Hi guys
Ik wilde net vertrekken maar ik kan de sleutel niet omdraaien. Stuurslot staat niet erop, kan stuur draaien. Lampen gaan aan, kan dus een stukje omdraaien maar niet helemaal. Hoe kan dit nu? Iemand een idee? help?
Sleutel niet om kunnen draaien
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik gok dat het een V70 is.. Mijn S60 had hetzelfde, heeft me uiteindelijk een nieuw contactslot gekost. 300 euro verder bij de dealer. Heb het hier wel vaker voorbij zien komen bij deze auto's.JeroenSpock schreef:Als iedereen nou eens in zijn onderschrift zou zetten wat voor auto hij/zij heeft, dan hoef je er ook niet steeds om te vragen na zo'n bericht...
Wat nog wel werkte was de sleutel een beetje verder in het slot drukken of stukje terug trekken en dan draaien. sleutel 1 of 2 maakte geen verschil.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
Oeps sorry je hebt gelijk.... Volvo V70.
Kan het niet te maken hebben met het alarm ofzo? Ik lees over grafietpoeder, beetje kracht etc Maar het is zo vreemd dat je dus wel tot I komt en niet verder....
Ik zit nog in het buitenland ook en het is deze periode al de 3e keer dat die shit volvo me in de steek laat. Ik word er moedeloos van. Had ik mijn oude 850 nog maar. Boe
edit: ik mag niet shit volvo schrijven van iemand, maar ik legde al uit dat als je 6 weken ergens in de rimboe zit en 3 keer langs de weg staat, dat je dan niet meer zo blij bent. Zeker niet omdat het elke keer in de UK mis lijkt te gaan. Sorry daarvoor. Volvo is leuk maar dit exemplaar dus even niet.
Kan het niet te maken hebben met het alarm ofzo? Ik lees over grafietpoeder, beetje kracht etc Maar het is zo vreemd dat je dus wel tot I komt en niet verder....
Ik zit nog in het buitenland ook en het is deze periode al de 3e keer dat die shit volvo me in de steek laat. Ik word er moedeloos van. Had ik mijn oude 850 nog maar. Boe
edit: ik mag niet shit volvo schrijven van iemand, maar ik legde al uit dat als je 6 weken ergens in de rimboe zit en 3 keer langs de weg staat, dat je dan niet meer zo blij bent. Zeker niet omdat het elke keer in de UK mis lijkt te gaan. Sorry daarvoor. Volvo is leuk maar dit exemplaar dus even niet.
Laatst gewijzigd door max2010 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
-
- 2nd Gear member
Hoi Max,
Ik weet niet hoe oud je V70 is, maar een contactslot is natuurlijk ook onderhevig aan slijtage. Bij mij ging 't na een tijdje weer weg (mazzel), maar anders zit er gewoon niets anders op dan een nieuw contactslot. Helaas wel een aardig klusje omdat deze met speciale bouten is vastgezet (anders zou je een stuurslot wel heel makkelijk kunnen omzeilen).
Mvg,
Bob
Ik weet niet hoe oud je V70 is, maar een contactslot is natuurlijk ook onderhevig aan slijtage. Bij mij ging 't na een tijdje weer weg (mazzel), maar anders zit er gewoon niets anders op dan een nieuw contactslot. Helaas wel een aardig klusje omdat deze met speciale bouten is vastgezet (anders zou je een stuurslot wel heel makkelijk kunnen omzeilen).
Mvg,
Bob
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
-
- 2nd Gear member
Ik heb na overleg met de garage hier toch met wd-40 zitten klooien. Eerst op de sleutel, sleutel ook helemaal goed schoongemaakt etc. Hij start weer, de sleutel draait weer. Geen idee hoe lang en ik hóop dat het me niet gebeurt als ik ergens in de rimboe hier sta. Maar voorlopig even voorzichtig optimistisch gestemd.
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- DrRossi
- 4th Gear member
Het is een ordinair cilinder slot met pinnetjes.
Ik heb het een aantal jaar geleden gehad en toen met wat kloppen op het slot gewoon doorgedraaid.
Sinds dien geen last meer van gehad.
Tip, gebruik je beste sleutel, dat is vaak de reserve.
Lekker smeren, sleutel een paar keer er in en dan de stofzuiger er op.
Ik heb het een aantal jaar geleden gehad en toen met wat kloppen op het slot gewoon doorgedraaid.
Sinds dien geen last meer van gehad.
Tip, gebruik je beste sleutel, dat is vaak de reserve.
Lekker smeren, sleutel een paar keer er in en dan de stofzuiger er op.
Laatst gewijzigd door DrRossi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
En nu niet meer "shit Volvo" schrijven, dat wordt hier niet echt apprecieerd....
Alles kan stuk gaan, ook een Volvo, het is en blijft techniek.
Alles kan stuk gaan, ook een Volvo, het is en blijft techniek.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
@ blackcurrant: dit exemplaar is helaas een shit volvo. Waar schrijf ik dat trouwens? Ik ben hier nu 6 weken en ik stond al 3 keer stil. Met mijn oude liefde, mijn 850 tractor gebeurde dat nooit. Ik ben gek op volvo maar dit is echt een vreselijke auto. Ik kan je vertellen dat dat in de rimboe echt niet fijn is, en dat je dan niet meer blij kunt zijn op de momenten dat hij wél rijdt. Echt niet. Zonder verbinding, zonder contact en in je eentje is dat niet leuk. Het is maar goed dat ik kan hardlopen, want vandaag 17 km, vorige keer door weer en wind heuvels moeten klimmen om het dorpje te bereiken om de auto weer op te halen die was weggehaald uit de rimboe. Nope.... ik heb er echt geen ander woord voor en ik denk dat ook jij hier niet blij mee zou zijn.
@ drrossi: thanks voor de tip. Ik ben altijd wel netjes op de sleutels, ook geen andere sleutels eraan etc. Maar ik bid dat dit voorlopig even goed blijft gaan en ik was zo blij dat het voor de deur hier gebeurde en niet na een lekker loop in de bergen.
@ drrossi: thanks voor de tip. Ik ben altijd wel netjes op de sleutels, ook geen andere sleutels eraan etc. Maar ik bid dat dit voorlopig even goed blijft gaan en ik was zo blij dat het voor de deur hier gebeurde en niet na een lekker loop in de bergen.
Laatst gewijzigd door max2010 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
-
- 3rd Gear member
Ik heb het een jaartje terug exact hetzelfde gehad met mijn V70R.
Zonder enige vooraankondiging van het ene op andere moment niet verder willen draaien dan de accessoire-stand.
En natuurlijk ver van huis.
Via de Volvo Card is er een monteur langs gekomen en deze heeft als noodmaatregel het stekkerblok achter het stuurslot losgehaald.
Door nu de sleutel in het slot te steken (nodig voor de startblokkering) kon ik met een schroevendraaier het stekkerblok verdraaien om de auto op contact te zetten en daarna te starten.
Mocht je dus in de bushbush definitief stil komen te staan en je bent een beetje handig, kan je op deze manier dus toch provisorisch starten.
Zonder enige vooraankondiging van het ene op andere moment niet verder willen draaien dan de accessoire-stand.
Via de Volvo Card is er een monteur langs gekomen en deze heeft als noodmaatregel het stekkerblok achter het stuurslot losgehaald.
Door nu de sleutel in het slot te steken (nodig voor de startblokkering) kon ik met een schroevendraaier het stekkerblok verdraaien om de auto op contact te zetten en daarna te starten.
Mocht je dus in de bushbush definitief stil komen te staan en je bent een beetje handig, kan je op deze manier dus toch provisorisch starten.
-
- 6th Gear member
Blijft link natuurlijk,het slot kan dusdanig defect raken dat hij op stuurslot blijft staan of er op springt.WimS60 schreef: Ik heb het een jaartje terug exact hetzelfde gehad met mijn V70R.
En zonder sleutel start hij niet ivm de startonderbreker.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Tot nu toe gaat het goed (hoewel ik gisteren weer stil stond met een lekke band, de tweede tijdens mijn verblijf hier maar goed. Risico van de rimboe zullen we maar zeggen). Ik heb één keer gehad dat het wat stroef ging, maar gelukkig nog wel gewoon om kunnen draaien.
Maar ik vraag me af of het iets te maken kan hebben met zand. Alles zit onder het zand en ik voelde ineens een soort schuren toen ik de sleutel inklapte. Ik heb toen meteen de sleutel weer open geklapt en even gesmeerd en schoon gemaakt. Misschien is het zoiets simpels wel als zand in het slot waardoor alleen niet meer soepel loopt?
In ieder geval ben ik elke keer weer blij als ik de lampjes allemaal aan zie gaan en weet dat ik de sleutel dus kan omdraaien
Dat voelt toch steeds weer goed.
Maar ik vraag me af of het iets te maken kan hebben met zand. Alles zit onder het zand en ik voelde ineens een soort schuren toen ik de sleutel inklapte. Ik heb toen meteen de sleutel weer open geklapt en even gesmeerd en schoon gemaakt. Misschien is het zoiets simpels wel als zand in het slot waardoor alleen niet meer soepel loopt?
In ieder geval ben ik elke keer weer blij als ik de lampjes allemaal aan zie gaan en weet dat ik de sleutel dus kan omdraaien

