weet iemand of het "sleutelgat" nog ergens voor dient als je keyless drive hebt??
m.a.w.: kan ik het afdekken met een inbouwapparaat of krijg ik daar spijt van?
Keyless drive sleutelgat
- Paul
- Geartronic member
VIP ervoor bedoel je...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Superfunky
- 5th Gear member
Bingo! Ja. Is dat goed plan?Paul schreef: VIP ervoor bedoel je...
Alternatief is links boven lichtschakelaar onder rooster.
Ik weet 't niet goed, auto staat bij inbouwer en zijn er nu mee bezig, maar ik kan niet zien wat de beste plek is vanaf hier! HELP!
- NielsPHEV
- 7th Gear member
een ziektebeeld wat veel voorkomt onder PIH rijders nee geintje resp een nieuwe en een oude Stinger (route registratiesysteem met veel opties en piepjes)vaudi schreef:Sorry mannen,NielsPHEV schreef: ik gebruik het sleutelgat niet, de DSI overigens ook niet meer
Wat is een VIP en wat een DSI ?
-
- 2nd Gear member
ik heb het sleutelgat nog niet gebruikt. De knop erboven moet wel goed bereikbaar blijven want die heb je vaak nodig.
De enige reden om het sleutelgat vrij te houden lijkt me voor het geval de knop kapot gaat. Beetje onzinnig dus.
De enige reden om het sleutelgat vrij te houden lijkt me voor het geval de knop kapot gaat. Beetje onzinnig dus.
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
BMW 330 cabriolet
- EV70S
- 3rd Gear member
Ik zou het sleutelgat niet te permanent afdekken, heb al een paar keer melding 'sleutel niet herkend' gehad waarbij deze toch echt in de opening moest om snel weer op pad te kunnen. Ook dicht bij middenconsole of opening houden biedt (als je meer tijd hebt) geen oplossing. Wellicht opnieuw uit-/instappen?
Klik op de link voor montage in mijn vorige Volvo, inderdaad boven de lichtschakelaar.
Klik op de link voor montage in mijn vorige Volvo, inderdaad boven de lichtschakelaar.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- Superfunky
- 5th Gear member
Top! Super foto's. Goed te bedienen/zien op die plek? Zou je 'm daar weer plaatsen?EV70S schreef: Ik zou het sleutelgat niet te permanent afdekken, heb al een paar keer melding 'sleutel niet herkend' gehad waarbij deze toch echt in de opening moest om snel weer op pad te kunnen. Ook dicht bij middenconsole of opening houden biedt (als je meer tijd hebt) geen oplossing. Wellicht opnieuw uit-/instappen?
Is wel m'n voorkeur plek denk ik. Minder zichtbaar, want ik heb niet zo'n behoefte om de administratie van m'n ritten met iedereen te delen!

- EV70S
- 3rd Gear member
Ja, ik zou hier weer voor kiezen. Bereikbaarheid is wennen met links en redelijk ver weg maar hoe vaak moet je er iets op ingeven (tenzij je die rittenadministratie serieus neemt
)
Minder in het zicht wil ik niet zeggen, zolang je op de linkerbaan zit wel maar alles wat je in een VW Touran of BMW R1200RT in wit/oranje inhaalt ziet het beter hangen dan in het midden, maar legale stuff mag je aan boord hebben toch?
Ik vond bij de de S60/V60 geen plek in het midden geschikt (tenzij sleutelgat maar S60 was niet keyless en nu zou ik dat ook niet doen) maar heb door de slechte recenties over de VIP ook (nog) niet voor deze relatief dure oplossing gekozen.

