Schakelbusjes 440 Turbo
-
- 2nd Gear member
Al vind ik mijn 440 Turbo nog prima schakelen, mijn vriendin zat er laatst toch een paar keer in de 5 te kijken ipv in zijn 3. Misschien eens een keertje naar de schakelbusjes kijken. Hoe duur zijn deze, en is dit makkelijk zelf te vervangen? Zo ja, hoe ongeveer?
- JRS2K3
- 2nd Gear member
Schakelbusjes zijn over het algemeen niet duur. Volgens mij moest ik er iets van 2 euro per busje voor betalen.
Als je een brug tot je beschikking hebt kan je het prima zelf vervangen. Met een krik op straat beveel ik je niet echt aan.
Als je een brug tot je beschikking hebt kan je het prima zelf vervangen. Met een krik op straat beveel ik je niet echt aan.
Volvo V70R 2004 Titanium Grey / RVS maatwerk FDF Uitlaat / FMIC Aluminium Intercooler
-
- 1st Gear member
wat voor problemen kan je nog meer hebben wil het helpen om je die busjes te vervangen? Ik heb namelijk nog welleens dat op de snelweg ik het gas los laat en daarna weer "in trap" de pook uit de 5e versnelling gaat....dit is een niet constant verschijnsel overigens...
ik heb wel idd al gehoord dat het geen dure grap is om dit te vervangen, maar als ik er mijn probleem niet mee oplos is het toch nog zonde van het geld
ik heb wel idd al gehoord dat het geen dure grap is om dit te vervangen, maar als ik er mijn probleem niet mee oplos is het toch nog zonde van het geld
Volvo S40 - 1997 - Zwart
- JRS2K3
- 2nd Gear member
je kan het altijd proberen voor dat geld. En schakelbusjes kan zowie zo geen kwaad, dat schakelt hij een stuk strakker.BakkerBart schreef:wat voor problemen kan je nog meer hebben wil het helpen om je die busjes te vervangen? Ik heb namelijk nog welleens dat op de snelweg ik het gas los laat en daarna weer "in trap" de pook uit de 5e versnelling gaat....dit is een niet constant verschijnsel overigens...
-
- 4th Gear member
ik heb ze zelf ook klaar liggen, ga er binnenkort aan beginnen.. kan na het eind van het verhaal wel wat info geven..
voor de busjes was ik zo'n 10 euro kwijt bij de dealer.. 2e a 2.5e per busje idd..
schakelbusjes zitten (correct me if i'm wrong) aan de versnellingsbak, aan de schakelstang..
voor de busjes was ik zo'n 10 euro kwijt bij de dealer.. 2e a 2.5e per busje idd..
schakelbusjes zitten (correct me if i'm wrong) aan de versnellingsbak, aan de schakelstang..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- BasZ
- 1st Gear member
Kijk dit topic maar eens door, staat een beschrijving + foto's bij!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 55c57a6fe4
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 55c57a6fe4
-
- 4th Gear member
Ik heb 4 dingetjes..
een staafje
een plastic busje met een gaatje van 1mm
een metalen holle cilinder met ruwe buitenkant
een of ander rubber ding
De magazijnman bij de volvo dealer vertelde me dat je genoeg hebt aan de "twee" maar als je het goed wilt doen de vier nodig zijn..
Aangezien er aardig wat animo voor is, zal ik proberen vanavond aan de klus te gaan, en meteen wat pics te schieten
een staafje
een plastic busje met een gaatje van 1mm
een metalen holle cilinder met ruwe buitenkant
een of ander rubber ding
De magazijnman bij de volvo dealer vertelde me dat je genoeg hebt aan de "twee" maar als je het goed wilt doen de vier nodig zijn..
Aangezien er aardig wat animo voor is, zal ik proberen vanavond aan de klus te gaan, en meteen wat pics te schieten

-
- 4th Gear member
Nou, het is vrij simpel. De basis is gedaan..
De holle cilinder en het doorzichtige plastic/rubber dingetje heb je?
Kruip onder je auto, je ziet een stang die vanaf je versnellingspook (onder de auto dan) die stang loopt naar je versnellingsbak, daar zit er bij mij een rubber ding om het einde van de stang. Schuif het rubber ding er met wat lomp geweld vanaf, en je ziet een bout en een moer die door het eind van de stang gaan. Draai deze los en haal de bout er af. Om het oogje zitten nu de holle cilinder en het doorzichtige plastic dingetje. Haal deze er af en kijk goed hoe ze zaten. Zet nu de nieuwe er in, draai de hele zooi weer vast en op zn plek, en klaar is Laptom
De holle cilinder en het doorzichtige plastic/rubber dingetje heb je?
Kruip onder je auto, je ziet een stang die vanaf je versnellingspook (onder de auto dan) die stang loopt naar je versnellingsbak, daar zit er bij mij een rubber ding om het einde van de stang. Schuif het rubber ding er met wat lomp geweld vanaf, en je ziet een bout en een moer die door het eind van de stang gaan. Draai deze los en haal de bout er af. Om het oogje zitten nu de holle cilinder en het doorzichtige plastic dingetje. Haal deze er af en kijk goed hoe ze zaten. Zet nu de nieuwe er in, draai de hele zooi weer vast en op zn plek, en klaar is Laptom

-
- 2nd Gear member
Hey Yannick,
bedankt voor de duidelijke uitleg! Heb het vanmorgen gedaan (voorwielen op de stoep en eronder gekropen) en `t is echt reuze eenvoudig! Hij schakelt een stuk strakker nu, zeker van zijn 3 naar de 2 gaat een stuk soepeler.
Mzzl StefanCJ
bedankt voor de duidelijke uitleg! Heb het vanmorgen gedaan (voorwielen op de stoep en eronder gekropen) en `t is echt reuze eenvoudig! Hij schakelt een stuk strakker nu, zeker van zijn 3 naar de 2 gaat een stuk soepeler.
Mzzl StefanCJ
- johanrobben
- 2nd Gear member
- Contacteer:
hmmmmmmmm mischien ook maar eens doen
heb smeer put in huis dus geen punt
heb smeer put in huis dus geen punt
volvo 460 1,8 i metallic zwart
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
-
- 4th Gear member
Normale autoonderdelen zaak heeft dit niet, echt naar de volvodealer of volvo garage gaan, daar weten ze het meteenrev schreef:Hoe moet je dit uitleggen in de winkel want ik ben al in 2 winkels geweest en daar weten ze absoluut niet wat ik bedoel.
cheerz Jan