hoi. wie heeft er ervaring met vervangen van een klep.
ik wil zelf de kleppen gaan vervangen die waarschijnlijk verbrand zijn.
heb 12 bar 1e cilinder 2e 2bar.
eerst nog even een moment sleutel halen en dan kan de pret beginnen.
wie heeft er nog tips ?????
verbrande klep v40 t4 1.9
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30252
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Is het niet verstandig de oorzaak van de verbrande klep op te sporen?
Als er meer defect is kan een revisie cylinderkop ook een optie zijn.
Als er meer defect is kan een revisie cylinderkop ook een optie zijn.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26.01.2014 - 13:43
ik vind het niet erg om de oorzaak te zoeken.
er worden nog een aantal dingen veranderd aan de auto.
waaronder andere injectoren en grotere turbo.
en om dan gelijk de kleppen te vervangen vind ik geen gek idee.
en ook wel leuk om te doen.
heb alleen niet zoveel ervaringen met een volvo motor.
er worden nog een aantal dingen veranderd aan de auto.
waaronder andere injectoren en grotere turbo.
en om dan gelijk de kleppen te vervangen vind ik geen gek idee.
en ook wel leuk om te doen.
heb alleen niet zoveel ervaringen met een volvo motor.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Is geen simpel klusje en je hebt afstel gereedschap nodig om de nokkenassen enz af te stellen.
En gebruik orginele Volvo kit om het deksel te plakken..
Nieuwe kopbouten.
Nokkenaskeerringen.
Enz.
En gebruik orginele Volvo kit om het deksel te plakken..
Nieuwe kopbouten.
Nokkenaskeerringen.
Enz.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
- Locatie: Vlaardingen
Beste Otto31,
Zoals ook Lint al aangaf is nader onderzoek zeer wenselijk voordat je een nieuwe klep monteert.
Mogelijk zijn ook andere kleppen en klepzittingen beschadigd.
Compressieverlies kan ook optreden als de zuigerveren niet juist meer afdichten... met andere woorden gedegen onderzoek is noodzakelijk.
Ik begrijp uit je relaas dat je ook een grotere turbo wilt monteren? Wellicht is chiptuning een mogelijkheid, in plaats van een grotere turbo te monteren.
Naast het vlakken van de cilinderkop is het belangrijk bij montage de juiste nieuwe boeten en originele pakkingen te gebruiken zoals MarioC70 ook aangeeft.
Ben benieuwd naar je bevindingen c.q. resultaat van je werkzaamheden.
Met vriendelijke groet
HP4VOLVO
Zoals ook Lint al aangaf is nader onderzoek zeer wenselijk voordat je een nieuwe klep monteert.
Mogelijk zijn ook andere kleppen en klepzittingen beschadigd.
Compressieverlies kan ook optreden als de zuigerveren niet juist meer afdichten... met andere woorden gedegen onderzoek is noodzakelijk.
Ik begrijp uit je relaas dat je ook een grotere turbo wilt monteren? Wellicht is chiptuning een mogelijkheid, in plaats van een grotere turbo te monteren.
Naast het vlakken van de cilinderkop is het belangrijk bij montage de juiste nieuwe boeten en originele pakkingen te gebruiken zoals MarioC70 ook aangeeft.
Ben benieuwd naar je bevindingen c.q. resultaat van je werkzaamheden.
Met vriendelijke groet
HP4VOLVO
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
- René D
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 30.03.2014 - 21:38
Wat is de reden dat je een grotere turbo wil?
Je zou ook kunnen kijken voor een turbo met een hoger rendement.
Groter betekend minder koppel onderin en meer boven in.
Heb je al met een endoscoop naar binnen gekeken?
Hoe is de klepspeling?
Hoe zien je bougies er uit?
Mis ook voorstel rondje.
Je zou ook kunnen kijken voor een turbo met een hoger rendement.
Groter betekend minder koppel onderin en meer boven in.
Heb je al met een endoscoop naar binnen gekeken?
Hoe is de klepspeling?
Hoe zien je bougies er uit?
Mis ook voorstel rondje.
V70 MY2011 2.0t Summum Als het maar zwart is.
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls
Saab 93 2.0t Vector
SEAT Altea 2.0 FSI
Renauld Clio 16V
DB2sr
900ssr
900ssn
65ls