Hallo,
Ik heb sinds 2 maanden een prachtige Volvo v40 R-design.
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een hifi versterker in een v40?
Normaal gesproken heeft een radio unit een line out uitgang voor een externe versterker, maar weet niet of dit aanwezig is in de V40. Bovendien wil ik dan een + en - vanuit het motorcompartinent door het schutboard trekken door de daarvoor bestemde rubbers naar de kofferbak toe. Waar zitten deze?
Versterker aansluiten op line out
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
line-out -> Die is er niet. Je kunt via een goed high2line adapter een lineout creeeren.
spanning -> is er genoeg IN de auto, hoef je niet voor naar de accu
Maar, hifi versteker, wat ga je daarmee doen dan?
spanning -> is er genoeg IN de auto, hoef je niet voor naar de accu
Maar, hifi versteker, wat ga je daarmee doen dan?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- Rdesign14
- 1st Gear member
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je Busines Pack Pro aangevinkt in je optielijst? Dan heb je standaard high performance audio, en dat is power zat. In mijn eq instellingen staat bas aanzienlijk lager, om te voorkomen dat mn voorportieren eruit trillen
Extra vermogen lijkt me voor de speakers ook niet aan te raden.

V40 D2 R-Design, MY2014, Electric Silver, Businesspack Pro, 17" Ixions
-
- 1st Gear member
Het is een R-design met bussinesspack pro en winterpakket. Hij is van mij zelf dus geen leasebak.
Op zich zit er best veel laag in de audioset,maar ik mis alleen het echte lekkere sublaag (40 Hz). De deurbakken gaan wel erg hinderlijk resoneren, ik denk dat ik de deuren nog wel een keer aanpak met loodbitumen (http://www.showyoursound.nl/Editorials/ ... orialID=91)
Het beste is om een + van 2,5 mm2 kabel te trekken vanaf de accu naar de versterker achterin en ''m daar af te zekeren met 25A (http://www.12vhifi.nl/bekabeling.html)
Een massapunt kun je vlakbij de versterker houden. Ik heb nog een 2 kanaalsversterker liggen die ik wil aansluiten op een bazooka BT-8024DVC Subwoofer. Van mij hoeft t niet echt te beuken maar is puur een aanvulling op het geluid, zodat het voller gaat klinken.
Ik ga op zoek naar een high2line adapter!
Op zich zit er best veel laag in de audioset,maar ik mis alleen het echte lekkere sublaag (40 Hz). De deurbakken gaan wel erg hinderlijk resoneren, ik denk dat ik de deuren nog wel een keer aanpak met loodbitumen (http://www.showyoursound.nl/Editorials/ ... orialID=91)
Het beste is om een + van 2,5 mm2 kabel te trekken vanaf de accu naar de versterker achterin en ''m daar af te zekeren met 25A (http://www.12vhifi.nl/bekabeling.html)
Een massapunt kun je vlakbij de versterker houden. Ik heb nog een 2 kanaalsversterker liggen die ik wil aansluiten op een bazooka BT-8024DVC Subwoofer. Van mij hoeft t niet echt te beuken maar is puur een aanvulling op het geluid, zodat het voller gaat klinken.
Ik ga op zoek naar een high2line adapter!
V40 R-Design D2, MY2014, Black Sapphire Metallic, Businesspack Pro, Winterline, Dual Xenon, verlichtingspack 2, 18 " Ixion, 235/40/18, Eichbach verlaagd, Wheelspacers, getint glas vanaf B-style,
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Adapter hebben we wel voor je.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
In mijn v40 heb ik een dsp van audison aangesloten op de high power uitgangen van de versterker (onder de bestuurdersstoel). Ook ik heb de optie business pro, zonder die optie moet je op je head unit aansluiten.
Vervolgens vanuit de DSP naar 5 kanaals versterker. Werkt perfect en klinkt een stuk beter ( originele audio klinkt zeker niet slecht hoor).
Voeding van 2,5 mm lijkt me wat dun voor een versterker maar ligt er natuurlijk aan wat je eraan knoopt.
Mocht je wat meer info willen dan kan dat uiteraard.
Vervolgens vanuit de DSP naar 5 kanaals versterker. Werkt perfect en klinkt een stuk beter ( originele audio klinkt zeker niet slecht hoor).
Voeding van 2,5 mm lijkt me wat dun voor een versterker maar ligt er natuurlijk aan wat je eraan knoopt.
Laatst gewijzigd door RensGTI op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Daar zit inderdaad de originele versterker.
Speakers zitten dmv een stekker, type stekker weet ik zo niet.
Zitten meerdere stekkers op waarvan dus een van de speakers is.
Speakers zitten dmv een stekker, type stekker weet ik zo niet.
Zitten meerdere stekkers op waarvan dus een van de speakers is.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
EWD van Volvo.
Werkt perfect en heb ik alles gevonden wat ik wilde weten.
Werkt perfect en heb ik alles gevonden wat ik wilde weten.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
EWD is programma van Volvo, Electric Wiring Diagram, dus alle elektrische schema's die je maar kunt bedenken.
-
- 1st Gear member
Rens bedankt voor je info. Ik ben inmiddels een stuk wijzer. Er zijn nog wel een aantal vragen bij me op gekomen:RensGTI schreef: In mijn v40 heb ik een dsp van audison aangesloten op de high power uitgangen van de versterker (onder de bestuurdersstoel). Ook ik heb de optie business pro, zonder die optie moet je op je head unit aansluiten.
Heb je de Audison Bit Ten DSP?
Waar heb je deze precies geinstalleerd?
Moet de bestuurdersstoel eruit of kun je er makkelijk bij?
Heb je een dikke plus kabel getrokken vanaf de accu naar een versterker in de kofferbak?
Waar zit het doorvoergat van het schutbord precies?
Hoe kom ik aan de EWD?
V40 R-Design D2, MY2014, Black Sapphire Metallic, Businesspack Pro, Winterline, Dual Xenon, verlichtingspack 2, 18 " Ixion, 235/40/18, Eichbach verlaagd, Wheelspacers, getint glas vanaf B-style,