Hallo ,
Vorig jaar zijn wij van Belgie naar Nederland verhuisd en mocht ik onze wagen zonder BPM te hoeven betalen meenemen . Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden waarvan ik er nu enkel de belangrijkste ga geven en dat is dat ik hem nog een jaar moet houden na tennaamstelling . De wagen die ik nu heb is een Chevrolet Cruze 2.0 VCDI die eerste een stage 1 en dan een stage 2 heeft ondergaan ( stock 145 pk en 326 Nm op rollenbank en na stage 2 196 pk en 456 Nm ) . Op zich geen slechte wagen maar een beetje een impulsaankoop geweest en eigenlijk voor ons te klein (hadden bij aankoop de hond nog niet) . Komt daar nog bij dat dieselen in NL echt word bestraft . Wegenbelasting Belgie was een 380 Euro en in NL een 1600 per jaar ... Ook gaan wij altijd met de auto op reis en als je van een mondeo komt ( na 1600 km uitgerust aankomen ) is dit toch geen aan te raden auto . Dus viel mijn keuze op een Volvo .
En dan gelijk een grote . Persoonlijk vind ik de mooiste ooit gemaakt de 850 , maar das smaak en daar valt niet over te twisten . Ik houd ook wel van comfort en opties dus lijkt de V70 een betere optie . Er zijn wel enkele voorwaarden , hij moet op LPG lopen en ook best wel een beetje power hebben , niet omdat ik dat constant gebruik maar gewoon omdat ik het wil kunnen gebruiken als het nodig is . Nu is het budget wat beperkt (max 5000euro) dus word de keuze dat ook . Een Km stand van meer dan 200K hoeft bij een Volvo geen slecht ding te zijn , dat weet ik ook , maar wat is beter , een met meer of minder dan 300 K ? Bedoeling is dat ik er nog even verder mee kan zonder al te gekke kosten en naar mijn gedacht komen de meeste slijtagedingen eens je de 200 K voorbij bent ( of ben ik hier mis ?) . En op LPG , Welke motorisatie is dan het beste ? Ik kom vooral 2.4 en 2.4T tegen maar met dat gewicht word het toch eerder de T denk ik , is dit aan te raden ?
Deze bvb , is dit een goede of is die prijs verdacht ?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... -2002.html
Verder nog deze :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
Op deze link de autos die aan mijn zoekopdracht voldeden :
http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/volv ... rom=always
Waar zou ik het best voor gaan ?
Alvast bedankt !
Wat te nemen op LPG .
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Alles van voor 2000 is uitstekend geschikt voor LPG. Alles na 2000 is geheel op eigen risico.
Dit is een verkorte weergave van alles wat er hier in het forum over te vinden is.
Klinkt mogelijk raar maar na 2000 is de enige support van Volvo geweest ten aanzien van de eigen bifuel. Achteraf inbouw van LPG wordt door Volvo niet meer ondersteund en naar verluid kunnen de motoren vanaf 2000 er ook minder goed tegen. Ik weet het niet, ik ben een dieselfan.
Dit is een verkorte weergave van alles wat er hier in het forum over te vinden is.
Klinkt mogelijk raar maar na 2000 is de enige support van Volvo geweest ten aanzien van de eigen bifuel. Achteraf inbouw van LPG wordt door Volvo niet meer ondersteund en naar verluid kunnen de motoren vanaf 2000 er ook minder goed tegen. Ik weet het niet, ik ben een dieselfan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Theo V70
- 6th Gear member
Safron pearl (tweede link) is geen originele kleur voor een V70n (2000 - 2007).
Volgens mij is de eigenaar actief op het forum... Weet niet meer precies wie het is maar ik zou zoeken in het topic: "Foto van mijn volvo" of "even voorstellen".
Volgens mij is de eigenaar actief op het forum... Weet niet meer precies wie het is maar ik zou zoeken in het topic: "Foto van mijn volvo" of "even voorstellen".
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
-
- 1st Gear member
Ik was ook een diesel fan , tot ik mijn wegenbelasting binnen kreeg lol . in ivm die safron pearl , ik zal eens zoeken , bedankt voor de tip .
-
- 1st Gear member
Als hij hem tegen dan nog heeft , zal al zeker niet voor voor 18 april zijn . Anders kan ik bijna 7000 euro BPM betalen...
-
- 1st Gear member
Hey let ook goed op de kmstanden want in Nederland is er een gedoogbeleid wat betreft het terugdraaien. Zoals je weet is het bij ons verboden en moeilijker te doen door allerlei ingrepen vanuit de wetgeving ( uiteraard is het nog mogelijk maar moeilijker). Kmstanden hoeven geen probleem te zijn maar wel als te veel betaald voor een wagen met zogezegd een lage kmstand
Grtz
Grtz
-
- 1st Gear member
Is een NAP een redelijke garantie dat heg goed zit ? Best van een bedrijf kopen ook zeker ?
-
- 2nd Gear member
Terugdraaien is in Nederland inmiddels verboden.wimv schreef:Hey let ook goed op de kmstanden want in Nederland is er een gedoogbeleid wat betreft het terugdraaien.
Het NAP is geen enkele garantie dat er niet mee geknoeid is. Zo wordt de km-stand bijvoorbeeld niet aangepast als er een blok vervangen wordt.Hangterisaan schreef:Is een NAP een redelijke garantie dat heg goed zit ? Best van een bedrijf kopen ook zeker ?
-
- 1st Gear member
Zou de eerste link in mijn eerste post een verdachte zijn ? Ik vind dat het stuur in vergelijking met andere V70's met die ervaring er maar schraal uit ziet .