Het weggedrag van de V60 PIH is in mijn ogen erg geschikt voor de dagelijkse zakelijke lange afstandsritten. Erg comfortabel.
Als je echter op hogere snelheid (150+) gaat rijden met deze V60 PIH, beweegt hij aan alle kanten (zowel op 17 als op 19 inch). Elke oneffenheid in de weg, met name in bochten, werkt direct door in de koers en geeft een erg instabiel en onzeker gevoel aan de bestuurder.
Maar goed, voor het laatste is deze auto natuurlijk ook niet gemaakt.
V60 PIH - rijervaringen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19
Heb je het standaard onderstel Niels?
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben
Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben

Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
ja ik (nouja de PIH dan) heb een standaard onderstel en standaard 17inch zomer en winterwielen met 2,8 bar. Mijn laatste auto's waren een MY12 V70 en een MY08 C70 en ik kan niet zeggen dat ik de V60 minder stabiel vind. Wel heb ik ooit stukje in een handgeschakelde D5 V60 r-design gereden en ja dat was echt een strakkere wegligging dan ik gewend ben. Ik verwacht dat het hogere gewicht van de PIH icm met jouw referentie een recente r-design S60 maakt dat de PIH wellicht minder stabiel aanvoelt, wat gezien bovenstaande ook logisch is beetje apels met peren vorige week nog 800 km door Dld gereden en de boel gewoon schoon gehouden terwijl ik zeker flinke stukken hard heb gereden.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dat heb ik ook met wat zijwind. Op de 245/40R18 zomerbanden heb ik daar geen/veel minder last van.jp-v60 schreef: ik heb geen problemen met de wegligging, hij is wat zoekerig. Maar ligt goed op de weg. rijd op 17" winterbanden
Hopelijk kan de Heico kit daar wat aan doen.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
+1 Ik herken dit ook volkomen en da's voor een auto uit deze prijsklasse en dit vermogen niet best!DanielV schreef: Heb je het standaard onderstel Niels?
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben
Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Het is een Plug-in Hybride... Normaal gewicht + minimaal 300 kg en afgestemd op comfort.tomtom schreef:+1 Ik herken dit ook volkomen en da's voor een auto uit deze prijsklasse en dit vermogen niet best!DanielV schreef: Heb je het standaard onderstel Niels?
Ik kom uit een S60 R-Design, maar die lag toch echt een stuk beter op de weg op hogere snelheden.
Weliswaar niet zo comfortabel als de V60 PIH, maar die gaf geen krimp bij 180+ in (flauwe snelweg) bochten (A15 knp. Deil bijvoorbeeld).
Daar hoef je met de V60 PIH niet met 180+ km/u door heen te gaan, of je moet een reserve onderbroek bij je hebben
Ik ben er nog niet achter of deze bewegingen voortkomen vanuit het chassis of de vering....
Voor de meeste mensen die echt kilometers maken is comfort het belangrijkste. Niet de bochtjes.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Voor de mensen die 180+ strak door de bocht willen heeft Volvo een ander apparaat beschikbaar dacht ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Zo simpel is het niet. Je merkt het zoekerige gedrag al onder redelijk normale omstandigheden op hogere snelheden. Rechtdoor 150+ over de duitse snelwegen rijdt bepaald niet comfortabel. Je bent continue kleine stuurcorrecties aan het doen om de auto op het rechte spoor te houden. Heel vermoeiend, onveilig gevoel en zeker niet comfortabel.jvov60 schreef: Het is een Plug-in Hybride... Normaal gewicht + minimaal 300 kg en afgestemd op comfort.
Voor de meeste mensen die echt kilometers maken is comfort het belangrijkste. Niet de bochtjes.
Andere merken krijgen het wel voor elkaar om een 2000 kg zware auto stabiel te houden op hogere snelheden.
