket schreef: Mijn Volvo stond vandaag bij de dealer om te kijken of ze de waaier van vocht kunnen verhelpen die altijd achterblijf als de linkerwisser de teruggaande slag maakt. Het lijkt erop dat dit vocht zich ophoopt in het bevestigingsblokje en dan eruitwaait (over mijn ruit) als de ruitenwisser teruggaat naar horizontaal en als de rijsnelheid zo'n beetje 60+ is. Tijdens regen heb ik nooit goed zicht, behalve als de wisser héén gaat.
Andere wissers en vloeistof aanvullen hielp niet (was ook niet verwacht). Probleem ligt nu bij Volvo...
Zou je jou bevindingen willen posten, ik heb precies hetzelfde. Die van mij gaat volgende week voor de 20.000 beurt namelijk.
V40 MY14 - D2 R-Design | Business pack pro | Winterline | Keyless Start |
zakraket
4th Gear member

Dan moet je dat melden. Het ligt nu bij Volvo omdat ze het niet opgelost kregen. Als meer mensen dit probleem melden dan komt Volvo er achter of het een structureel probleem is of niet. Ik denk zelf dat het gewoon een constructieprobleem is: toen ik op de bijrijderstoel zat kon ik duideijk zien dat het water uit de linkerkant van dat blokje sproeide.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
D2
3rd Gear member

zakraket schreef: Mijn Volvo stond vandaag bij de dealer om te kijken of ze de waaier van vocht kunnen verhelpen die altijd achterblijf als de linkerwisser de teruggaande slag maakt. Het lijkt erop dat dit vocht zich ophoopt in het bevestigingsblokje en dan eruitwaait (over mijn ruit) als de ruitenwisser teruggaat naar horizontaal en als de rijsnelheid zo'n beetje 60+ is. Tijdens regen heb ik nooit goed zicht, behalve als de wisser héén gaat.

Maar ik constateerde iets anders: de motorkap was open en links en rechtsboven in de hoek zitten kleine compartimentjes en die zaten helemaal vol met bladeren. Ik haal die bladeren weg, blijkt in ieder geval onder de linker een soort van kussentje (recht weet ik niet meer) tussen de carosseriedelen te zitten en daar stond gewoon een klots water op, of liever gezegd, zeker een handvol modder. En ik ben niet het terrein in geweest...
Dit lijkt mij geen goede oplossing: zowieso blijft dat kussentje zeiknat (t lijkt wel een spons?) en zit daar dus de hele dag een vochige modderige zooi tussen die panelen geklemd. Dat is toch vragen om roest of dergelijke problemen?

Wat is hier de juiste methode om dit schoon te houden? Met een gieter (geen hogedruk!) water door dat compartiment gieten en ondertussen dat kussentje schoonvegen?
De ervaring met de ruitenwissers herken ik, heb dit ook al eens gemeld en toen heeft de garage naar eigen zeggen de wisserbladen vervangen. Hielp niks. Ik ben dus erg benieuwd wat jouw garage gaat doen!

Wat betreft de bladeren, dat is mij ook al eens opgevallen. De V40 heeft nogal een diepe inham tussen voorruit en bovenkant motorkap, veel dieper dan bij bijvoorbeeld mijn vorige auto. Ik woon in een drukke stad en ik parkeer eigenlijk nooit onder een boom. Toch vind ik ook complete struikgewassen terug in die hoekjes links en rechts. Wat ik gewoon doe is dat rubberblok even van z'n plaats halen en dan daaronder en er omheen alles goed schoon en droog maken.

Vorige auto's:
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
zakraket
4th Gear member

Mijn garage gaat op Volvo nederland wachten. Als jij je probleem nogmaals aanmeldt bij de dealer dan wordt er ws. eerder iets aan gedaan.

Dat rubberen ding kun je er dus uit halen? Omhoog trekken of zo?

