V70 2.4d Geartronic aanschaftips?

Plaats reactie
sensei
1st Gear member

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een V70 uit 2008 aan te schaffen. Het gaat om een Momentum 2.4D Geartronic.
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt en daar vielen een paar dingen op:
Trilling in stuur en dashboard. Er komen bij aanschaf nieuwe banden onder, dus hopelijk wordt dit daarmee verholpen. Hebben jullie ideeën wat dit anders zou kunnen zijn?
Een zuigend geluid bij acceleratie, met name duidelijk te horen bij lage snelheid (vanwege omgevingsgeluid?) terwijl ik een bocht/rotonde nam. Is dit een "normaal" geluid?
De dealer checkt en verhelpt deze punten en er zit een jaar garantie op de auto, maar om toch een kat in de zak te voorkomen... Wat raden jullie me aan?

Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten met dit type uit dit jaar?

Verder nog enkele praktische vragen:
De RTI/Navigatie doet sterk verouderd aan. Is hier iets aan te veranderen door bijvoorbeeld andere software? Wat is de nieuwste software versie?
Ik overweeg eco-tuning voor een lager verbruik. Wat zijn jullie ervaringen/tips?
Nog tips om de auto verder te verfraaien?

Alvast bedankt!
lint
Geartronic member

Is een aankoopkeuring niet verstandig? Zo'n keuring door de Volvodealer geeft een goed beeld van de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
sensei
1st Gear member

Tnx! We kopen de auto bij een erkend en gerenommeerde Volvo dealer. Kan ik er dan niet vanuit gaan dat ze dat sowieso doen?
sensei
1st Gear member

Update! We hebben gisteren de auto opgehaald en we zijn er blij mee!

Binnenkort langs Obbe om hem te tunen.

Ben nog wel op zoek naar wat meer chroom en een achterspoiler aan de buitenkant om hem te verfraaien. Hebben jullie tips?
V70/2.4D/2003
8th Gear member

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
sensei
1st Gear member

Dank voor de link. Wel een beetje speld in een hooiberg zoeken zo.

Hebben jullie specifieke tips qua styling?
Zelf denk ik aan een dakspoiler (heb geen roofrails), chromen strips bij de luchtinlaat voor, rondom de mistlampen en onderaan de achterklep. (Die laatste zie ik veel op de weg, maar kan hem nergens als accesoire vinden?)
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Chroom om de mistlampen heet Volvoman ook gedaan, ziet er heel mooi uit en moet te vinden zijn in de reguliere accessoire lijst van Volvo.nl of via de dealer, Dat is ook van toepassing op de rest.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”