Beste forum leden,
Naast een mooie Volvo C70 uit 2003 heb ik een Volvo XC70 van januari 2002 met motortype B5244T3, in 2009 geïmporteerd uit Zweden, met bijna 300.000 km op de teller. Twee heerlijke auto's! Bij aanschaf van de XC70 in 2009 is de automaat volledig gereviseerd en in maart 2013 is de tussenbak gereviseerd. Enkele weken geleden zijn mijn zonen op weg naar de wintersport gestrand in Duitsland met oliedruk problemen en een metaalachtig ratelend geluid. De auto is teruggebracht naar mijn garage (geen Volvo dealer), die mij gisteren heeft verteld dat de motor helaas iets te lang zonder olie heeft gereden, waardoor in ieder geval de oliepomp, 5e cilinder en de turbo stuk is. Advies garage: op zoek naar een ruil-/revisiemotor (of een andere auto natuurlijk ...).
Omdat de XC70 ons verder prima bevalt wil ik een motorrevisie overwegen. Een zwager van mij noemde garage Hans Saris in Valburg als alternatief, een 4x4 autobedrijf met de XC70 als specialiteit. Heeft iemand ervaringen en/of adviezen m.b.t. een motorrevisie van de XC70 en/of de diensten van garage Hans Saris? Eventuele reacties graag (ook) naar mijn mailadres: h.bosch21@chello.nl.
Vast bedankt voor eventuele reacties!
Henk Bosch
Ugchelen (Apeldoorn)
Ervaringen met motorrevisie XC70?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Wat is het verschil in prijs tussen een blok van de sloop (Denk aan Rima.nl) en een revisie?
Verschil is wel helder, na revisie heb je een blok wat qua waarden feitelijk weer nieuw is.
Wegen de kosten op tegen de dagwaarde of eventuele vervanging?
Zo maar, een paar punten van overweging
Verschil is wel helder, na revisie heb je een blok wat qua waarden feitelijk weer nieuw is.
Wegen de kosten op tegen de dagwaarde of eventuele vervanging?
Zo maar, een paar punten van overweging
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant