Ik heb in mijn S80 de B5244S2 motor liggen, dus 140 Pk. Nu heb ik begrepen dat het blok identiek is aan het blok dat 170 Pk levert. De software is anders. Op de site van Rica Tuning heb ik gezien dat de motor betrekkelijk eenvoudig is te tunen naar 170 Pk. Overigens lijkt het erop dat je er pas boven de 3000 toeren iets van gaat merken als je tenminste naar de grafiek op hun site kijkt.
Mijn vraag is of je dan niet net zo gemakkelijk de betreffende computer van een 170Pk S80 kunt omruilen met die van de 140Pk S80. Of denk ik nu te simpel?
Van 140 naar 170 Pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat is inderdaad te simpel. En die 3000 rpm is optimistisch hoor, reken meer op 4000 rpm. Ik zou m'n geld aan iets anders uitgeven. Andere radio, andere wielen, koelkast voor op de achterbank, weet ik veel. Alles is zinvoller dan opvoeren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Omdat ik bijvoorbeeld afgelopen week mijn radio heb vervangen (van HU603 naar HU803) en zelfs dát werkt al niet eens zonder software-aanpassing door de dealer. En dan gaat het nog om iets simpels als een radio.
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- RoyvW
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
- Locatie: Brunssum
Ik heb het ook overwogen maar niet gedaan omdat ik 300k op de klok heb staan, LPG rij en eigenlijk geen gegruik maak het toerental boven de 3500 toeren.
Als je in jouw geval er wel gebruik van maakt, benzine rijdt (LPG kan ook maar zijn meningen over verdeeld) en een middelmatige kilometerstand hebt, dan kun je de auto laten "chippen", maar dan zou ik het wel meteen goed doen. Bij BSR tune je dan van 140PK naar 188PK en dat verschil merk je wel in de trekkracht boven de 3500 toeren.
Als je in jouw geval er wel gebruik van maakt, benzine rijdt (LPG kan ook maar zijn meningen over verdeeld) en een middelmatige kilometerstand hebt, dan kun je de auto laten "chippen", maar dan zou ik het wel meteen goed doen. Bij BSR tune je dan van 140PK naar 188PK en dat verschil merk je wel in de trekkracht boven de 3500 toeren.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024
Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
- Rik Tuin
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 21:14
- Locatie: Omgeving Groningen
De mijne heeft slechts 110.000 gereden. Onlangs LPG G3 in laten bouwen. Ik ben er al wel achter dat tunen weinig zin heeft als je niet boven de 3000 toeren komt. Ik kom daar eigenlijk nauwelijks tot niet boven. Tunen lijkt dus niet te lonen.