Bij mij was het probleem 2 maanden geleden nadrukkelijker aanwezig dan nu, wellicht dat de bandenspanning iets is afgenomen en de auto daardoor stabieler is.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Pas op met generaliseren. Ipv "je merkt" kan je beter "ik merk" schijven. Met mijn PIH kan ik 200 rijden zonder dat ik het vermoeiend of onveilig vind. Of dat aan mij of aan mijn PIH ligt weet ik niet.IkeV70 schreef:Zo simpel is het niet. Je merkt het zoekerige gedrag al onder redelijk normale omstandigheden op hogere snelheden. Rechtdoor 150+ over de duitse snelwegen rijdt bepaald niet comfortabel. Je bent continue kleine stuurcorrecties aan het doen om de auto op het rechte spoor te houden. Heel vermoeiend, onveilig gevoel en zeker niet comfortabel.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Idd, ik wil zeker niet beweren dat dit voor elke PIH geldt. Maar ik heb zeker meer berichten gelezen van PIH-rijders die niet onder de indruk zijn van de wegligging. Dus ik ben ook niet de enige.RichieB schreef:Pas op met generaliseren. Ipv "je merkt" kan je beter "ik merk" schijven. Met mijn PIH kan ik 200 rijden zonder dat ik het vermoeiend of onveilig vind. Of dat aan mij of aan mijn PIH ligt weet ik niet.IkeV70 schreef:Zo simpel is het niet. Je merkt het zoekerige gedrag al onder redelijk normale omstandigheden op hogere snelheden. Rechtdoor 150+ over de duitse snelwegen rijdt bepaald niet comfortabel. Je bent continue kleine stuurcorrecties aan het doen om de auto op het rechte spoor te houden. Heel vermoeiend, onveilig gevoel en zeker niet comfortabel.
Maar het ging me eigenlijk vooral om dat het niet alleen maar gaat over met 180 km/h de bocht om willen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-s60 ... post-64904
Ruil je hem in op een Polestar.
Gewoon tegen 25% op de zaak en dan kun je de klaverbladen ook met 180 nemen, of zal de Polestar ook komen tegen 0 of 7%?
Waarom was het ook al weer dat je voor de PIH bent gegaan en niet voor een bench als de 2 ton wegende 325d/525D?
Ongetwijfeld iets met bijtelling...
Ruil je hem in op een Polestar.
Gewoon tegen 25% op de zaak en dan kun je de klaverbladen ook met 180 nemen, of zal de Polestar ook komen tegen 0 of 7%?
Waarom was het ook al weer dat je voor de PIH bent gegaan en niet voor een bench als de 2 ton wegende 325d/525D?
Ongetwijfeld iets met bijtelling...

Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Montalbano
- 3rd Gear member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 21.06.2013 - 13:56
Fiscaal voordeel wil nog niet meteen zeggen dat je dan niets meer mag zeggen over wegligging of andere zaken natuurlijk. Van een auto van (vanaf) 65k mag je ondanks voordeel toch nog steeds wel iets verwachten. Gelukkig kan dat ook, want volgens mij is er bij de meesten net als bij mij niets met de wegligging aan de hand.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29546
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Je blijft altijd mensen houden die voor niets, liefst nog met geld toe, in een superauto willen rijden. Keep on dreaming!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Net een hele leuke ervaring mogen meemaken!
Een paar straten verder op heeft iemand een PIH uit Italië geïmporteerd. Afgelopen week was die afgeleverd. Net een gesprek gevoerd met die mensen en kreeg gelijk het aanbod om eens te rijden. Natuurlijk niet geweigerd maar ik nam liever plaats op de passagiersstoel, aangezien het niet mijn auto is. Een hele rit mogen bewonderen in de PIH en dat rijdt echt heerlijk. Onbeschrijfelijk. Die 5 cilinder loopt zo soepel. Kan niet wachten tot die onze komt.
Een bekende van hun had problemen met hun PIH en blijkbaar moest er het een en ander in Beesd vervangen worden. Een stagaire vloog tijdens een proefrit uit de bocht en de auto had een hele hoop schade. Vreemde zaken daar in Beesd..
Een paar straten verder op heeft iemand een PIH uit Italië geïmporteerd. Afgelopen week was die afgeleverd. Net een gesprek gevoerd met die mensen en kreeg gelijk het aanbod om eens te rijden. Natuurlijk niet geweigerd maar ik nam liever plaats op de passagiersstoel, aangezien het niet mijn auto is. Een hele rit mogen bewonderen in de PIH en dat rijdt echt heerlijk. Onbeschrijfelijk. Die 5 cilinder loopt zo soepel. Kan niet wachten tot die onze komt.
Een bekende van hun had problemen met hun PIH en blijkbaar moest er het een en ander in Beesd vervangen worden. Een stagaire vloog tijdens een proefrit uit de bocht en de auto had een hele hoop schade. Vreemde zaken daar in Beesd..
