Beste forum leden, eerst maar even kort voorstellen.
Ik heb sinds kort mijn volvo V70 (2.0d LE uit 2009, kleur zwart) overgenomen uit de lease.
Hele fijne auto, ik ben dan ook blij dat ik 'm niet hoef in te leveren. Er staan nu bijna 160.000 kilometers op.
Nu heb ik natuurlijk wel de kans om de auto helemaal naar mijn zin te maken.
Motor tuning heb ik overwogen, maar daar zie ik vanaf. Alles bevalt nu eigenlijk al prima en ik wil de auto zo lang mogelijk blijven rijden. Wat ik wel zie zitten is om via Volvo Tech de speakers (base performance) te laten upgraden naar HP of zelfs Dynaudio. Dat lijkt me een hele mooie verbetering waar je dagelijks plezier aan beleeft.
Maar dan nu mijn vraag: ik heb de auto overgenomen op winterbanden.
Over 2 maanden moet mijn auto voor onderhoud naar de dealer en dan mogen er langzamerhand weer zomerbanden onder. Wat zouden jullie doen? Nieuwe banden op de bestaande velgen, dus een bandenwissel? Of een complete set nieuwe wielen kopen (velgen plus banden)? Zijn er voordelen te noemen voor 1 van beide keuzes? P.s. Ik ben hoe dan ook van plan om de bandenwissel ofwel de wielen-wissel door de dealer te laten doen. Ik ben niet zo'n zelf-klusser. Er zitten nu standaard 16 inch velgen onder, en die vind ik best netjes. 17 inch zou mogen, maar niet groter want dat gaat volgens mij ten koste van comfort en brandstofverbruik.
Afijn, ik ben geen deskundige en ben erg benieuwd naar jullie meningen. Alvast bedankt voor reacties!
Zomerbanden, aparte velgen of niet?
-
- 6th Gear member
Ik zou een extra set velgen nemen. De stalen rand van de banden zullen echt wel te lijden hebben van het steeds wisselen. Ook de velgen worden er in ieder geval niet beter van. En je kunt nog eens een setje op smaak selecteren. Ik heb twee complete sets.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- lint
- Geartronic member
Mooie set velgen met nieuwe zomerbanden kopen.
Zie verder: http://volvovelgen.com/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ben zelf een voorstander van aparte velgen. Iedere keer de banden omleggen is ook weer iedere keer kans op beschadiging van de (lichtmetalen) velgen. Zeker wanneer slaglood wordt gebruikt voor het uitbalanceren. En wanneer je alle kosten optelt van enkele jaren banden omleggen, dan ben je volgens mij niet goedkoper uit. Als je even op marktplaats rondkijkt, dan is er best veel keus. Vaak kost een set velgen met goede zomerbanden niet meer dan de prijs van nieuwe banden (wanneer je bij een particulier koopt)
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Een extra set velgen voor een ander type band kan geen kwaad maar soms zie ik dat auto's die in de zomer er werkelijk schitterend uitzien om vervolgens in de winter om te laten toveren tot een stuk blik op wielen. Iets met roestige velgen ...
Zo jammer.
Zo jammer.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Montalbano
- 3rd Gear member
Ik laat al ruim 8 jaar mijn banden 2x per jaar op de velg wisselen door Profile. Nog nooit een beschadiging gehad en uitlijnen gebeurt netjes met plaklood. Als je wel losse velgen overweegt dan wel fatsoenlijke, mooie auto's die 5 maanden per jaar met zwarte wielen of wieldoppen rijden is het ook niet echt...
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
19 inch? Comfort? 17 inch vind ik al 'het matje'. Merk het nu met winterbanden 16 inch, wat meer comfort dan 17. Maar ik hou van comfort...lint schreef: Mooie set velgen met nieuwe zomerbanden kopen.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- DrRossi
- 4th Gear member
Je geeft zelf aan nog een paar jaar met de auto te willen doen.
Dan is het niet verkeerd om een extra set wielen aan te schaffen.
Misschien is de volgende auto ook weer een Volvo.
Banden montage kost al snel 15 euro per wiel.
Dat is dus 120 euro per jaar.
Koop er een kleine garage krik bij vanaf 30 euro en je bent onafhankelijk van wie dan ook .