Volvo V90 (2022)
Volvo V70 (2005) - LPG
Volvo 850 estate - LPG
- Peer
- 2nd Gear member
Ik kon laatst ook de sleutel niet meer omdraaien of uit het slot krijgen na een kort ritje. Ik dacht dat het misschien iets te maken had met het batterijtje. Dus het batterijtje vervangen terwijl de sleutel nog in het contactslot zit, lekker pielen. Maar dat was het niet. Uiteindelijk de garage gebeld. Vraagt de monteur van dienst; "In welke versnelling staat de pook?" Mijn eerste, te snelle reactie was; "je weet toch dat ik een automaat heb?". Toen er hard gelachen werd aan de andere kant van de lijn viel het kwartje.....
Dit is mijn eerste automaat en ik had gewoonweg niet door dat je de sleutel niet uit het contact kunt halen als de pook nog in "D" staat. Stom.....

Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Haha, ach, zo leer je het 

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- Starter
- Contacteer:
Ondanks kon ik ook mijn sleutel niet omdraaien in het slot van mijn Volvo V60 uit 2011. Ook e reservesleutel pakte hij niet. Hierdoor ben ik toen naar een slotenmaker geweest. Door [link=http://slotenmaker365-amsterdam.nl/autoslot-vast/]slotenmaker365-amsterdam[/link] ben ik vervolgens goed geholpen. Wellicht is dit bedrijf ook handig voor jullie. Ik had in in ieder geval een goede service.
Voor het geval dat jou slot ook vast zit, dit was mijn redding: http://slotenmaker365-amsterdam.nl/autoslot-vast/