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Hakan, zeer toepasselijk omdat in dit topic te plaatsen. De stagiaire heeft immers een hoop rijervaring opgedaan 
Ik vraag me af of er een ervaren man bij was.
Verder ben ik benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch opgelost gaat worden.
Toen men met mijn auto proefritten gemaakt bleek te hebben, heb ik dat onderwerp aangesneden bij Customer Relations.
Het antwoord was dat een ongelukje ook bij een proefritten door de dealer kan gebeuren.
Het werd niet met zoveel woorden gezegd, maar ik leidt daaruit af dat men vindt dat de schade door je eigen verzekering vergoed moet worden en dat zij niet thuisgeven.

Ik vraag me af of er een ervaren man bij was.
Verder ben ik benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch opgelost gaat worden.
Toen men met mijn auto proefritten gemaakt bleek te hebben, heb ik dat onderwerp aangesneden bij Customer Relations.
Het antwoord was dat een ongelukje ook bij een proefritten door de dealer kan gebeuren.
Het werd niet met zoveel woorden gezegd, maar ik leidt daaruit af dat men vindt dat de schade door je eigen verzekering vergoed moet worden en dat zij niet thuisgeven.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 14.07.2005 - 17:04
- Locatie: Arnhem
Het lijkt me een volstrekt normale wens dat de auto boven de 150 km/u in flauwe bochten strak (ik verwacht geen AMG of RS afstellingen) op de weg blijft. Dit is eenvoudigweg niet het geval en dat is ronduit teleurstellend! Treurig genoeg zijn er dan behoorlijk domme figuren die denken dat de fiscale voordelen dit soort forse tekortkomingen goedmaken. Me dunkt; voor het geld wat ervoor betaald is, is het aantal tekortkomingen/fouten een idioot lange lijst....XC30 schreef: Voor de mensen die 180+ strak door de bocht willen heeft Volvo een ander apparaat beschikbaar dacht ik.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik denk dat je bedoelt dat het bij jou/jouw PIH niet het geval is.tomtom schreef:Dit is eenvoudigweg niet het geval en dat is ronduit teleurstellend!
Ik begrijp niet wat het IQ van iemand te maken heeft met zijn mening over de wegligging van zijn eigen PIH. Daar zal ik wel te dom voor zijn ofzo..Treurig genoeg zijn er dan behoorlijk domme figuren die denken dat de fiscale voordelen dit soort forse tekortkomingen goedmaken.

Dus jouw PIH staat al op marktplaats? Want waarom zou je blijven rijden in een auto die duidelijke niet aan je verwachtingen voldoet, en voor jou een te lage prijs/kwaliteit verhouding heeft.Me dunkt; voor het geld wat ervoor betaald is, is het aantal tekortkomingen/fouten een idioot lange lijst....
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 07:47
Dit had ik afgelopen week ook op de Duitse Autobahn. Dit zoekerige voelde ik met name bij rijstrookwisselingen. Problemen zijn ontstaan nadat ik dezelfde 17" winterbanden om andere velgen had laten leggen. Vanmorgen de bandenspanning gecontroleerd en deze bleek 2,4bar rondom te zijn terwijl de spanning in de vorige set 3,0 rondom was. Nu deze set ook op 3,0bar laten brengen en het probleem is weer vrijwel over. Ik heb nu meteen maar TPMS er in laten zetten om de spanning in de gaten te houden. Bij eerdere auto's controleerde ik de spanning bij iedere tankbeurt, maar ja bij deze wagen is dat dus zelden...IkeV70 schreef: Zo simpel is het niet. Je merkt het zoekerige gedrag al onder redelijk normale omstandigheden op hogere snelheden. Rechtdoor 150+ over de duitse snelwegen rijdt bepaald niet comfortabel. Je bent continue kleine stuurcorrecties aan het doen om de auto op het rechte spoor te houden. Heel vermoeiend, onveilig gevoel en zeker niet comfortabel.
Andere merken krijgen het wel voor elkaar om een 2000 kg zware auto stabiel te houden op hogere snelheden.
Bij mij was het probleem 2 maanden geleden nadrukkelijker aanwezig dan nu, wellicht dat de bandenspanning iets is afgenomen en de auto daardoor stabieler is.
V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen