Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

gister voor het eerst getankt, ging 47 liter in. Toch twee liter meer dan opgave :)
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Vandaag weer deze melding (had hem Zaterdag ook al). Nu eerst een ritje van 10-15km op pure even een half uurtje stilgestaan (niet aan de lader) en wegrijden met deze melding. Bij het stoplicht even motor uit en aan maar nog steeds.. Toen bijna een uur geparkeerd en toen kon ik weer op pure wegrijden (ruim 20km).

Accu was vol bij vertrek en diesel voor 90% gevuld. Tijdens deze situatie werkt regeneratie ook niet.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

JeroenV60PHID schreef:Vandaag weer deze melding (had hem Zaterdag ook al). Nu eerst een ritje van 10-15km op pure even een half uurtje stilgestaan (niet aan de lader) en wegrijden met deze melding. Bij het stoplicht even motor uit en aan maar nog steeds.. Toen bijna een uur geparkeerd en toen kon ik weer op pure wegrijden (ruim 20km).

Accu was vol bij vertrek en diesel voor 90% gevuld. Tijdens deze situatie werkt regeneratie ook niet.
En automatisch verwarmen staat aan?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Ja
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Dan kunnen ze het voorverwarmen beter helemaal laten voor wat het is (en de accu's er ook uit trekken) :D ! Nog meer diesel km's! Maareuh alle gekheid op een stokje; met mijn V70 had ik dit ook maar dan moest de tank wel wat serieuzer leeg zijn (ca 5%-10% nog). Ik heb ook sterk het idee dat dit systeem ook nog eens een stuk zuiniger is dan mijn vorige Volvo standkachel. Nog meer een reden om niet zo benauwd te opereren....
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.
Tja EN-EN kan niet.. EN voorverwarmen EN de actieradius van bijna 900km. Dan kies ik toch voor voorverwarmen in deze maanden.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

JeroenV60PHID schreef:Ja
Denk dat Jeroen gelijk heeft met de roetfilter schoonmaakprocedure… Alleen de auto volledig uit en weer aanzetten, laat de auto weer in Pure rijden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

JeroenV60PHID schreef:Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.
Tja EN-EN kan niet.. EN voorverwarmen EN de actieradius van bijna 900km. Dan kies ik toch voor voorverwarmen in deze maanden.
Je kan niet alles hebben idd. Maar je kan toch ook elektrisch voorverwarmen met de kabel aangesloten? Dat "kost je max 5 km" elektrische actieradius.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

De totale actieradius vind ik voldoende, de elektrische actieradius vind ik belangrijker. Heb die nog niet geprobeerd maar ga binnenkort ook laden in de parkeergarage van mijn werk dus dan ga ik dat ook maar eens proberen.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

De totale actieradius is inderdaad (net) voldoende en zal maximaal ca. 700km zijn. 1 op 15 met diesel a 45 liter en nog 30-40km elektrisch. Omdat de voorverwarming het dan niet meer doet zul je maar ca 35 liter diesel effectief kunnen gebruiken. Dan komt de actieradius op minder dan 500km en dat vind ik vrij schamel!
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

tomtom schreef:De totale actieradius is inderdaad (net) voldoende en zal maximaal ca. 700km zijn. 1 op 15 met diesel a 45 liter en nog 30-40km elektrisch. Omdat de voorverwarming het dan niet meer doet zul je maar ca 35 liter diesel effectief kunnen gebruiken. Dan komt de actieradius op minder dan 500km en dat vind ik vrij schamel!
Bij actieradius hoef je geen rekening te houden dat je de volgende rit wil voorverwarmen. Wanneer je actieradius ziet als km tussen 2 tankbeurten, bij bv een gemiddelde werkweek zitten er natuurlijk meet laadbeurten bij dus meer km s
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
tomtom
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
Locatie: Arnhem

Excuus & eens! De laadbeurten had ik dan nog niet (echt) meegeteld. Blijft in elk geval dat het wel iets minder scherp ingesteld mag worden. Buiten dat het prettig is kan door het voorverwarmen ook sneller (vanaf de start) op pure worden gereden.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Ja die afstelling mag van mij ook wel minder scherp. Zal wrs voor de landen zijn waar er niet zoveel tankmogelijkheden zijn per km2
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Als dat het geval is zou ik het zo maken dat de gebruiker het kan instellen, zodanig dat deze kan aangeven wat de minimale actieradius is die je wilt houden.
Zoals het nu is, begin je te denken dat het kacheltje heul veul diesel kan gebruiken en dat ze daarom zo'n reserve hebben geprogrammeerd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40970
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

JeroenV60PHID schreef:Ja die afstelling mag van mij ook wel minder scherp. Zal wrs voor de landen zijn waar er niet zoveel tankmogelijkheden zijn per km2
En voor landen waar de temperaturen wat meer dalen dan hier en de kachel langer tijd nodig heeft om die 2 mtr sneeuw die gevallen is te laten smelten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Ik heb en keer een storing op het hybride systeem gehad.
Bij uitlezen door de dealer bleek dat de storing door een melding van de koelvloeistofniveau sensor werd veroorzaakt.
Volgens het bericht was het niveau te laag.
De voorraad koelvloeistof wordt gehouden in een bolvormig vat achter een luikje rechts achterin.
Het niveau was overigens prima, dus bericht gerest door dealer.
Was eenmalig.

De melding op het display was overigens iets van:
Storing hybride systeem. Service vereist
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Montalbano
3rd Gear member
Berichten: 305
Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56

jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.
Nu weer aan de lader, ben benieuwd of hij het zo weer doet.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Montalbano schreef:
jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.
Nu weer aan de lader, ben benieuwd of hij het zo weer doet.
Ik heb zojuist 8 meter op de oprit gereden. Het pijltje (diamantje) rechts op het dashboard stond weer goed en het kon op de accu...
Maar wat nou de reden is geweest vandaag? Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40970
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

jvov60 schreef: Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.
Dan zul je dat even aan Volvo cq je dealer moeten vragen. Hier zul je geen antwoord van Volvo krijgen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”