Mijn auto staat ook nooit onder een boom 6 dagen per week voor mijn deur (ik rij niet veel). In een omtrek van 500m staat er één boom (in mijn tuin) en toch zat het links én rechts helemaal vol blad (en daaronder een behoorlijke hoeveelheid modder). Raadselachtig?
Ik vind dit wel een probleem: als je dit niet bijhoudt dan kun je toch wachten op carosserieproblemen op die plekken? De garagemonteur zei dat ze het wel schoonmaken met een stofzuiger bij een beurt, maar ja...die blubber die ik er gisteren in vond krijg je er met een stofzuiger niet uit. Dan blijft het dus gewoon zitten. En met zoveel rotzooi wordt het daar ook niet meer droog. Ik begrijp dat die rubbers de rommel uit de diepere spelonken houden, maar hadden ze niet beter een roosterje kunnen maken over dat gat of zo?
Nou ja, ik weet het nu, zal het maar netjes bijhouden.
JustinK
2nd Gear member

reingraat schreef: @JustinK

Ik stelde deze vraag destijds voor een collega, hij had ook zo'n kledinghanger, ik zal eens vragen of het inmiddels gelukt is.

(Ik gooi mn jas altijd gewoon op de achterbank. )
@Reingraat: Heb je al een update? Of heeft iemand anders nog ervaring met het verwijderen van de hoofdsteun van de voorstoelen om een kledinghanger te kunnen plaatsen?
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
D2
3rd Gear member

zakraket schreef: Dat rubberen ding kun je er dus uit halen? Omhoog trekken of zo?
Ja, de uiteindes van die rubberen vuilstopper liggen er gewoon los in, dus die kun je omhoog trekken.

Vorige auto's:
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Rebourne
Starter

@ justinK : Ik weet het niet bij de v40 maar bij de v50 kon je als je op de achterbank zat en je voelde in de rugleuning van de bestuurderszetel, kon je 2 'knoppen' voelen en als je deze indrukte kon je de hoofdsteun eraf halen. Deze zitten verscholen en vallen dus niet op. Eigenlijk per ongeluk gemerkt.

M.v.g stijn.
zakraket
4th Gear member

Vandaag bij het poetsen een plek gevonden op mijn achterbumper, op de rand van het verdiepte kentekengedeelte. Stuk lak eraf dus nu een pikzwarte plek op mijn maagdelijk witte bumpers. Oorzaak totaal onbekend. Schade zal ws. 150 euro zijn (plaatselijk spuiten) + herstellen van de protech-laag.
Als ik het op de verzekering opgeef zak ik voor dit kleine schadebedrag 5 trappen terug en dan heb ik ook nog eigen risico...dat wordt dus zelf dokken. Er zal wel iemand tegen de bumper hebben gezeten :( of iets tegen mijn auto hebben gegooid (lag een blikje naast vandeweek). Wat een @*#()FDSHJK

Ik kreeg die rubberen inzetstukken niet zo gemakkelijk uit het motorruim? Daar moet ik nog eens naar kijken.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
zakraket
4th Gear member

Och wel ja, vanavond heeft weer iemand mijn bumper aangereden, en nu over 30cm schaafplekken tot op het spatbord. Geen briefje uiteraard...k had de auto speciaal op een niet drukke plek weggezet en toen ik terugkwam liep ik nog om de auto heen - just in case - aan die kant maar ik zag niks in het donker. Pas verderop bij het tanken zag ik de nieuwe schade, en natuurlijk toen ik terug kwam was de dader gevlogen. Golfje, groen, dat weet ik nog. Kenteken niet genoteerd want ik had de schade niet gezien.
Wat een kloothommels zijn er toch!
automaiti
2nd Gear member

Ook meegemaakt. Schaafplek links achter. Een kloothommel man/vrouw die niet kan in/uitparkeren. Tuig en geen berichtje achterlaten. Schijtziek word je daarvan.
Laatst gewijzigd door automaiti op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Cavallino
4th Gear member

Heb ik ooit 2x achter elkaar met mijn Alfa gehad, nota bene in een afgesloten (prive) parkeergarage met aangewezen plekken. De lak van de eerste reparatie was nog niet droog of er zat aan dezelfde kant weer een lange deuk in (voorscherm, portier, zijkant achter). Beide keren dader onbekend. Ik denk nog steeds dat het gasten van mijn toenmalige parkeerburen waren, maar zij ontkenden en ik kon het niet bewijzen. Berichten als hiervoor brengen deze weggestopte frustratie weer aan de oppervlakte! Dus ik voel met je mee!
Laatst gewijzigd door Cavallino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ervaring van mijn zijnde na 2 uur in een V40 D2 gereden te hebben:

- Stuur kraakt/loopt tegen iets aan bij het draaien
- Veel meer rammels en kraakjes dan in onze S60
- High Performance geluidsinstallatie is van mindere kwaliteit
- Motor (D2) is veel stiller
- Elegance in Contrast mode rijdt het lekkerst