Weet je zeker dat er geen zomer banden meer bij je auto zitten?
Of waren deze al op toen je de winter banden kreeg?
Dan is het niet verkeerd om een extra set wielen aan te schaffen.
Misschien is de volgende auto ook weer een Volvo.
Banden montage kost al snel 15 euro per wiel.
Dat is dus 120 euro per jaar.
Koop er een kleine garage krik bij vanaf 30 euro en je bent onafhankelijk van wie dan ook .
Weet je zeker dat er geen zomer banden meer bij je auto zitten?
Of waren deze al op toen je de winter banden kreeg?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Sinds ik Volvo rijd heb ik altijd een set zomer en winter wielen met banden gehad.
Ik wissel de wielen zelf, een klusje van amper een uurtje, met een degelijke krik en momentsleutel ben je zo klaar.
Indien je toch door de dealer de wielen laat wisselen, moet je de nieuwe set ook wel bij die delaer aankopen vind ik, je kan niet elders wielen aanschaffen en dan van de dealer verwachten dat die die met de glimlach steeds wisselt.
Mijn sets komen van volvo-velgen.com in Leeuwarden, perfecte service daar.
Onze C70 staat op 16" vanwege het comfort en de XC70 staat op 18" en dat rijdt nog steeds comfortabel, maar een XC is wel zachter afgeveerd dan een V70.
Ik wissel de wielen zelf, een klusje van amper een uurtje, met een degelijke krik en momentsleutel ben je zo klaar.
Indien je toch door de dealer de wielen laat wisselen, moet je de nieuwe set ook wel bij die delaer aankopen vind ik, je kan niet elders wielen aanschaffen en dan van de dealer verwachten dat die die met de glimlach steeds wisselt.
Mijn sets komen van volvo-velgen.com in Leeuwarden, perfecte service daar.
Onze C70 staat op 16" vanwege het comfort en de XC70 staat op 18" en dat rijdt nog steeds comfortabel, maar een XC is wel zachter afgeveerd dan een V70.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
Waarom niet? Je betaalt er dik voor en het werk kan door de jongste leerling monteur gedaan worden. De meeste dealers / garages rekenen rond de 30 euro voor het wisselen van wielen voor misschien wel 10 minuten werk. Er gaan dagen voorbij dat die dealer minder verdient...BlackcurrantV70 schreef:je kan niet elders wielen aanschaffen en dan van de dealer verwachten dat die die met de glimlach steeds wisselt.
Anyway, Griffin zegt: kies voor de winterbanden een wat smallere maar hogere band, kleinere velgen dus dan voor de zomerband.
Laatst gewijzigd door Griffin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een mooie complete set wielen voor de zomer, en dan waarschijnlijk 17 inch.
Volvovelgen.com heeft inderdaad altijd een mooi anbod, dus die zal ik de komende tijd eens in de gaten houden.
En ik zal ook eens informeren wat mijn dealer in Haarlem kan aanbieden. Wie weet.
Leuk dat jullie allemaak hebben gereageerd.
p.s. @ Dr. Rossi: de andere set banden (in dit geval de zomerbanden) krijg je niet mee bij overname van de auto. Vind ik ook niet logisch, maar dat zjin blijkbaar aparte contracten die door de leasemy worden beeindigd. Het is niet anders....
Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een mooie complete set wielen voor de zomer, en dan waarschijnlijk 17 inch.
Volvovelgen.com heeft inderdaad altijd een mooi anbod, dus die zal ik de komende tijd eens in de gaten houden.
En ik zal ook eens informeren wat mijn dealer in Haarlem kan aanbieden. Wie weet.
Leuk dat jullie allemaak hebben gereageerd.
p.s. @ Dr. Rossi: de andere set banden (in dit geval de zomerbanden) krijg je niet mee bij overname van de auto. Vind ik ook niet logisch, maar dat zjin blijkbaar aparte contracten die door de leasemy worden beeindigd. Het is niet anders....
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Is dit misschien iets?
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
-
- 2nd Gear member
Als je nieuwe zoekt, rij dan even naar Duitsland. Velgen en banden zijn er echt stukken goedkoper dan Nederland. Het scheelt zo 30% van de prijs, je kan er meteen goedkoop tanken en vervolgens sla je er goedkoop etenswaren en drank in...