Minder in het zicht wil ik niet zeggen, zolang je op de linkerbaan zit wel maar alles wat je in een VW Touran of BMW R1200RT in wit/oranje inhaalt ziet het beter hangen dan in het midden, maar legale stuff mag je aan boord hebben toch?
Ik vond bij de de S60/V60 geen plek in het midden geschikt (tenzij sleutelgat maar S60 was niet keyless en nu zou ik dat ook niet doen) maar heb door de slechte recenties over de VIP ook (nog) niet voor deze relatief dure oplossing gekozen.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
- Superfunky
- 5th Gear member
Ja, da's waar, zelden. Mute knopje gebruik ik het meest!EV70S schreef: Ja, ik zou hier weer voor kiezen. Bereikbaarheid is wennen met links en redelijk ver weg maar hoe vaak moet je er iets op ingeven (tenzij je die rittenadministratie serieus neemt)
Resultaten zijn de afgelopen weken trouwens enorm verbeterd en uit goed ingelichte bron

Zal je op de hoogte houden van m'n bevindingen, ben de komende tijd veel in het buitenland, dus daar kan ik testen! Heb er na deze week in 3 auto's eentje zitten, dus dat zal wel een bak data opleveren!
- Superfunky
- 5th Gear member
Goed punt! Oplaadbare auto, maar de batterijen van de sleutel zijn van het ouderwetse type! Blijven rare jongens, die Zweden!V60_PHEV schreef: In mijn BMW wordt de sleutel via inductie opgeladen als je hem in het sleutelgat steekt.
Af en toe moet ik het sleutelgat dus toch gebruiken.
Zitten er bij de V60 niet-oplaadbare batterijen in de sleutel?
-
- 1st Gear member
SF, wanneer je olie wilt peilen, moet je de sleutel ook in het sleutelgat steken bij keyless entry. Anders lukt dat niet. Zie handleiding.
-
- 4th Gear member
Weet je dat zeker? Volgens mij hoef ik dat niet te doen. Gewoon twee seconden de startknop indrukken en je kunt het zien. Maar wellicht dat je hiervoor ook keyless drive moet hebben. Al neem ik aan dat iemand die keyless entry heeft ook (automatisch?) keyless drive heeft.Inspireman schreef: SF, wanneer je olie wilt peilen, moet je de sleutel ook in het sleutelgat steken bij keyless entry. Anders lukt dat niet. Zie handleiding.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- jvov60
- 4th Gear member
Lijkt mij wel handig voor het geval je batterijtje leeg is... Kan je toch naar huis rijden.DanielV schreef: Prachtige uitvinding, key-less en dan vooral het gat voor de sleutel laten zittenDat heeft BMW iets beter voor elkaar...
BMW heeft alles beter voor elkaar... met dat verschil dat ze niet zo'n mooie Plug-in Hybride hebben. Wel een 3-serie in maten XS, S, M, L, XL.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- lint
- Geartronic member
Klopt, de sleutel hoeft niet in het sleutelgat voor het aflezen van het oliepeil. Niet op het rempedaal trappen als je op de startknop drukt want dan start de motor en zie je dus geen oliepeilindicatie.IV39 schreef:Weet je dat zeker? Volgens mij hoef ik dat niet te doen. Gewoon twee seconden de startknop indrukken en je kunt het zien. Maar wellicht dat je hiervoor ook keyless drive moet hebben. Al neem ik aan dat iemand die keyless entry heeft ook (automatisch?) keyless drive heeft.Inspireman schreef: SF, wanneer je olie wilt peilen, moet je de sleutel ook in het sleutelgat steken bij keyless entry. Anders lukt dat niet. Zie handleiding.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- olson
- 3rd Gear member
Het sleutelgat is wel nodig om oliepijl af te lezen bij een D3 aangezien deze geen pijlstok heeft.
Dan moet de key erin,stand i-ii contact en aflezen.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
- lint
- Geartronic member
Bij keyless entry is dat bij mijn S80 D5 niet nodig en volstaat op de startknop te duwen zonder de motor te starten.olson schreef: Het sleutelgat is wel nodig om oliepijl af te lezen bij een D3 aangezien deze geen pijlstok heeft.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976